I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SuperPlay Läggs ned

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-08-17 20:29

SuperPlay Läggs ned

Japp så är det. Tidningen SuperPlay is no more. Tyckte det var lite tråkiga nyheter eftersom jag läst tidningen sedan strax efter dom bytte namn till Superplay från superpower. Jag har inte läst den på ett bra tag nu dock men fortfarande tråkiga nyheter. Vila i frid

Läs mer här

2009-08-17 20:30
Sa tråkiga nyehter en gång för mycket där. hursom. tråkiga nyheter..........

2009-08-17 20:45
Kan tänka mig att tidningar som Super Play har svårt att hålla sig relevanta i tider som dessa då man får all tvspels information över internet helt gratis. Även om journalistiken i sig säkert håller mycket högre klass på Super Play så är inte detta något de flesta "gamers" nog bryr sig om eller ens skulle märka av.

Men lite tråkigt känns det allt då jag har en hel del fina barndomsminnen av schyssta artiklar och recensioner. Bland annat Tobias Bjarnebys Final Fantasy VII recension och deras recension av Super Mario 64 haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-08-17 21:07
Det var fan på tiden. Dom la ju ner mer tid på layouten än på läsvärda texter, det senaste.

2009-08-17 22:44
hahaha äntligen! fan på tiden efter att alla deras bra skribenter stack och startade level
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Admin

2009-08-18 11:01
Level gick ju om dem i kvalité för länge sen, och word på Louder om layouten, plus att när jag läser om E3 så skiter jag fullständigt i vad journalisten åt till frukost eller hur mycket han fick stressa mellan montrarna. Det känns lite som om de trodde att de var så kult att tidningen blev deras egna lilla lekstuga.

Med det sagt, fan vad tråkigt, trots att den inte var bäst i Sverige längre så var det en bra tidning och har alltid funnits med en, ända sen barnsben.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Poet

2009-08-18 11:08
Tycker den tappade i kvalité redan första gången den bytte layout, någon gång under 90-talet. Trodde inte folk läste speltidningar än, och jag hoppas att det här bidrar till en minskning.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-08-18 13:24
Hehe, jag har kvar alla gamla nummer någonstans. Slutade dock någon gång när de började med PC och prenumerationen gick ut. Men som sagt, alla stack ju till Level.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-08-18 13:52
Tidningar i allmänhet var väl bättre förr (innan Internet)

2009-08-18 15:22
Yes fanns inget mer nice än att plocka upp en superplay innan man skulle ta bussen hem från skolan, sitta där och drömma om alla assnygga N64 lir etc

Har en jävla massa superplay inpressade i en låda i garderoben
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-08-19 00:15
Så den har funnits fram tills nu? Öppnar upp Juni 97' nummret och läser Mario Kart 64-recensionen i dess ära.
PS. Your cunt is in the sink

2009-08-19 11:28
Det enda dagens Sp har gemensamt med tidningen som en gång var är ju namnet, ingenting annat. Gårdagens Sp är ju dagens Level.

Bladet var helt ok och jag har køpt ett par løsnr de senaste åren men en del av recensenternas sätt att skriva (pk blandat med lillvuxen humor) var bara vedervärdigt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-08-24 15:58
det var verkligen på tiden, pure shit, rakt igenom
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-08-24 16:20
Även om journalistiken i sig säkert håller mycket högre klass på Super Play så är inte detta något de flesta "gamers" nog bryr sig om eller ens skulle märka av.

Det är just det som gör att jag köper och läser tidningar. Har dock hållt mig till Level en tid tillbaka nu.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-08-24 16:50
frost P22

Level har typ varit "nya" Superplay nu ett bra tag eftersom många bra skribenter lämnade SuperPlay.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-08-24 22:10
Ja, men det är oväsentligt. :) Poängen var just att jag föredrog bra journalistik och just därför köper tidningar.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-08-25 08:23
För kanske 4 månader sedan köpte jag en Super Play för första gången på nått år, och jag fick fan nästan huvudvärk pga layouten. Totallt innehållslös dynga hade det förvandlats till..

Brukar köpa Level om jag köper tidningar nu...