I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på bra co-op "dödaspel" till PS2?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-06-02 19:52

Tips på bra co-op "dödaspel" till PS2?

Obs. att jag skriver PS2 och inte PS3.

Tar med PS2 Slim till sommarstugan för användning vid dåligt väder. Vi tänkte lira PES2009 mest men vi känner att vi behöver nåt reservspel ifall man skulle råka tröttna...

Vill gärna ha ett spel i stil med Army of Two till 360 eller så.

Eftersom PS2-spel inte är så moderna längre så tycker jag att det är lite svårt att hitta några bra spel.

Så kom gärna med alla möjliga slags tips!

Grym spelkänsla och framkallandet av skrik vid öldrickning prioriteras högt.

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-06-02 22:14
Twin Caliber ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-02 23:15
The Warriors är jävligt kul på co-op
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli

2009-06-03 00:26
GTA san andreas gick väl att spela två på va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-06-03 00:31
Tekken 5 är skoj.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-03 13:51
Baldurs gate två e helt ok.
Twin caliber e snudd på ospelbart
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-06-03 14:53
The warriors bästa coop spelet ever till ps2
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-03 17:35
Tack peeps!
The Warriors är jag osäker på.. hälften säger att det är jättebra och andra hälften säger att det inte alls är bra gameplay.. att det är för mörkt osv.

Baldurs Gate 2 är också ett spel som folk ofta rekommenderar har jag läst, liksom Timesplitters osv.

San Andreas är knappast ett 2 player spel.

Tekken 5 ska jag kolla in!

Fler tips?

2009-06-03 17:40
"För mörkt"? Är du mörkrädd eller? Spelet är grymt!
Smasha skallar med tegelstenar och misshandla folk med baseballträn, plus en bra story.

Can you dig it?

2009-06-03 17:50
Jag har alltså aldrig spelat spelet.. don't shoot the messenger :)

Men folk säger att det är för mörkt. Handlar väl inte direkt om trivseln med ljus eller bristen på det utan snarare om man kan se nåt på skärmen eller ej :P

Men det gillar jag.. Låter som ett perfekt spel till några öl.. "OHHHH! Slå honom!" osv.
Admin

2009-06-03 18:02
Äh, skruva upp kontrasten på tvn bara :)

Warriors är skitkul.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-06-03 18:11
Det får jag göra.. tur att det inte är såna problem på pro Evolution soccer iaf. Eller? :P

Får kolla in det då. Borde man ju hitta för en billig slant till PS2.
Admin

2009-06-03 18:13

2009-06-03 18:16
Tackar. 139 spänn är ju inte alls farligt nej.

Jag var f.ö. inne på Game en sväng förut och frågade där. Han hade inte stenhård koll på spel till PS2 men rekommenderade dessa (för co-op):

Lego Star Wars
Rainbow 6 (vet inte vilket i ordningen det var)

och nåt mer som jag inte minns nu...
Någon som spelat ovanstående? Bra co-op?
Admin

2009-06-03 18:37
Inte spelat något av dem, men Lego Star Wars ska iaf vara skitkul.

2009-06-03 22:22
Timesplitters är askul!
be the change

2009-06-03 22:26
Har bara lirat ettan.. har inga spec. minnen av det så det var kanske inte überkul då.

Är tvåan bättre? :)

2009-06-03 22:33
Ettan är det jag nöötat mest, det är ju awesome!

Jo 2an är skitkul det med, speciellt när man lirar virus!

Timesplitters är inzaaaaaaaaane!
be the change