I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt PS3 har gett upp? :(

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-07-24 17:07

Mitt PS3 har gett upp? :(

Tjena!

Jag köpte mitt ps3 förra sommaren. Jag har vart EXTREMT försiktig med det. Det har stått på samma ställe sen jag köpte det i princip, aldrig äns lyft det, knappt torkat av det för jag vill inte ha nå flottfläckar eller repor. Jag hade sparat ihop ett bra tag för kunna köpa det..

MEN, helt plötsligt från ingenstans har det slutat att kunna läsa mina spel & blueray filmer?
Jag kör in skivan men det händer ingenting, det kommer upp den lilla runda laddningssymbolen i högra hörnet i kanske 15 sekunder sen försvinner den bara och jag har inte fått upp spelet på listan? Allt annat fungerar felfritt, jag kan spela mina nerladdade demos osv, har aldrig haft problem förut, har vart riktigt försiktig om min älskling!

Saken är den att jag på något sätt har lyckats fumla bort kvittot när jag flyttadde, (jag letar fortfarande febrilt efter det) Hur ska jag gå till väga? Jag har testat "blåst" lite i cd läsaren för den är rätt dammig, men utan resultat.

Jag har köpt det på "GAME" här i Gävle, kan dom söka upp på mitt namn och personummer och på nått sett fixa ett kvittobevis på så sätt?
För garantin kan ju inte gått ut...

Eller någon som vet vad det kan vara för fel?

Alla tips och råd är välkommna!

:(

work some magic