I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-05-04 10:06

GTA 4

jahop har det blivit dags att införskaffa en ny konsol, men jag undrar en sak GTA 4 är det spelet roligt eller inte, på vissa sidor på nätet så hyllas det till skyarna på andra sidor är kritiken ganska ljummen. Kan även nämna att jag gillar de tidigare spelen.

http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-04 11:41
Jag har spelat igenom det en gång och kommer aldrig att göra det igen.
Det är kul för stunden men inget som hänger kvar i minnet och jag fick aldrig den där känslan av "bara ett uppdrag till" som jag fått av dom andra spelen.

2009-05-04 11:49
Jag fick däremot precis den känslan att jag bara ville göra ett uppdrag till när ajg spelade det. Jag tycker om karaktären man är och staden är vid mer liv än i något annat GTA tidigare. Jag kände mig helt tom när jag hade klarat spelet, tycker att det var bästa släppet 2008.

2009-05-04 12:57
Samma här, tycker Gta iv är brutalt äckligt bra.
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-05-04 13:06
jag tycker gta är helt okej, precis som louder sa så fick inte jag heller "bara ett uppdrag till" känslan.. men det är ändå ett helt okej spel...

... till xbox
Get Random!
Graffare

2009-05-04 14:41
Det är ett värt spel. Men inte nått man spelar om och om igen.

2009-05-04 14:49
OM du gillade dom tidigare spelen borde du (obs: borde)älska detta. Jag är fanatiker och fortsatte spela timme efter timmer efter att jag hade klarat det.

2009-05-04 17:12
klart det är värt. kostar inte mycket nu heller. ett måste.
du är kär i mig.

2009-05-04 18:05
det är ju verkligen ett man måste ha i sin samling.. om man nu inte är en person som byter ut sina spel 24/7 . jag har aldrig bytt bort ett spel!

Get Random!

2009-05-04 19:22
Jag kommer införskaffa det i hopp om att det är väldigt likt de andra spelen i serien fast i en snyggare förpackning, även om det nu är mer actionbetonat och saknar den gamla sköna humorn ?
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-04 21:27
det är mycket humor i det här med. mycket. dialogerna är bättre än i de tidigare.
du är kär i mig.

2009-05-05 15:31
Om San Andreas är ditt favorit GTA på grund av alla "galna" grejer man kan göra och hur mycket skit det finns att sysselsätta sig med även efter att man klarat spelet så löper det stor risk att du kommer gilla Saints Row 2 mer än GTA4.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2009-05-05 16:15
Tycker att Online är så jävla mycket roligare än singelplayer, ;)
Lil_H..

2009-05-05 16:49
"OM du gillade dom tidigare spelen borde du (obs: borde)älska detta. Jag är fanatiker och fortsatte spela timme efter timmer efter att jag hade klarat det."

Borde ja..

Jag har ägt alla gta titlar som funnits till konsol och gta 4 är inte ens på top 100 utav dom bästa spelen jag lirat, att ta bort all roligt från tidigare gta spel och bjuda oss på ett spel som är slut på 20+ timmar är fail

Fanns inte ett skit att göra efter man klarat spelet, så otroligt jävla segt.

Men som sagt kör storyn sen säljer du skiten.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-05 17:07
Det finns ju dock saker att göra när spelet är slut. Vad syftar du på att man kunde göra i dom andra GTA när man klarat dom?

2009-05-05 17:08
Då kanske jag ska tillägga att det som finnas att göra är att hjälpa dom människorna som står ute på gatan som är små blå gubbar på kartan. + att man kan gå runt och skjuta duvor om man nu vill det :>. Nåt jag inte gillar är att det inte finns så många easter eggs i detta som i dom andra.

2009-05-06 01:10
Halsont:
Har du spelat GTA San Andreas? I så fall vet du hur sjukt mycket mer saker det fanns att göra i det spelet än i GTA IV.
Plus att det helt enkelt var tusen gånger roligare att bara åka runt och hitta på nya saker att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-06 20:14
halsont F19: Det är cirka 4-5 random karaktärer med otroligt korta uppdrag, så att klassa dom som något kul att göra känns tragiskt.¨

Gta sa = Du kunde leka runt bäst fan du ville i intressanta miljöer med roliga fordon (Cykel/flyg)

Gta 4 = Säg till när du tröttnat på att köra runt med cross så finns det inte mycket mer.

Vill ha old school fun factorn tillbaks till nästa GTA
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Admin

2009-05-07 00:31
Helt klart värt att skaffa. Det är absolut inte dåligt. Dock var nog San Andreas lite roligare när det kom (men vad du än gör, börja inte spela IV och byt till SA mitt i allt, det kommer kännas som om du spelar nåt gammalt Amiga-spel). Har du varit NY nån gång? Det skapar en liten extra dimension åt IV. Det är mycket att känna igen (ungefär som man känner igen t ex Scarface i Vice City).

Det man framför allt kan säga om IV är att det är förbannat snyggt. Storyn tar fart och blir helt okej, men lite mer sidouppdrag och småprylar hade varit att önska. Upplägget finns ju där, du kan bl a surfa men det var lite av en besvikelse. Visst var det kul i början att läsa nyheterna som ibland handlade om dina eskapader, men det tröttnade man ganska snabbt på. Resten, som all reklam, gick inte att interagera med. Man har en telefon som du kan knappa in nummer på själv, men försöker du ringa nåt kommer du aldrig fram. En så enkel grej som säkert hade kunnat bli nåt kul missar de.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-07 15:47
Men Crapea-reklamen är ju så jävla bra. Det alla säger om att GTA:SA var mycket roligare är nog för att man inte var lika kräsen då. Röja runt där är inte heller lika kul. Skillnaden är väl cykel och flygplan, men ärligt talat, det är inte så mycket roligare?
du är kär i mig.
Admin

2009-05-07 16:08
SA är mer hiphop, självklart kommer folk här tycka det var roligare. Alla NWA-referenser var exempelvis hysteriskt roliga. SA var mer "street" om man kan säga så. IV är mer "the american dream: the ugly story". Lite hårdare på det viset.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-07 16:10
Jobbigt spel. Inte svårt, bara jobbigt.

På väg till ett uppdrag. Ring, ring. "kom och häng med mig, jag är på andra sidan stan. Kom inom en timme annars blir jag sur". Kör så snabbt det går och det är ändå omöjligt att hinna.. Går inte att göra 2-3 uppdrag utan att folk jobbar sig på mobilen..

Jag är fortfarande sur på GTA4, främst den "sociala" delen.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-05-07 18:09
Caliber : Det är bara att lägga på ?:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-07 22:00
Japp, jag har spelat SA, och alla andra av GTAspelen. MYCKET. Tycker fortfarande att 3an var starkaste kortet tätt följt av VC medan SA var det svagaste. Misstolka mig dock inte, jag tyckte ändå att SA var askalas, bara det "minst bästa" spelet.

Och jo, visst håller jag med om att det fanns mer att göra i SA. Men tycker det är mer detaljer och mer liv i alla NPCs i 4an.

Caliber: Använde du aldrig taxifunktionen? Det var ju en godsend i 4an.

2009-05-08 15:29
"SA är mer hiphop, självklart kommer folk här tycka det var roligare"

Yes hela whoa är ju i stort sett wigger heaven...

Dieallot

2009-05-08 17:17
Jag tycker inte att GTA4 är ett dåligt spel på långa vägar, jag gillar spelet som fan och blev inte ett dugg besviken, men jag har full förståelse för folk som gillade San Andreas och blev besvikna när de spelade GTA4 och det behöver inte ha med hela "hip hop"-viben att göra, tycker jag.

SA hade en mer laid back sandbox stil och tog inte sig själv på så stort allvar, på både gott och ont.
I San Andreas kunde man customiza sin karaktär som satan och få honom att se otroligt löjlig ut för att det fanns många fler klädval och man kunde vara tjock, muskulös och spinking. Man kunde customiza sina bilar och ändra spraypaint/rims etc, det fanns många fler och "galnare" fusk att leka med, man kunde flyga jetplan, cykla, åka pansarvagn åka go-kart, leka med jetpacks. Man kunde lära sig ett flertal olika fightingstilar, köpa ett kopiöst antal safehouses.
Även huvuduppdragen var mycket mer over-the-top, man kapade ett flygplan och hoppade ut ur det i luften med fallskärm, man stal jetfighters från militären och hade dogfights, man bröt sig in i area 51, man satte eld på ett cannabisfält, flög små RC flygplan, tog del i stora gängkrig och tog över områden osv. Miljöerna var mycket mer varierande också, tre olika städer med skog, öken, hav och ett berg.

GTA4 tycker jag var mer "back to basics". Ett avskalat mer sofistikerat GTA där de satte superstor fokus på grundstenarna och finslipade dessa till tusen. De implementerade, för första gången i GTA's historia, ett skjutsystem som inte var ett skämt och dessutom ett fullt fungerande coversystem. För första gången så var grafiken och detaljerna i ett nytt GTA spel inte långt bakom alla andra samtida spel på marknaden, för att inte tala om fysiken och hur levande de lyckades få världen att kännas.
Men långt ifrån alla gamers bryr sig om sånt här.
Det är därför många som gillade SA för alla galna grejer man kunde göra har mer kul med Saints Row 2 än GTA4. Vilket inte är så konstigt då SR2 är precis som SA fast galnare, mer over-the-top och känns mer som den "riktiga" uppföljaren till San Andreas.

2009-05-15 15:59
Köpte det enbart för att spela på internet, aldrig gillat singel player, så köp det!! multi ROOOOOOOOOOOCKAR!

2009-05-15 17:59
Det är värt att köpa!

För de första är de en jävligt bra story och kul att köra singel player!
Men när du e klar så kan du köra online, roligt som fan!

Köp!!

SpoilerFast jag har bara kört på Xbox 360 vet inte hur de e på Ps3!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-05-16 17:54
det är ingen märkbar skillnad mellan ps3 och 360. gta har ett ganska kasst sätt att joina matcher på online men annars så
du är kär i mig.

2009-05-18 13:42
marvingaye: Jag håller med dig 100 procent och nu är jag så jävla sugen på att kasta gta 4 iväg och hoppa falskärm över LA med FBI efter mig, ta en av deras bilar och köra som en galning genom hillbilly landet och........ THERE´S nO END TO THE POSSIBILITIES
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2009-05-19 17:59
Jag har redan ps3 och GTA, singelplayern är nice som fan, men det blir långtråkigt efter ett tag, men definitivt värt. Jag har precis börjat spela online, det är helt okej!
huset röd

2009-09-26 17:34
får inte samma free roaming-känsla av 4an som jag fått av de andra spelen. men det är helt klart ett bra spel, och niko bellic är stencool!
Fuck karma, I don't need karma!

2009-09-29 21:58
vafan kommer inte the ballad of gay tony ut idag:S?
för jag har för mig det men det finns inte att ladda hem.
BIT POP is taking over klockan 8

2009-09-29 23:16
29 oktober ;)

2009-09-30 18:15
måste man ha guldmedlemskap för att ladda hem det? vad kommer det kosta?

2009-09-30 19:02
Guldmedlemskap är nog ett måste, kommer kosta lika mycket som TLAD, alltså 1600 MSP.

Eller om du inte har köpt TLAD kan du köpa Episodes from Liberty City En skiva med båda DLC's på som inte kräver att du har GTA IV.

2009-10-01 00:08
man kanske behöver guld för det, för när jag försökte ladda ner en grej till fable2 så stoppa det men det stog inte vrf så det var säkert bara för att jag inte har guld.
hoppas inte det kommer kosta 1600 för jag har bara 1200 atm :S.
så jävla fult jag var verkligen bombsäker på att the ballad of gay tony skulle komma ut 29 sep så jag blev värsta besviken när jag såg att det kommer ut 29 okt ist.
BIT POP is taking over klockan 8

2009-10-01 03:05
När det kom var det säkert häftigt. Det blev så jävla hypat och hyllat av alla. Jag köpte ps3 och gta4 bara för några månader sen och måste säga att jag blev lite besviken, helt okey lir men inte direkt något specielt. Storyn suger hårt och jag har fortfarande inte klarat ut det.

Battlefield 1943 är roligaste spelet till ps3 :)

2009-10-01 08:48
Battlefield 1943 kommer aldrig vara det roligaste spelet till något! att du ens säger något sånt betyder att du inte testat spel som Cod 4, COD WAW och tillochmed Battlefield Bad company

Eller så har du riktigt usel smak bara

Dieallot

2009-10-01 15:43
Du har riktigt dålig smak som nämner WAW.

2009-10-01 18:55
Tror du bara suger på spelet

2009-10-01 19:11
Gillar man Too Human och Treyarch-dynga som WAW så blir det bara komiskt om man ska kommentera andras tvspelssmak.

2009-10-01 19:40
Tror du bara suger på spelet

Nja, jag tror nog mer på att spelet suger. Förstår inte hur man kan tycka det är bra.
Alla vapen suger, det är fult, mörkt och tråkigt.
De har misslyckat med att kopiera, och just av den anledningen är det skitdåligt.

2009-10-02 15:44
marvingaye: Är alltid kul att du ska ta upp Too human jag kan säga varför jag "gillade" spelet

4 olika klasser
max lvl 50
Sockets (du har ju inte spelat wow wtf är sockets?)
coop
epics/legendarys

Sen att spelet har OTROLIGA brister gör det inte mindre kul om man är tänd på såna slags spel, sen att Too human även var det BÄSTA och i stort sett enda typen av såna slags spel ute vid tillfället gjorde att.
Sen när sacred 2 kom så spelade jag faktiskt Too human 2 gånger efteråt och insåg att spelet inte var bra, men stunden då det inte hade motstånd var det helt okej :) kan inte klaga på 80 timmar playtime på ett spel för 230kr

Dieallot: Jag spelar hellre Cod WAW i 48 timmar i sträck om valet stod mellan att spela 1 match BF1943 eller att ta typ rank 65 på WAW

testie P20: Dieallot är så pass jävla usel så han tog sin guld 55:a på Cod4 och ändå ligger över 1,0KdRatio med över 60k kills
Skillnaden mellan Cod 4 mp och Cod waw mp är inte stor i grunden så svårt är det knappast, mer noobs och skit som spelar waw dock
Har själv 1,40Kd ratio på Cod 4 och 1,7 på Cod waw

Dieallot

2009-10-02 16:55
doggson

4 klasser och maxlvl 50 är ju knappast något att skryta om haha. Sen fanns sockets i d2, du vet, diablo2? Det där spelet som alla dessa liren försöker efterapa.
Och ja, jag kommer alltid ta upp Too Human för det är roligt att retas :)

2009-10-02 18:42
4 klasser och max lvl 50 = Det bästa som fanns för stunden
Det säger inte mycket om spelet utan om hur efter konsol ligger på Loot&wank fronten jämnfört med PC
Sacred 2 jämnade ut det en aning men just nu är det tomt på den fronten om man inte räknar Divinity 2 som är på gång men det spelet verkar lite småruttet

Mitt hat för diablo serien ska vi inte ens gå in på

Dieallot

2009-10-02 19:13
doggan måste ju älska demon's souls :p
du är kär i mig.

2009-10-03 00:00
ps3 spel? aldrig hört talas om Demon´s souls

Iofs finns det inte till boxen bryr jag mig inte

Dieallot

2009-10-03 18:14
Svensson

Näe det skulle han nog inte. Inte ens om det fanns till xbox. Det är inget spel man grindar i all oändlighet i.
Demon's Souls är förmodligen det bästa spelet jag har spelat i år. Det är inte riktigt i samma anda som d2, sacred2, too human och andra västerländska rpgs. Det finns vissa likheter men olikheterna är tillräckligt stora. Dessutom är det inget WRPG, även om det ser ut som ett.
Jag gillar det eftersom spelets fokus är mer än meningslöst grindande för att hitta ett nytt svärd som är 2.8% bättre än det man har. Inget direkt grind-heavy spel. Man kan grinda om man vill, men combat handlar mest om reflexer, timing och playerskill. Även om man är level 348+ så kommer det inte att hjälpa en så mycket om man är dålig på stridssytemet. Sen är spelet otroligt välgjort och det är stor fokus på atmosfär och spelkänsla. Inte bara hack&slash och samla loot.

2009-10-03 18:54
"Demon's Souls är förmodligen det bästa spelet jag har spelat i år"
Redan där vet jag att jag inte skulle gilla spelet :D

Dieallot

2009-10-03 19:14
hahah. Ljug inte nu, du visste redan vid "ps3 exklusivt" att du inte skulle gilla spelet :)