I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[maplestory europe]''the connection to the server has ended''-problem

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-05-05 22:31

[maplestory europe]''the connection to the server has ended''-problem

Tja, nu är det så att jag har ett problem med mitt maplestory.

Jag kommer in på spelet en stund, fast sen då jag valt en server och kört i ca 10-15 sek
så blir skärmen svart och sen hamnar jag på skrivbordet och en ruta där det står:
''the connection to the server has ended, please try again later'' kommer fram..

Kan tilläggas att jag aldrig fått spelet att funka på min nya dator.

Har testat allt från att uppdatera drivrutiner till det simplaste som t.ex att starta om router, stänga av brandvägg, starta om datorn osvosv, men ändå får jag det inte till att funka!
Har googlat som fan om det, men inget av tipsen som det stått där har funkat!

Jo just ja, en gång fick jag nys om att man skulle gå in någonstans och klicka på någon mapp i c:/windows och ta bort en massa ip nummer i någon fil där med hjälp av anteckningar..
Dom hade förklarat skit bra, men eftersom killen som bad om hjälp hade XP och jag windows Vista, så antar jag att filerna var placerad på olika ställen eftersom jag inte hittade den.

Så nu postar jag den här tråden i desperat hopp om hjälp.

ödmjuka hälsningar

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.