Sacred 2 Fallen Angel [360/PS3]
Eftersom dom flesta nu tänker "Wtf är sacred?"Länk till http://www.sacredwiki.org/index.php5/Sacred_2:Fallen_Angel Lite info Max lvl 200 Coop 1-4 online (1-2 couch coop, inte patchat till ps3 än) 6 olika klasser, med varsin special mount En stor värld med 42 städer (större än oblivion)Länk till http://www.sacredwiki.org/index.php5/Sacred_2:Map_of_Ancaria 5 olika svårighetsgrader(Bronze,Silver,Gold,Platinum, Niobium) Runt 600 random quests (utöver mainstoryn) Bossar loot etc ;) Utvecklarna Ascaron gick i konkurs medans dom utvecklade spelet till konsolerna :/ Webhallen skickade mitt ex igår och jeflar, har spelat 14 timmar än så länge och är lvl 34. klarade mainstoryn på lättaste och har nu hoppat över till nästa svårighetsgrad. Tycker det är jävligt grymt än så länge, inte testat coop än dock men det kommer :) Några + och minus inc + Kontrollen: Ascaron har gjort ett jävligt grymt jobb, simpel och har funkat flawless + lvlandet: Att springa runt som Shadow warrior med 4 skelett som slaktar allt = awesome + Humorn: Att springa runt och läsa gravar och liknande har aldrig varit roligare, finns ex antal grymma citat " If you can read this that means that my theory about life only existing in my head was wrong" - Grafiken: Hur jag än vänder på det så är den jävligt småful, men spelet är HD och jag kör SD (Polaren kör HD och han tycker det ser underbart ut, så kan bero på tv :P) - Röstskådespelet: Jadu jag vet inte vad man ska säga, något gick fel. Men samtidigt är Sacred 2 inget spel som tar sig själv seriöst. Humorn i spelet är nice men charen blir lite tjatig ibland. - Kartan: Det är väldigt lätt att gå vilse på spelet, stör mig lite på att man inte kan zooma in lite extra Jag får återkomma och betygsätta det vid 1000/1000gs så det kommer ta ett tag, men hittils är spelet en stark 8:a för mig och eftersom jag älskar att lira coop men inte fått göra det än så kan det bara bli bättre ;)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
tyckte spelet i sig sög röv.. köpte det till PC och blev sjukt besviken.. Får väl invänta Diablo 3 för ett nice hack&slash.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
haha jag gillade pc versionen faktiskt det lilla jag spelade :) Eftersom blizzard suger kuk på konsolspel så lär Diablo 3 aldrig dyka upp i konsolformat och då blir det automatiskt gtfo Men iofs om du jämnför pc´s utbud av hack&slash rpg och xboxen så har du en jävla massa att välja på medans xbox har cirka 5 titlar (Nej jag räknar inte spel som Ninety nine nights etc etc) Och utgår man från alla dom så är Sacred 2 det bästa hittils.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Är en level 47 Dryad på boxen faktiskt, började spela på Silver svårigheten och är på sista uppdraget men är för klen för det. lite segt inte orkar spela på en vecka kanske.. Nån som vill hjälpa? :)
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Verkar inte vara många som fått tag på spelet än eller så är hack&slash inte så jävla poppis här :) Härligt glider in och kollar mygamercard.net och tydligen har jag första platsen på Sacred 2 i sverige får gå online på måndag och uppdatera skiten har bara kört offline. Har en lvl 49 Shadow warrior med cirka 26+ timmar spelade än så länge och då har jag haft spelet sen den 28e så kan väl inte säga annat än att jag älskar den här skiten :) 24 timmar spelade när jag hade haft det i 72 timmar totalt
lite mer detaljerat kritik.. Visst, Doggson hare rätt med humorn och allting, Blind Guardian konserten och sidequesten var väl cool, men ganska tramsig också. Sen tycker jag det var för mycket sidequests, jag gjorde de flesta i första "världen", sen sket jag i det och gjorde bara main, vilket resulterade i att bossarna blev svåra. Hade en del problem att lära mej allt med vapen osv, vad man kan använda för att få dom bättre, hur allt scalar och sånt. Har en seraphim som är i träsket just nu, borde väl vara lvl ~30 nånstans.. kanske ska börja spela det igen, hatar att lägga in spel som jag inte klarar..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Simba: Visst är Blind Guardian questen lite tramsig men lätt bästa belöningen för en quest ever, tycker det är otroligt jävla coolt att dom lyckats få dom att göra titel låten till spelet. 600 side quests (inklusive klass quests) är väl ganska mycket men med tanke på att du kan rusha main storyn på cirka 6-8 timmar så behövs det, när man ligger som typ lvl 160 och inte har kvar något på main storyn lär man ju inte bara stå och lvla genom att grinda, då behöver man questen för en viss variation en del quests har ju redigt jävla bra rewards också. Kan hålla med om att det är lite wtf i början när man gör sin karaktär men det här spelet kör ju old school och hur ofta lyckas man med något på första försöket? Tipset är väl att börja med Tactics lore för det ökar damage, sen gäller det att ha koll på om du ska köra Focus/lore på skillsen. Jag tror att min lvl 50 shadow warrior är måttligt fuckad när det kommer till specc men jag gillar den så jag kör på. Träsket är rätt jobbigt iaf om du kör light campaign vilket du gör som seraph, men det går att rusha som sagt du har inte mycket kvar nu iaf. Håll koll på din survival bonus den ökar lvls på mobs + dina egna stats lite grann :) min SB bonus ligger på 75% har inte dött än :P
Ah, jag har inte så mycket koll, levlade skillsen så mycket jag kunde, 2st AoE spells, bra om man ska grinda järnet.. Fpår väl in och spela lite mer då, hör väl av mej här om jag ändrar uppfattning
Tänkte införskaffa mig en 360 så småningom, det är alltså värt att köpa? Är ett stort fan utav ettan. :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Det är 200000 gånger bättre än 1:an :P jag avskydde 1:an då jag såg polaren spela det men 2:an hookade jag på som satan. Ett spel som jag spelat 1 dygn på när jag ägt det i 3 = FUCK YEA :P Ascaron har lyckats som fan med att göra ett bra meny system det funkar flawless imo Simba: Försök att undvika att pumpa in runes bara, det ökar din recharge time något åt helvete :P Som seraph kan du dock satsa på en BEFFGEE specc som är otroligt mycket noskill/nobrainer och i stort sett 1shottar mobs och 5shottar bossar :P BEFFGEE är en buff som summonar ett vapen du får använda och eftersom du pumpar tactics lore och skit så är det alltid x antal lvls över dig = galen skada
Tack så mkt doggson blev mycket mer intresserad nu. hehe
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Np måste anstränga mig så folk tjackar det så Ascaron kan få ihop cash och börja arbeta på 3:an + DLC till 2:an :P
ascaron har gått i konkurs
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
No shit "Utvecklarna Ascaron gick i konkurs medans dom utvecklade spelet till konsolerna :/" I första inlägget...
haha.. rofl @ rostad har spelet med.. är dock bara lvl10 ... inquistiitiiityottoooooor .. dual wield ;D kan du ge mig lite tips som är noob, jag har nog bombat runor som du sa inte var bra.. ville ha doppelganger! ;D vilka skills är bra att välja? än så länge har jag kört på armor lore och dual wield.. vad innebär det när det står armor lore i rött och liknande på sina armors?
karaktärer som har armor lore får bonusar av gearen dom använder, om armor lore står i rött så har du det förmodligen inte?
Om du vill ha Doppelganger får du kolla vilken träd han ligger i sen ta focus för den och dra lite points där tills du får modify points, jag käkade runor pga att jag glömde bort att lägga saker i skillen >< glömde bort det helt så min shadow warrior är lite halvfuckad :P
Försök bara hålla din regen penalites nere mycket så du fortfarande kan pumpa ur dig hyffsad dmg genom abilities, du kan käka runor men försök hålla det inom rimliga gränser så du inte får galen penalty.
På min shadow warrior började jag med
Tactics lore
Constitution (2 buffs)
Dual wield
Astral lord Focus (modda skellies)
Är ju dock en smaksak hur man gör sin chars eftersom som du kan köra Melee/range/caster med alla klasser och med vissa klasser kan du även köra en slags gimpad healer
Länk till http://www.sacredwiki.org Är dock bästa sidan för att kolla sånt eftersom jag inte är nån gud på att specca utan bara kör på :)
Tog 1000/1000 på det igår kväll så blev iaf först i sverige med att 1k:a det :) kommer inte sluta spela än på ett tag spelet är uber och jag är fan kär i det
haha! :) nice! vilken lvl är du i? hittade en doppelganger runa så nu har jag den :) ska bara modda upp den så den blir buff istället för att dö efter 30 sek -,- plockade första bossen busenkelt med :) min bror som är bajs gjorde inte ens dmg på honom så jag trodde det skulle bli svårt. Spelet blir bara roligare och roligare!
har en lvl 75 shadow warrior lvl 44 dryad spelar just nu en Beeffgee seraph som precis dingade 40 på typ 10 timmar played :)
awesome, när får man mount då? :) funderar på att börja på en ny med.. hmm.. seraph, men segt att man inte kan ändra så att man kan vara kille och tjej med alla :(
du gör en quest för att få mounten så du kan få den på lvl 1 om du vill :) Quest npc:n dyker upp i staden vid första bossen (stenbossen) och har gul aura runt sig :) Mjo är lite segt utan customization, men i slutändan så har man tillräckligt att pilla med iaf :) finns inte mycket negativt jag kan säga om spelet iaf
stenbossen? hm .. första bossen jag mötte var Kobold Warchief eller vad han nu hette.. en skitstor sak som kastade stenar... är det honom?
Nej Kobold chieftain är en sidequest "boss" bara :)
Länk till http://www.sacredwiki.org/index.php5/Sacred_2:Map_of_Ancaria Under det stora O:et i dragon som är lagt i vattnet om du zoomar in en bit och går rakt neråt från det så ser du en stor krater med en röd figur i, det är stenbossen :) Staden heter Orcish byway och precis när du kommer till save prylen där så är det bara fortsätta en liten bit förbi ditt hero chest så kommer du se questgivern :)
fick det idag, riktigt roligt än sålänge.. är bara lvl 7 dock:P men älskar sånna här spel.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
co-op på samma box är ju helt retarded.. man inte inte zooma så man kör maxutzoomad hela tiden.. ser ju inte ett skit på min lilla tv! note to self: skaffa större TV betala internet så man kan börja spela Live!
Hahaha jo har hört att couch-coop har lite fuckad kamera, har inte spelat det själv dock :P det är rätt skoj att glida runt med folk på live, brukar försöka hjälpa folk med deras campaigns mest. Pallar inte free mode och bara farma bossar >< GZARZA P20: Welcome to the club :)
Unique mountet kostar ju 30 papp typ! .___.'
haha beror på lvl också köpte mitt för 100k :P men har cirka 50 miljoner på min lvl 77 karaktär så är inga problem med cash ;) Tänk på att om du dör när du sitter på mounten så dör den också, många som whinat på det men man brukar ju oftast inte få använda mounts i bossfighter (90% av dom är i grottor) så fattar inte hur dom lyckats dö
loler .. haha okej :) bra att veta! har internet nu! >:D ska game'a online.. eller halo kanske.. hmm
Tack för tipset om spelet, lvl 14 seraphim atm - fastnat totalt för det!
doggson Tack mane ;) Lirade massa med en polare i går, vi körde co-op riktigt roligt faktist.. men hade tänkt lira själv idag.. Vilka har det till PS3?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
kalaspuff Vad är det med dig?
niickees P17: Härligt att du är nöjd med spelet :) kalaspuff: Sacred är sköj som fan att lira online, brukar dock få lira med randoms då polarna inte är lika "skillade" som mig på att lvla :P Kan vara trevligt att snacka lite random skit/hjälpa folk med bossar etc :) Tips är att checka in Bargaining och försöka hålla den högt uppe ;) fy fan vendors säljer ju insane jävla skit :D +exp +deathblow ringar/necks Undvik dock Blacksmith då den är rätt broken på konsolversionen :P funkar typ inte ens i närheten som den ska :D