I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ps3 YLOD.. Någon hjälp tack?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-05-09 22:01

Ps3 YLOD.. Någon hjälp tack?

Nu har mitt ps3 säckat ihop med ylod. Alltså den går inte att få igång mer. Satt och lirade lite cod4 online och helt plötsligt fryser bilden i ca 1 sekund, därefter så dör konsollen. Försökte peta igång den men allt som sker är grönt ljus 1 sekund, byter till gult 1 sekund följt av 3 pip till att den börjar blinka rött.

Vet att detta är inget jag gärna ger mig på själv att fixa. Har 60gb versionen inköpt 07 så ingen garanti finns nu. Ringde upp game där den köptes och sa som det var. Han påstod att jag skulle komma in och de kunde skicka iväg den för en summa på 500:- för en koll endast. Säger sedan de som reparerar att detta är något jag orsakat (som de förmodligen kommer) så får jag betala ytterligare 3500:- för att få skiten reparerad. Men då kom jag att tänka på reklamationsrätt som är i 3 år. Och tänkte att det borde gå att reklamera skiten då detta är ett ganska känt fel hos 60 och 40gb tror jag det var. Jag har ju verkligen inte orsakat detta fel så om de påstår det så vetifan hur dom tänker..

En annan sak jag bör påpeka är kanske att jag köpte maskinen i andrahand. Sedan läste jag i manualen nu "Denna garanti ges till dig, produktens första köpare och kan ej användas av någon annan".. Jaha tänkte jag, men snackade ändå med game om det och han sa så länge jag har kvittot på maskinen vilket jag tror jag har då det bara står en förhandsbokningssumma på 300:-. Men det borde nog räcka iaf, men har iaf det kvittot och ett skrivet kvitto från säljaren.

Men som sagt, till poängen innan jag surrar bort mig i allt snack. Vad kan jag göra? Kan jag kräva att få den utbytt kostnadsfritt? Tänker då inte betala några 4000:- för att få den lagad. Då kastar jag iväg skiten och köper en ny istället. Någon annan som vart i denna sits?

Tack..

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...