I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu har jag köpt ett Xbox360 - Vilka spel bör jag köpa?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-09-02 11:28

Nu har jag köpt ett Xbox360 - Vilka spel bör jag köpa?

Har ni några tips, har redan gta..

2009-09-02 12:55
Skate 2
COD: Modern warfare
Fifa
UFC

Då behöver du aldrig gå ut igen=)
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-09-02 14:26
Gears of war 2
Cod Modern warfare 2 (november)
Left 4 dead 2 (november)
GTA 4: The lost and the damned (xbox marketplace dlc)

Sen kan du ju tjacka nya halo eller halo 3 om du gillar skiten
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Moderator

2009-09-02 18:28
Är du in to RPGs måste du kolla upp Mass Effect.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2009-09-02 18:36
Gears of War 2
Mass Effect
Bomberman
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-09-02 19:50
Shadow Complex från Marketplace.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-02 21:21
Street Fighter 4 och en arkadsticka är det enda du behöver!

2009-09-02 22:30
batman arkham asylum.
phow phow.

2009-09-03 00:40
GRAW
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-03 01:31
nya fightnight , finns inget fetare än att banka mohammed ali med tyson
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-09-03 14:20
Skate 2
COD: Modern warfare
Fifa
UFC

spot on! riktigt bra lista där.

Fast såklart, vore jag du skulle jag sälja min 360 och min cykel på blocket och tjackat en PS3 istället

2009-09-03 18:44
"Fast såklart, vore jag du skulle jag sälja min 360 och min cykel på blocket och tjackat en PS3 istället "

Håller med stenhårt på den punkten, tjacka mer ps3 så sony får lite cash. Sen får man ju inte glömma alla exklusiva titlar som kommer till ps3:an också tex Tekken 6, Final fantasy 8 + gta serien liksom...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-09-03 19:32
Final fantasy 8

Gör dom en remake på det sunkiga emospelet nu? illa!

Näe mannen, håll dig till xbox. Lyssna inte på fanboys som doggson.
Finns bättre exklusiva spel till xbox som oblivion, bioshock, eternal sonata, tales of vesperia, dead rising serien, braid, castle crashers, fallout 3 dlc osv
Visst, man får betala för online om man vill spela spelen multiplayer men du får även facebook, twitter och netflix som är jävligt grymt om man bor i usa(vilket man bör göra). Sen glöm inte projekt natal som är på g, Molyneux kommer shocka världen än en gång med ett nytt höjdarlir men denna gången till natal!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-09-03 19:46
Tekken 6 är inte exklusiv, och GTA serien är inte heller exklusiv. däriomot är GT exklusiv.

Och vem fan spelar Final fantasy?
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-09-03 20:31
Tack för tipsen! F.ö ska det väl släppas nått nytt Final Fantasy spel till xbox?

Förhandsbokade nya Halo..
Hade jag velat haft ett ps3 så hade jag köpt det.

2009-09-03 20:44
Tack för tipsen! F.ö ska det väl släppas nått nytt Final Fantasy spel till xbox?

Länk till http://www.square-enix.co.jp/fabula/ff13/
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-09-03 21:35

2009-09-03 22:08
haha skrev jag ff8? sorry :D

Dieallot

2009-09-04 10:29
Jag lånar tråden lite..

Jag ska köpa mitt första xbox360 någonsin inom några veckor (inte tjafs of ps3, jag har alltid varit en Playstaionfanboy tidigare men Xboxen passar mig helt enkelt bättre) och efter att jag köpt boxen ser ekonomin lite trög ut fram tills nästa CSN utbetalning. Alltså tänker jag börja med att bara köpa ett (1!) spel. Det får gärna vara rea och framförallt ska jag kunna ha kul med att spela det en månad eller så tills jag kan köpa fler.
Ni får gärna tipsa på vilket enda spel detta ska bli

Funderar på följande
COD5 - kostar 299 och har vad jag förstår grymma multiplayermöjligheter vilket nog kan roa mig ett tag. COD4 sägs vara bättre men min tanke är att det finns mer hardcorespelare i onlinevärlden där som bara kommer mosa mig direkt vilket inte är så kul. Därför funderar jag på att börja med 5an.

Fallout 3 399:- Jag älskar de gamla Falloutspelen och började med Fallout3 på datorn men sket i det för att jag hatar datorn och bestämde mig för att köpa det till xboxen när jag väl hade den (har haft en 360 i tankarna länge..)

ODST 479:- Jag har spelat Halo 3. Det var grymt. ODST gör mig nog inte besviken. Men det är dyrare än COD5 som säkerligen också är ett bra spel och är snällare emot min ekonomi.

Hm, ja det är väl dem jag framförallt funderar på. Batmanspelet lockar, men det får vänta. Sportspel intresserar mig föga. GTA har jag redan spelat på min brors box, men det är ju inte samma sak när man inte är hemma hos sig och har mer tid kanske..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-09-04 10:57
Skate 2 och UFC. Räcker fan i månader
Keep crushin'!

2009-09-04 13:56
Insane M

Om du bara ska køpa ett spel så satsa på Mass effect. Fallout 3 e førvisso bra men Mass effect spelar i en annan liga. Dialogalternativen (och hur de påverkar vad som sker) i spelet får Fallout 3 att framstå som en efterbliven treåring.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-09-04 20:41
COD4 är ljusår bättre än COD5

2009-09-04 21:17
På exakt alla sätt!
Fuck cod5, helt allvarligt. Du får COD4 billigare än COD5, så jag menar fan vad jag säger när jag säger att du borde köpa fyran istället.

Själv har jag 25 dagar speltid på COD4-multiplayern. Köpte COD5 och testade i 2 timmar, sen tröttnade jag.

2009-09-05 06:05
Bara för att du är fail och inte kan 1k:a det :D

Skit i både cod 4 och cod 5 spara cash till november och tjacka Modern warfare 2 istället

Dieallot

2009-09-05 08:17
Multiplayern har inget med 1k att göra.

2009-09-05 13:35
Coke: Mass Effect verkar grymt men jag kan låna det och bioshock av min bror när jag hälsar på honom i oktober. Så jag väntar nog tills dess och sparar pengar.

TopDogz147 och Dieallot Ja det verkar vara många som är av den åsikten. Men hur är det med multiplayerspelandet i COD4. Jag är helt ny på fps på konsoler och vill kunna spela mot folk som inte dödar mig direkt. Finns den möjligheten på COD4 eller är det bara "hardcorespelare" kvar som spelar online?

doggson Det är ju också ett alternativ, men då återstår ett problem, vad ska jag spela fram tills november?

Sportspel är som sagt inget för mig. Skate gillar jag inte alls och trots att jag är ett stort MMA fan och utövare så intresserar UFC-spelet inte mig alls..

2009-09-05 16:27
Finns "ett par" noobs kvar på COD4 också, jag lovar :)

Sen är det väl bättre att lära sig spela FPS på konsol med det bästa multiplayerspelet på marknaden? Du kommer bli så arg på hur dåligt WAW är att du aldrig mer kommer vilja spela FPS igen.

2009-09-05 18:06
Alright. COD4 går om 5an då. Ni har övertalat mig :)

Är dock inte helt säker på om det blir ett FPS som förstaspel ännu...^^

2009-09-05 23:31
insane M P25: Tjacka Cod4 beggat 260kr och spela det men eftersom 2:an ändå kommer i november så är det nog värt väntan :)

Dieallot

2009-09-06 00:20
doggson Ja jag köper nog COD4. Gillar jag det så mycket som jag tror blir det 2an sen. Det ena utesluter ju inte det andra.

En fråga, läste något om att man lvlar i multiplayer i COD5, är det likadant i COD4 och hur funkar det isåfall?

2009-09-06 03:16
Du skjuter folk etc gör objectives = exp = lvl :) simpelt

Dieallot

2009-09-06 08:24
Rättelse;
Man levlar i COD 4, sen är det likadant i COD5 ;)

Man får EXP för varje kill, och sånt. Det finns in-game challenges att klara för lite extra exp, såsom vapenchallenges, humiliationchallenges osv.
När du komer upp till lvl 55 kan du gå in i prestige mode, vilket betyder att du börjar levla om från rank 1, fast i prestige 1(finns 10 prestiges). Inget speciellt händer förutom att ikonen brevid ditt namn ändras :P

2009-09-06 11:24
Alright. Men är det som levlande i ett RPG? dvs att ens karaktär får nya "skills" eller mer liv och sånt när man ökar i lvl?

Låter trevligt iallafall. Jag är ett RPG fan och lvlande är aldrig fel.

Sista frågan också. Lvlar man bara i multiplayer eller ävan under singleplayercampagnen?

2009-09-06 12:01
Inget sånt. Men får du tex 25 kills med ett vapen låser du upp Red Dot Sight till det vapnet. Vid 75 kills får du ljuddämpare och vid 150 kills får man ACOG Sight. Man låser ockås upp perks och vapen ju högre upp i rank man kommer.

Väljer man sen att gå in i prestige mode nollställs allt detta och man börjar om.

Man rankar bara i multin.

2009-09-09 23:33
insane M P25 nya perks ger ju dig nya "skills" typ.

COD4 är verkligen riktigt jävla svinbra.
SMÅLAND!

2009-09-10 08:53
tekken 6 kommer till xbox även....

2009-09-29 09:11
Nu ska ni få höra nått ironiskt.. Tog tre veckor, sen fick jag "ring of death". Jävla Xbox.

2009-09-29 12:47
Nöjd
Haha vad skojj, min har hållt mer än ett halvår nu men skulle inte förvåna mig om jag får det snart jag också.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-09-30 00:12
Fan va värdelöst att du redan fått RRoD!

Haft min sen januari och min håller än...

Annars spel: Fable 2, Burnout Paradise, Dark Sector, The Darkness, Skate
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2009-09-30 09:41
lulz på rroden :D

Dieallot

2009-09-30 20:18
Har de kommit några vettiga RPG spel än? Har kört igenom Fable 2 så de kan man skippa. Spelar Phantasy star universe i brist på annat men det är värdelöst

2009-09-30 22:55
Empire
lost odyssey är bra om du gillar japanska RPGs. Väldigt likt Final Fantasy (samma skapare)

Sen sägs ju Mass Effect vara en av de bästa spel överhuvudtaget som släppts på 360. Jag har dock bara spelat den någon timme så jag kan inte uttala mig.

Snart släpps Risen. Ser okej ut men man får väl invänta recensionerna.
I början av november släpps Dragon Age. Givet köp för alla som gillar Rollspel.

2009-10-05 21:53
Jo testade Lost odyssey men gillade inte fight systemet alls och mass effect har jag redan kört igenom

2009-10-06 10:58
Hur kan du inte gilla fighting systemet? älskar turnbased rpg skit som Eternal sonata/tales of vesperia kan dra åt helvete med sina jävla kuta runt grejer.

Nej tacka fan för fina turnbased spel som Final fantasy 8 <3

Dieallot

2009-10-06 11:07
Jag håller med. Turnbased är det som gäller för mig också.

2009-10-07 12:08
Microsoft måste få en eloge för att dom skickade ett nytt xbox iaf!

2009-10-07 12:47
Angående mass effect..
Har spelat det nån timme ungefär och det är nog den tråkigaste timmen jag haft framför mitt xbox, ska spelet vara så jävla dåligt eller blir det bättre?
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-10-07 15:00
Ojojoj... i ordning då. Det spel som gjorde bäst intryck och gav mig mäst glädje då jag ägde den (vissa kan vara lite efter i tekniken så här i efterhand)

Left 4 Dead (den har inte playstation folket)
Tom Clansy's Vegas 2
GTA 4 (för grafiken,känslan)
CoD 4 MW
Pro Evulotion 2009
Saint Rows 2 (för uppdragen,variationen)
Resident Evil 5 (extremt jobbig styrning dock)
Gears of War 2
Halo 3
m.m.

Och du får absolut inte missa kommande spel som kommer i år...

Operation Flashpoint 2 (släpps imorgon)
Tekken 6
PES 2010
Left 4 dead 2
CoD Modern Warfare 2

hej hej

2009-10-07 16:29
Jo jag har inga problem med det sen alla FF spelen men dom har gjort nått skumt som jag inte fastnade för, eller så var de karaktärerna som var irriterande

2009-10-24 12:58
Fable II & Mirrors Edge och GTA IV
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2009-10-24 13:28
du bör köpa ps3 ist. då slipper du ring of death eller vad det heter..
Polski