I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Borderlands [Multi]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-10-15 15:12
sweeet:)då blir det ett givet köp!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-10-15 20:56
Länk till http://www.giantbomb.com/quick-look-borderlands/17-1498/

30 minuter 4 player co-op gameplay.

Sen finns det lite annat skit på tuben också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-16 01:33
shiiit va man blir sugen asså.

2009-10-17 10:14
håller på att dra hem det nu, blir gamea med en polare hela natten. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-10-17 14:37
Dummy

Finns det demo ute? För det är väl inte släppt än?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-10-17 16:55
JP

Jag tror han syftar på en viss "läcka" som ibland inträffar innan spel har officiellt släpps. Man blir f.ö permanent bannad på XBL om man spelar den läckta versionen.

Utan att säga för mycket, eftersom man inte ska diskutera sånt här, så avbokade jag mitt ex efter att ha spelat det några timmar och förhandsbokade tekken6 ist. Borderlands är inget för mig, tyvärr. Men jag tror många kommer gilla det för precis samma anledningar som jag inte gillade det :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-10-17 23:13
fuck you din piratfitta må du brinna i skärselden
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-10-17 23:38
Marvin:
Talk!
Varför gillade du det inte? Det borde väl funka från den 23:e till den 11:e, eller?

2009-10-18 02:08
Det påminner mig väldigt mycket om Resistance2 co-op campaigns. Man pepprar massvis av skott i rejält dumma fiender som bara står där och tål väldigt mycket och siffror flyger omkring överallt. Oerhört likt R2's co-op grej som var kul i början men blev snabbt väldigt tråkigt för mig.
Jag gillade inte heller hur man styr fordonen. Man gasar, backar, svänger och allt med en enda spak. Typ som fordonet i HalfLife2 om ni spelat det till 360/ps3. Fast detta kanske går att ändra? Spelade det hos en kompis och det kan hända att han själv hade ändrat till den här usla styrningen.
Sen känns det som att allting är i "instances". Spelet har en cool artstyle och skön humor men själva världen är ganska tråkig och det finns inte mycket att se/utforska. Man åker mest till olika ställen och triggar diverse instances och skjuter massa fiender och plockar upp loot. Är säker på att de två sistnämnda sakerna är precis anledningen till att många vill ha det här spelet och de människorna kommer ej bli besvikna. Jag hade dock hoppats på lite mer än så.

Den största anledningen till att jag avbokade det är inte för att jag tycker spelet är dåligt. Utan det är för att jag nog inte kommer spela det så mycket nu i vinter. Co-op är typ alltid kul, även i spel jag inte direkt älskar. Men jag kommer ha fullt upp med att spela co-op skjutspel tack vare l4d2 och mw2. Skaffar hellre nåt annat ist för ett tredje skjutspel den här vintern även om borderlands släpps före de andra skjutspelen.
Hade RPG aspekten varit mer omfattande(m.a.o varit mer än att loota vapen som är 2% bättre än det jag har och levla passiva skills som gör att min karaktär gör 5% mer skada) så hade jag nog haft större anledning att lira borderlands nu i vinter ist för t ex mw2 spec ops och l4d2. Men som det är nu så erbjuder spelet först och främst skjutande + co-op och tyvärr så släpps det två andra spel nu inom kort som erbjuder båda dessa saker och gör det garanterat mycket bättre :(
Blev dessutom påmind om hur mycket jag gillar tekken efter att ha kollat lite tekken6 klipp på gt.com.

2009-10-18 05:49
Har just avslutat ett 9 timmars co-op maraton med polaren. Det är riktigt kul men kan inte tänka mig att jag skulle palla mer än nån timme utan sällskap. Det är som ett world of warcraft på crack typ. Hämta quest, åk och döda något, åk och lämmna quest. Sjukt bra humor präglar hela spelet och designen är verkligen riktigt cool.

2009-10-18 11:04
En fråga angående detta spel: ..finns det någon som helst funktion för slåss mot andra spelare? ...exempelvis..death match av något slag? ..eller är det bara gå runt och döda dumma AI:s i 9 timmar för att få en lite bättre hjälm?
JKIBMM

2009-10-18 12:38
Man kan duelera varandra, samt så kan man hoppa in i någon slags arena. Dock inte provat arenan.

2009-10-18 12:43
skulle du kunna ta dig lite tid och testa den där arenan? ...finns det fler arenor? och kan man vinna något genom att gå med i dessa arenor? ...och hur ser dom ut? är det bara en stor rund ring och så kör man? eller är det lite miljö att jobba inom om du förstår vad jag menar
JKIBMM

2009-10-18 12:44
marvingaye ok..men om det är mer fokus på detta...finns det någon inbyggd "teamspeak-funktion" i spelet? ...som i exempelvis Left 4 dead?
JKIBMM

Kitti

Ja, som Dummy säger kan man duela. Om man melear en annan spelare och den spelaren meleear tillbaka så blir det som en stor "dome" över spelarna, som en mini-arena och man springer då omkring inom denna och skjuter på varandra.
Finns inte direkt någon deathmatch med flera spelare från vad jag har sett. Man är alltid max 4 spelare ändå.
Spelet handlar mer om co-op än competitive multiplayer.
Sen kan man inte loota hjälmar eller annan equipment. Endast vapen är loot.

och övrig fråga...allså hur mycket variation är det i spelet? ..känner man ..som i exempelvis L4D..att varje omgång är totalt annorlunda från den andra?
JKIBMM

2009-10-18 12:49
Kitti, nä det är som en stor transparent "dome" som är runt de två spelarna. Området är inte jättestort och hur det ser ut inne i den beror på var man triggar duelen.
Jag spelade xbox versionen och där finns det självklart kommunikation mellan de fyra spelarna. Jag vet inte hur det är med PC men skulle tänka mig att de har en inbyggd teamspeak grej där. Spelet handlar nästan enbart om co-op så det skulle vara konstigt om de inte tänkte på kommunikation mellan spelare för pc versionen.

Sen ang variation och l4d, jag vet inte riktigt hur annorlunda det kommer kännas varje gång man kör en "instance"/dungeon. Jag spelade det i kanske 4 timmar och spelade aldrig samma ställe mer än en gång. Men jag tvivlar starkt på att det finns en "AI Director" som i l4d som gör att det känns väldigt annorlunda varje gång. Det enda vi märkte av var att motståndet blir lite svårare beroende på hur många som spelar.

2009-10-18 13:14
Ok....kan fan inte bestämma mig om man ska köpa det eller ej...hade nästan velat testa det lite före genom en hemladdning men verkar svår att få tag på so far..
JKIBMM

2009-10-18 13:19
Jag tror jag läste nånstans att de kommer släppa ett demo. Fast inte innan spelet släpps.
Admin

2009-10-18 14:32
Att mota Olle i den berömda grinden!

Länka inte till något olagligt material. Whoa är inte platsen för det, det finns andra ställen för dylika olagligheter. Se på detta som en heads up. Inga tips alls om var man kan få tag på ett spel som inte är släppt än och inga frågor om det heller.

//Jonas - moderator

2009-10-18 17:24
hehe jaow ber om ursäkt för det..syftade på en demo version som man kunde dra ner någonstans :)
JKIBMM
Admin

2009-10-18 17:36
Kitti

Ingen har gjort något fel än, jag sa bara till i förebyggande syfte.

Jag vill själv, mer än gärna, ha ett demo, speciellt när liknelsen med Resistance 2:s co-op läge kom upp, jag och min polare vill ha det här spelet, men vi hatade det läget. Dumt av dem om de inte släpper ett demo.

2009-10-22 15:37

2009-10-22 16:41
Har kollat både Gametrailers och IGN nu. Det ser ju inte alltför övertygande ut men jag kan tänka mig att det är kul att köra co-op, åtminstone några dagar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-10-23 02:14
9timmar och 36 minuter kvar tills jag håller i det, fucking posten som segat gamestops leverans
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-10-23 15:20
Alltså jag har inte ens tagit av plasten på min kopia men måste fan bli av med det. Har ingen tid. Någon som känner sig sugen på en kopia till ps3 med limited weapon pack kan ju hojta till.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-10-24 14:47
Första spelet som inte blev en besvikelse för mig!!
BIT POP is taking over klockan 8
Admin

2009-10-24 18:17
Coke

Vad ska du ha för det?

2009-10-24 19:05
gaaah, kan det vara den 30e nu?

2009-10-24 19:56
jävligt jobbigt att man har tenta bara någon dag efter att spelet släpps till pc.....självdisciplin go go!
JKIBMM

2009-10-25 09:58
Lvl 30 hunter
lvl 7 siren
lvl 13 Soldier
Lvl 6 tank

Synd bara att huntern suger palle, hade jag vetat att den var så jävla usel hade jag spelat soldier istället :/ Brick är också jävligt cool älskar berzerker :d

Dieallot

2009-10-25 18:44
5 dagar kvar till pc släppet... inga rewuirements som kommit ut än? :)

2009-10-25 19:15
doggson Vad är det med hunter som är kasst? ...var själv väldigt sugen på att testa just den klassen
JKIBMM

2009-10-25 19:16
Processor: 2.4 Ghz or equivalent processor
Memory: 1GB System RAM (2GB recommended with Vista)
Graphics: 256mb video ram or better (GeForce 8 series or higher/Radeon R8xx series)
Hard Drive: 8 GB or more free space
Sound: Windows compatible sound card

JKIBMM

2009-10-25 23:16
Är det de officiella?

Tror inte det kräver ett GF 8 serie då spelet är i DX 9

2009-10-26 11:51
Jp

Redan borta. Nu ska jag bara analysera varför jag köpte det från första början :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-10-26 13:23
Kitti P23: Mestadelen av deras dmg kommer ju tack vare headshots etc, det är inte världens lättaste pryl att dra av när 5 fiender står och spöar en = man torskar lite för mycket dmg sen är petet värdelöst och buggar 90% av gångerna och flyger in i väggar ><

Klarat första playtrough och har bara 3 achievements kvar för 1k, lite småbesviken över att listan var så pass simpel egentligen. Dock finns det ingen som kan hålla en kvar i borderlands en längre tid, finns ju inget att göra på maxlvl förutom att leta random drops som man kan sätta sig och runka till. Hade dom haft några bossar etc kanske ett tempel som låser upp på lvl 50 då hade det kunnat vara roligare, dock är det ju redan DLC påväg.

Förövrigt är Tank den bästa klassen i hela spelet ;)

Dieallot

2009-10-26 15:43
DLC?
JKIBMM

2009-10-26 20:36
Downloadable content

Ska komma lite extra quests i slutet av året, tror dock inte spelet håller så länge är lvl 46 nu och har redan tröttnat på det. Kommer inte spela det speciellt mycket efter jag fått 1000/1000

Dieallot

2009-10-27 10:29
1000/1000 nu och nu kommer min hunter få ruttna i helvetet, värdelös klass.

Dieallot

2009-10-27 17:42
doggson du spelar på Xbox va? testade Hunter på pc-versionen och förstår din poäng med att hunter är svag då det kommer många emot en...men var inga problem att skjuta headshots etc....stå från gigantiskt avstånd och bara trycka ner 2-3 av 5 på avstånd..sen får man bara låta höken ta resten :)
JKIBMM

2009-10-27 20:29
fan va lätt man dör när man är hunter jag har inte testat dom andra klasserna än.
sen stör jag mig på att när man verkligen behöver ammo då finns det inte, men när man har fullt då finns det överallt.

2009-10-27 22:25
kamel spelar du på Xbox? ...förstår inte vad tjaffs är om hunters ...har testat en Siren nu också och måste säga att har mycket lättare för mig som hunter ...däremot gillar jag spelstilen hos siren rätt mycket :)
JKIBMM

2009-10-27 22:50
Kitti. ja jag spelar på xbox, men hunter är ju en rolig klass men man dör för lätt tkr jag sen är det omöjligt att hitta shields som är över 305.
sen har jag inte testat dom andra än för det var rätt tråkigt i början av spelet så jag orkar inte börja om nu när jag är på lvl 26 på hunter.

2009-10-28 13:15
Kitti P23: Jag pallar inte sitta och hora bakom en sten i en kvart för att dra av ett hs. då kan man lika gärna zerga skiten ur dom, men tror du har bättre respons i musen än jag har i min utnötta styrspak så den kan vara jävligt bråkig :)

Spelet har ju ingen speciellt stor replayability dock, man måste ju klara det ungefär 1 och en halv gång för 1k = jag har inget sug på att skjuta fiender när jag inte får exp :P

Trodde spelet skulle räcka fram tills MW2 iaf men 4 dagar senare så är man klar och kan kasta det i stort sett

Dieallot

2009-10-28 19:32
hittils tycker jag spelet är underbart..humorn är klockren, grafiken är väldigt mysig då man väl kommer in i den...och spelar man bara med någon polare så blir det en väldigt underhållande tillställning

..sen är jag en gigantisk sucker för levlande etc :) ...det negativa so far är lite småbuggar..t ex jeepen...den har en tendens att fastna om man råka köra lite fel med den (vilket är lätt) ..och bloodwing (hunter fågeln) är så sjukt sämst i inomhus banor
JKIBMM

2009-10-28 20:28
Kitti P23: Jag är också en sucker för grind spel, finns ingen skönare känsla nästan än att gå upp i lvl :)
Har ju också i stort sett spelat alla "lvling" spel som kommit till boxen
lvl 20 på Fallout 3 (maxlvl innan dlc)
lvl 50 på Too human + en 40 alt (50 maxlvl)
sen mitt älskade Sacred 2 nådde dock aldrig max lvl utan var typ lvl 86 när jag sålde spelet + några lvl 50´s etc (maxlvl 200)

Mjo bloodwingen suger anus och buggar så fort en fiende sitter bakom cover typ, var måttligt irriterande att vara speccad för den och så är den fail 50% av gångerna.
Om du satsar på Predator skillen så ger den - på cooldown tiden tror min ligger på 7 sekunder nu = spammage :P

Dieallot

2009-10-28 20:38
doggson

Hur många timmar tog det att komma till lvl 50 och vilken level var du när du klarade sista storyrelaterade questen? Finns det newgame+?

2009-10-28 21:07
Ska väl komma nytt DLC nu runt PC releasen?
Admin

2009-10-29 20:55
När det står x 11, t. ex. på ett vapen, betyder det att jag har det vapnets skada ggr. 11?