Mass Effect 2!
E3 är över, och BioWare var där! Efter två års tystnad får vi äntligen se livstecken från vad som verkar bli det bästa (spelet?) RPG:t någonsin! De tar allt som gjorde Mass Effect bra, fixar det som gjorde Mass Effect mindre bra och kokar ihop ett spel som inte kan bli annat än sjukt bra. Jag håller på att spela igenom Mass Effect (igen) för att fixa lite achievements. Jag börjar minnas varför det är ett av de bästa spelen någonsin (i min bok då). När detta kommer (under början av 2010) kommer jag nog låsa in mig på mitt rum under en vecka.E3-trailern E3-demo del 1(inkl. gameplay)! E3-demo del 2(inkl. gameplay)!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
vill se co-op! :O offT: jävligt många 2or det kommer.. BF:BC2 COD4:2 L4D:2 MassE:2 Lostplanet:2 Mafia 2? missade säkert något..
Uncharted 2? Co-op skulle ju faktiskt funka ganska bra. Man har ju alltid med sig 2 medhjälpare/sidekicks liksom. Man styr ju dem själv, så skulle lika gärna kunna styras av andra spelare.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
precis!.. hade ju varit ett underbart tillägg!
och att kunna customize sin karaktär lite mer.. välja bland olika raser och så men det är ju självklart att det inte komme rkunna gå! :(
bioshock 2, assassins creed 2.... :)
du är kär i mig.
Dead Rising 2 Crackdown 2 En hel del tvåor på väg ja :) Sen Ratchet & Clank: Future 2 kan man räkna tycker jag, även om tvåan inte officiellt är i titeln. Jag gillar f.ö att de har gjort så att många av de val man gjorde med sin Shepard i första spelet följer med när man startar ME2(om man vill eller har en save från första spelet). Sen verkar striderna vara mycket bättre och roligare. Hoppas allt körande på planeterna är borta eller att de helt enkelt gjort det roligare för det gillade jag inte så mycket. Speciellt inte på mina andra genomspelning.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
körandet är grymt segt! bilen är ju helt efterbliven ibland! skulle vilja att man valde sin egna klass med! välja vilka vapen man är tränad med samt vilka krafter och så man kan.. hade varit mycket fetare imo!
De har inte skippat Makon (bilen), men har hört dem säga "totally revamped vehicle controls" eller något liknande. Och att de planeterna som inte ingår i main-storyn ska vara mer intressanta (alltså inte bara en byggnad och öde landskap resten). De verkar verkligen ha lyssnat på kritiken iaf. Längtar som fan nu!
Ja, detta kommer antagligen att bli ett av dom bästa spelen under 2010. Älskade ettan, men störde mig på vissa saker, som att det var alldeles för enkelt, bara efter några dagar hade man i princip maxat gubben och fått alla dom bästa vapnen, och då kunde inget stoppa en.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Enda jag verligen hatade med ettan var inventory funktionerna. sög ass!
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Hur skulle coop funka i ett spel som laddar varannan sekund? tyckte inte 1:an var något speciellt förutom ett dugligt tidsfördriv, försökte man explora lite så laddade spelet som ett as och då följde man hellre campaignen istället för att störa sig på det. Att utforska dom andra planeterna och glida runt i bil var ju inte heller något speciellt Får se dock om det blir intressant i slutändan, är dock inget spel jag personligen måste ha på releasen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
doggson Lösningen kallas "superior PC version". :)
Ooh, en hiss-simulator med rollspelsinslag ;)
marvingaye: Jo om du får igång det på min dator så kan jag acceptera pcgaming, lycka till dock :) Förövrigt så kan en version inte vara superior när man använder mus och tangentbord...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
360-kontroll till PC kan man ju möjligtvis använda.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
måste hålla med doggson lite, jag tycker inte spelet var sådär superbra som folk säger. kul tidsfördriv dock! ens A.I kompisar är ju dumma som stenar också.. dör i varje fight!
Förövrigt så kan en version inte vara superior när man använder mus och tangentbord... Vem san åt om det där? Du som är MS fanboy borde veta att den utomjordiskt sköna 360 kontrollen fungerar alldeles utmärkt till en massa PC spel ;)
Spelade nyligen igenom Prototype med 360 kontroll f.ö. Brukar även lira L4D med den på PC.
marvingaye: Varför skulle jag koppla in skiten till min pc när jag kan låta den vara till boxen för?
Haha, "hissimulator med rollspelsinslag" fick mig att skratta. Tyvärr på grund av att det är sant. Men de har ju faktiskt sagt att de förbättrat just spelmotorn mycket. Inte lika mycket pop-ups, låst framerate (30 FPS) och mycket snabbare laddningstider (hissar). Just därför tror jag detta lätt kommer bli 2010:s bästa spel (om nu inte Metroid: Other M hunnuit komma, det tror jag kommer ha chans iaf)
längtar till ett MMO till 360!
doggson Vem har sagt att DU ska göra det. Säger bara att jag gjorde det för att spela den bättre versionen av spelet med mindre laddningstider och snyggare grafik ;)
marvingaye: Får jag välja mellan laddningstider och pc spel så vet man ju direkt vad det blir, pc är till för porr/youtube/piratebay och för 10 år sen counterstrike/quake/unreal
"Får jag välja mellan laddningstider och pc spel" Vissa "pc spel" finns det ingen anledning för mig att spela på xbox, det här är ett av de. Det var du själv som klagade på laddningstiderna. Jag spelade Mass Effect med mindre laddningstider, 360 kontroll, bättre grafik och på min hdtv som jag annars spelar tvspel på (jag hade ingen bildskärm för min pc då :( ). Det finns egentligen inga ursäkter, vissa spel är bättre på PC helt enkelt.
what about the achivements?
Jag älskade också MASS EFFECT men även det har brister som jag hoppas de kommit över nu. Hela Biowares filosofi med att man ska kunna gå olika vägar i spelet känns lite halvdan iom att om man försöker spela ond får man sällan ut något av det. Ingen gör ju något som han själv tycker är av ondo, utan snarare för att han tycker det är rätt väg att gå. Och oftast känns de "onda" besluten i spelen bara småsinniga och man tjänar heller inget på att gå den vägen. Det måste vara lönsamt för att det ska vara värt det liksom.
http://www.myspace.com/dirtydonline
kalaspuff Mjo, du har en poäng. Jag bryr mig dock oftast inte om achievements/trophies. Det är bara i spel jag gillar mycket och som jag vill spendera mer tid med som jag ibland brukar försöka ta så många trophies/achievements jag kan, eller om det finns en särskilt ingame reward för att ta dem. Mass Effect var inte ett sånt spel för mig, tyckte det var OK och stundtals kul men inte jättebra.
håller med dig! :) achivements för mig, är när man klarat av spelet.. och vill ha lite utmaningar och så! när man har gjort det mesta! mp achivements ftw!