I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Earth Defence Force 2017 [xbox 360]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-07-04 19:33

Earth Defence Force 2017 [xbox 360]

Hittade det här spelet härom dagen:

(inte det europeiska omslaget men det ser ungefär likadant ut fast på dagen)

Spelet har riktig lågbudjetkänsla med grafik som ser ut typ som ett Dreamcast-spel (fast med lite mer som händer på skärmen, men händer för mycket så blir frame-raten drabbad) eller nåt lite snyggare xbox live arcade-spel.
Presentationen var riktigt skrattretande också, utan ordentligt intro (bilder med text) och menyerna känns som nåt japanskt RPG från n64-eran.

Men... Trots det så är spelet helt friggin' awesome! Storyn är klassisk; Dumma utomjordingar attackerar jorden, du räddar (nå ja, allt i spelet går att spränga) jorden.
Skärmen fylls av enorma myror, spindlar, flygskepp, robotar, godzilla-liknande monster etc. och du skjuter på dom och blir skjuten på.

En stor grej är att man samlar fula 2-dimensionella väskor som sen (om man har tur) ger en nya vapen efter banan och det finns tydligen runt 150 olika typer, jag har 36 än så länge och det känns som att samlandet är en stor del av charmen, man har chans för bättre vapen på högre svårighetsgrad.

Dom recensionerna jag har läst/sett har varit liknande. Dom flesta tycker att dom borde ogilla det men det är så jävla charmigt och underhållande att dom ändå spelar och njuter av det.

Jag blev i alla fall helt frälst och fastnade i flera timmar och rekommenderar det starkt. Det är billigt också för den delen.

I den här tråden kan vi disskutera spelet (men jag har inte kommit så långt än så länge så inga spoilers, ligger på typ 20:e banan eller nåt).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.