[XBOX360] Sommarunderhållning.
Nu när sommaren kommit och man snart blir tvångsförflyttade till landstället i en månad, letar jag efter ett schysst xboxspel att underhålla sig med under denna period. Gärna någonting RPGspel om det finns, likt tales of symphonia eller dylikt. Har ni några tips? Tipsa gärna om andra kategorier också, enda kravet är att det ska vara ett värt spel liksom. Dock gärna inget FPS som far cry, då det inte faller mig i smaken. TACK
Blunted in stockholm
oblivion fable 2 fallout 3 GTAIV såklart;D gears of war 1 och 2 star wars force unleashed assasin's creed
BIT POP is taking over klockan 8
hmÄr det västerländska RPG du letar efter eller japan style? hehe
http://www.myspace.com/bizzlebeats
japan style då tror jag, fast är inte säker på't
Blunted in stockholm
Well det finns iallafall några stycken som jag kan komma på på rak arm (sen om d är vad du är ute efter vet jag inte) The Last Remnant, Infinite Undiscovery och Star Ocean The Last Hope. Du kan ju kolla upp trailers på dom för att se om d är något för dig eller inte.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
GTA IV ska du inte missa iaf!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Du har ju lost odyssey, eternal sonata och blue dragon också. Tales of vesperia släpps väl snart också.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
och det nya Sacred 2 lär du kunna döda några timmar.. även fast du inte gillar fps måste jag dock nämna halo 3 och cod4 om du har tillgång till Live.. annars är det ingen större idé... men fallout som de flesta redan nämnt kan du ta! Oblivion + de två expansionerna.. goty edition
Lost Odyssey är bra. Blue dragon är okej. Dom andra jag har provat har varit gänska kassa men ändå värda att spela.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Mass Effect är ju västerländskt men fruktansvärt bra. Jag försökte spela Lost Odyssey men gillade det inte, blev för långtråkigt. Jag brukar kolla på youtube gameplay-klipp om jag har svårt att bestämma mig, eller reviews.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
youtube gameplay is the shit när man ska köpa spel!
Fan, offtopic men är det bara jag som tycker det var roligare förr när man typ fick chansa på spel? Jag brukade bara gå till tv-spelsbörsen och köpa det som hade coolt omslag och verkade ballt när man läste på baksidan och kollade på bilderna. Då brukade jag nästan alltid spela klart spel också, nu spelar jag nog knappt klart hälften av spelen jag köper och då brukar jag ändå kolla fett med recensioner och videos. Kan kanske bara bero på att man hade mera tid och mindre fitta och att man var yngre men ändå...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller det kanske var billigare när du var liten också?
BIT POP is taking over klockan 8
Eternal sonata är ett soft spel, Tales of versperia som snart släpps verkar riktigt bra, fable 2 verkar skojj också.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Precis som Kamel sa, det var fan helt andra priser då. 800kr för ett spel till Xbox, man har fan inte råd att chansa. Visserligen så köper man, sen säljer man skiten för 450kr och köper nytt. Så det är mindre summor man går minus, men dock. Jag behöver fan också något tips på spel. I år är det Fallout 3, Fable 2 och Riddick Escape from blaha som genomlirats. Nu behöver jag fan tips på spel. Funderat lite UFC, men jag är rädd för att det är ett knapptryckar spel utan desslike, samt att det kan kännas utdraget. Jag är först och främst ute efter ett spel med variation och fet story. Sen spelar det inte så stor roll om det är action eller ett Fable liknande spel. Kan tillägas att jag har Resident Evil 5 och Skate 2 liggandes.
Keep crushin'!
Riddick är en stor besvikelse imo!.. jag har bara startat det typ.. inget mer :/
Det var ingen repris av Butcher Bay, men jag tror det är ett faktum att de flesta köpte spelet för att få Butcher Bay i 360. Medtanke på att det då blev 2 spel för priset av ett så var det fruktansvärt prisvärt.
Keep crushin'!
Jag har nu inhandlat PES 09 för 250 spänn, sen ska jag låna Fable 2 samt Starwars Force Unleashed. det blir en fin sommar ^^
Blunted in stockholm
Star wars TFU är så jävla dåligt, ägde det i 2 dagar sen gjorde jag mig av med skiten.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Som andra redan skrivit, fable 2! Har bara lirat ettan själv, men läst mycket om tvåan och det ser helt fantastiskt ut!
Fable (ettan) är ett av de bästa spelen jag spelat. Köp Fable 2. Inte testat det, men verkar vara samma känsla i det.
Jag gillade fan star wars.
Fable 2 suger kuk minst sagt Men Star wars TFU suger otroligt mycket mer fet kuk, jag hatar spelet så jävla mycket, ville inte ens palla dra mig igenom den där jävla skiten en andra gång (SW TFU är förmodligen det enda spelet jag spelat för achievements och absolut vägrat spela igen trots att jag behöver 500+ points och dom är simpla)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
äsch det är ju rätt skoj, slica lite och kasta skit på folk!
du är kär i mig.
Svensson: Ja alltså spelet ser bra ut och känns välgjort men jag tyckte det var så jävla ointressant/tråkigt (nej jag hatar inte star wars filmerna heller) Ett utav få spel jag verkligen inte ens vill röra igen, spelar hellre LBP än den där skiten
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
det säger ju inte så mycket, LBP är kickass! :D jag hade rätt kul med TFU, men jag pröjsa typ en hundring för det och slöspelade, och då hade jag rätt kul faktiskt.
du är kär i mig.
doggson Du är en av dom få jag hört som inte gillar fable 2, vad är så dåligt med det? Och sedan förstår jag inte detta med att spela för achievements, varför spela ett spel man inte gillar?
Fable 2 är helt jävla fantastiskt. Ignorera Doggson, han sitter säkert fortfarande och runkar runt med sin rogue på wow.
Keep crushin'!
Hock utan achivements är man ingenting! annat folk online måste ju veta att man är the bomb!
Mass Effect - typ bästa RPG:t som gjorts. Riktigt kul när man väl kommer in i det, och gör du sidequests håller det hur länge som helst.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
kalaspuff Ähh man spelar ju på sin konsol, har inte ens internet inkopplat till skitboxen och känner inget vidare behov av de heller, då är det ingen mening med achievements iallafall :)
Hock: Allting känns fel med Fable 2 jämnfört med 1:an, det är småbrister som irriterar hela tiden + att man egentligen inte bryr sig. Känslan i början på spelet var grym, men sen att man glider runt som en jävla hockeyspelare när man springer är fail. Peter molyneux har ideer men lyckas aldrig fullt ut. Stizze P24: hahahahaha :D slutat med wow och fable 2 är långtifrån fantastiskt, spela fable 1 först så kommer du tillbaka sen. Orsaken till varför spela man spelar för achievements är simpel, 100% är lätt mycket skönare än att sitta där med en genomspelning på typ lättaste eller något. Jag hade personligen aldrig dragit igenom hela Cod WAW om inte achievements funnits, spelet var inte så jävla intressant så jag kan ta smärtan av 500 granater utan att få en jävla belöning. Mig personligen ger det en ursäkt till att spela annat också :) jag hade nog mest bara spelat Halo3/cod4/Rockband om det inte varit för achievements, men nu kan jag köpa lite random spel lite då och då istället och lira. Och ja achievements är supergay etc etc men nog fan ser det fint ut när det står 50 000 bredvid min gamertag :)
word på doggson! dock är online achivements på halo 3 roliga att gå efter.. har bara overkill kvar typ! :)
doggson: Hehe, var lite orolig att du skulle missa ironin men du förstod det, första gången för allt här på whoa. Jag har givetvis spelat Fable 1 också, och jag förstår faktiskt inte vad som ska vara så dåligt med Fable 2. Det enda jag hatar här den satans pistolen som är så jävla bra att man aldrig behöver byta vapen. Men den är tämligen svår att få tag på, oavsett om du spelar som god eller ond (i synerhet god då mer saker måste göras). Men när man väl fått den är man asnöjd, sen dör det när man märker att hela utmaningen försvinner. Men storyn i Fable 1 är grym, och i tvåan är den minst lika bra. Det enda som är minus där är repitionen av storyn i Fable 1 som återgår i tvåan med mer eller mindre exakt samma saker. Fallout 3 var tråkigt däremot, orkade aldrig mata mig igenom det. För mycket ner i kloakerna, den jävla "skjutfunktionen", upp ur kloaken och om igen.' Men eftersom du är ganska bespelad (vilket uttryck f.ö.) så kan du kanske hita up mig med lite tips. Jag behöver ett nytt spel.
Keep crushin'!
Stizze Köp ninja gaiden 2 :)
Sure, Ninja Gaiden 2 kan man köpa om man vill ha ett spel som är helt jävla omöjligt att klara.
Dieallot Det är ett spel som faktiskt kräver något av spelaren, jag är på chapter 8 just nu (och kan inte fortsätta för jag har inga batterier till kontrollern) och än så länge har det inte vart så farligt, det är utmanande på ett bra sätt.
Stizze P24: Något med fable 2 känns off, dom hade inte den där glidar skiten som händer när man springer i 1:an så det känns som man åker skridskor >< Fallout 3 var okej är inte heller ett stort fan av kloaker och sånt skit, men spelade det ett tag :) Vilken typ av lir letar du efter? Jag spelar just nu Resident evil 5 (349kr nytt mediamarkt, inköpsanledning) och det har suprisat men som ett as. Ett utav dom bättre coop spelen jag kört någonsin, kontrollen som jag dissade skiten ur funkar trots allt jävligt bra :) Sen har vi även Sacred 2 som jag älskar, bästa Loot/lvling/hack&slash spelet som 360:n har sett hittills. Men kan inte rekommendera det om du inte är ett fan av just grinding och att geara upp din char :) men gillar du sånt så har du x antal timmar på dig att spela :) Bor du i närheten av ett mediamarkt så har dom nuförtiden rea på en hel del spel Banjo-kazooie ligger för 149kr Afro samurai: 249kr ninja blade (lol) 249kr Street fighter 4: 249/299kr dom hade fear 2 för 149kr för nån vecka sen men det gick upp till 299 igen tror jag Även Elgiganten har några intressanta prisdrops just nu för tillfället, var en hel del intressanta men halvgamla spel där för mindre än 400kr styck :) Ett nytt Operation flashpoint är även inc till konsol med 4player coop som kommer smiska :)
doggson Problemet med Sacred 2 är just att jag blir beroende av sådana spel. I wow räckte det inte att vara medelmåttig, utan min rogue var tvungen att ha t2 och hela GM-setet. När man väl säljer skiten börjar man som horde, och då slutar det att man står som tank med full t6 medans de flesta guilder kämpade med att få t5. Jag vågar fan inte börja på något sådant spel igen, det slutar alltid med katastrof. Iof så dog wow av Blizzard. Jag har Resident Evil 5, och precis som du säger så är det ett galet bra coop-spel. Men som singelplayer suger det gnupung. Orkar inte med att ha den jävla datorstyrda bruden springandes efter en. Sen är kontrollerna jävlit speciella, tog 2timmar innan man hade vant sig, och jag skulle aldrig vilja påstå att de efter 12timmars played är speciellt bra utformade nu. Men som du sa, jäkligt bra coop-spel. Skate 2 ligger också här hemma, det är färdigspelat och fungerar mest som tidsfördriv just nu. Åka runt och göra lite grinds osv. Men i längden dör det. Riddick - Escape from Dark Athena har jag precis spelat igenom. Jag var positivt överraskad. Trodde det skulle totalfloppa eftersom förväntingarna från Escape from ButcherBay var shyhöga. Men jag tycker fan det var ett spelbart spel. Dock ej som ButcherBay. Afro-samurai har jag tittat lite på, men jag är orolig över att det ska vara ett överskabbigt spel. Jag är främst ute efter ett spel med galen story och variation av typen av saker man gör i spelet. Man ska exempelvis inte bara trycka på b och göra något överfett som alltid funkar. Utan lite utmaning. Men spelen jag lirat är ganska få. Fallout 3, Fable 2, Riddick, Resident Evil 5, Skate 2, Fifa 09 och PES 09. Xboxen fungerar bara som tidsfördriv då jag inte orkar leka med mina Technics. Ingen Doggson gamer här hehe :)
Keep crushin'!
Stizze P24: haha så jävla skön stil, inte funtat på att tjacka Cod 4? Vet dock inte hur mycket du spelar över live men där har du iaf en multiplayer som håller jävligt länge, du borde kunna hitta det relativt billigt typ 349kr nytt. Kanske kan funka som en timekiller fram till Modern warfare 2 dyker upp, beror ju dock på om du är en shooter fan :) Om du vill ha utmaning skaffa ninja gaiden 2, där har du något jävligt att klara ;)
Ååh doggson verkar inte hata ninja gaiden 2 :) Det sjuka med det spelet är att det finns väldigt mycket negativt i det, så mycket saker som borde vara frustrerande när man spelar men ändå så är det inte frustrerande, det är det som gör spelet lite extra bra. Och hur värt är cod4 att köpa om man både ogillar shooters och inte spelar online? Väljer mellan att skaffa det eller dead space, lutar åt dead space men av det jag sett från det ser det ut som ett spel som borde ha failat men inte gjorde det.
Hock: haha jag köper fan i helvete aldrig ninja gaiden :P men han ville ha en utmaning sa han ;) Cod 4 är ju dock en shooter och bäst online så jadu jag vettefan, kör på Dead space om du ändå ska lira solo och offline :) Dead space har väl fått bra recensioner och liknande, hade chansen att spela det men är inte mycket för singleplayer skita i byxan lir, springer hellre runt med en tank efter mig i left 4 dead med polare och skriker :)
Men Doggson, va tråkig du är :( Vi har nog ungefär motsatt spelsmak förrutom att båda hatar star wars tfu, men du borde pröva ninja gaiden 2 om du inte redan gjort det tycker jag, underhållande och utmanande! Har beställt fable 2 nu (bara för att du inte gillade det) så får jag se vad jag tycker om det!
Alltså fable 2 går att spela men jämnfört med 1:an suger det ofantlig kuk, det är inte direkt ospelbart som jävla äckliga force unleashed Så länge jag får damp utav att ha mindre än 500gs per spel så köper jag inte ninja gaiden 2
Skivsamlare
2009-06-30 23:45
Wööw, fick ett fint erbjudande på en xbox360 nyss, samt kammade hem ett spelpaket på tradera + hittade lite billiga spel runt om på internet. Sålde mitt trasiga ps3 + spel på tradera och EB och fick ihop lite över 3000kr, ganska ok ändå med tanke på att ps3an var trasig. Så den lilla slanten plus det som återstod av återbäringen åkte iväg nu, så min sommar ser ut som så; Resident evil 5 Fable 2 Enternal Sonatra Halo 3 Gears of War Gears of War 2 Tales of Vesperia Dead rising Star Ocean - The last hope Naruto Rise of a Ninja *hoppas på regn* ;)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK Eternal sonata är rätt skojj, mysig grafik och skum story fast rätt kort spel. Resident Evil 5 ska du spela med en polare annars är det inte lika bra. Gears of war 2 tycker alla är så jävla bra, själv spelade jag det c:a en timme innan jag sålde det. Dead Rising har en kul tanke, men uppdragen är svinigt tråkiga. Fable 2 är lite halvskojj, som ett sämre men roligare oblivion ungefär. Tales of vesperia verkar underbart och star ocean verkar nice också, bra köp :)
doggson någon koll på när Operation Flashpoint kommer? :)
Även om darkness är ett rätt gammalt spel så finns det mycket roligt man kan göra med det. Brutalt, allmänt stört och rolig dialog
kalaspuff: September 29, 2009 hittade jag på ign så blev lite senare än väntat :) kommer piska allt med sitt hardcore läge. Hock: Gå och köp gears 2 och spela det mer än en timme.. Inok: HAHAHAHA DU KÖPTE HAL0 3 JÄVLA FANBOY!!!111 :D grattis till xbox inköpet och skit i om det regnar och spela som ett as Du har ju minst 400+ speltimmar på det du köpte..