I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Återskapa ett äldre spel - vilket?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-04-19 22:46

Återskapa ett äldre spel - vilket?

Ja, om du fick chansen att återskapa/förnya ett (eller flera) spel, vilket/vilka skulle du då välja? Och på vilka sätt skulle du ändra/förbättra spelet?

Jag återkommer såfort jag kommit på nåt själv. Kan nog bli en kul tråd detta.

2009-04-19 22:58
Bubbles Bubble med 3D banor hade varit coolt. Third person view med själv roterande kamera (ev. lock on) annars få en större helhet av banan med en större Tpv.

2009-04-19 23:02
Elder Scrolls III: Morrowind!!!!

Hade varit fett om de satte ihop allihopa

GoldenEye .. fast det är nog inte samma känsla på det nu :/
Get Random!

2009-04-19 23:03
Planescape Torment (Snyggare grafik, helst med samma version av Infinity-motorn som användes i Baldurs Gate 2)

Grim Fandango (Även här snyggare grafik, finns inte mycket annat att klaga på)

Monkey Island 1,2 & 4 (Alla i samma grafik som Monkey Island 3)

Det enda problemet som jag ser med många äldre spel är egentligen att de innebär en pina för ögonen.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-04-19 23:07
Fallout 2 som är ett Fallout 2 spel lixx och inte ett Oblivion :)

dock hade jag sett combat som det är nu.. kanske inte riktigt men halvt
Get Random!

2009-04-19 23:18
Goldeneye finns ju redan ett färdig ny utvecklat spel! Som har fastnat i rättighets problem... grymt tråkigt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-19 23:26
waah.. segt.. SinglePlayer hade varit rolig att lira igenom igen :)

vet inte hur multiplayer hade blivit dock
Get Random!

2009-04-19 23:55
monkey island spel.

Och ett gammalt spel till Nes där man skulle hitta Exit skyltar för att klara banan, man kunde vara olika chars och grejer, helt grymt spel!
be the change

2009-04-20 00:06
gantlet eller vad det hette:)
be the change

2009-04-21 09:06
Det skulle va fruktansvärt grymt om dom gjorde en ny version av Blaster Master. Tydligen så kom ett till Playstation men det ska tydligen suga enorm penis. Jag skulle vilja se Epic utveckla det, med samma (fast bättre) grafik och känsla som Gears of War fast mer betoning på att åka runt och uppgradera bilen men även lite springande som gubben själv, som i originalet.
I min vision så känns det typ som en blandning av Gears of War 2 och Metroid Prime 3.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-21 09:14
Monkey Island ef ef es. Den serien kommer aldrig att dö.

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-04-21 09:23
Tombombadilla P22

2009-04-21 09:46
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-04-21 10:04
Tibia!! Som det var förut ;)
..!.._{-,..,-}_..!..

2009-04-21 13:22
Funkenteller
Något sånt tänkte jag mig, men för i helvete vad lessen jag blev av att se ett sånt misslyckat försök, hoppas bara det är under utvecklingsstadiet!

2009-04-21 15:23
Skulle väl snarare sparka några spelutvecklare i arslet för att få se några efterlängtade spel

Shen mue 3
Huxley

sen Toe jam and earl till XBLA
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-21 15:50
doggson P23

Dom borde lasta Shenmue 3 inklusive ettan och tvåan med ny HD-grafik och möjligtvis lite polerad spelmekanik.
Jag köpte tvåan för inte så länge sen men eftersom det var så länge sen jag spelade ettan så blev jag inte så jätteengagerad. Slutar den också som ettan med en fortsättning följer? Det måste ju va otroligt frustrerande i så fall.

2009-04-21 17:28
Skulle vara guld om LucasArts släppte Grim Fandango upphottat i HD för typ 10$ på PSN/XBLA.
Eller kanske Shadow Of The Colossus HD med ett co-op mode likt det de visade i promo-trailern långt innan SoTC släpptes.

Nej men, något som skulle vara lite mer realistiskt vore ju om Crystal Dynamics gjorde en remake på Tomb Raider 2, ungefär som de gjorde med Tomb Raider 1 när de släppte Anniversary.
Eller kanske en remake på Resident Evil 2 till Wii. Ungefär som RE1 remaken till GC.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-04-21 17:33
MEGAMAN som 3D shooter med perspektiv från ovan
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-04-21 17:38
RenegadeHard

De har redan provat det där med Megaman Legends och det funkade inte så bra.
Men vem vet, de kanske provar igen och får till det den här gången.

2009-04-21 17:41
förstår inte hur man misslyckas liksom det är väll bara att konvertera om Megaman 2 kanske tidernas bästa spel så är biffen klar

2009-04-21 17:47
Det kanske är just det som är problemet. Megaman2 är redan så jävla bra, att försöka krysta till en tredje dimension är väl förmodligen ganska onödigt och skulle förändra spelet alldeles för mycket för att det fortfarande skulle kunna vara lika bra.

En remake där bakgrunderna ger en illusion av 3D men man rör sig fortfarande på ett 2D-plan skulle dock kunna funka tror jag.
Ungefär som Bionic Commando Re-armed, om du har spelat det?

2009-04-21 18:03
Re-armed har jag inte lirat, Bionic Commando har man ju lirat en del det konceptet har ju även använts i hur många spel som helst. Men just megaman 2 enkla och ändå underhållande koncept har det gått utför sedan Supernes spelen. Om man kan lyckas med Castlevania så borde det gå med Megaman.

2009-04-21 18:36
Har du spelat Megaman 9, det som släpptes förra året? Det är ruskigt likt Megaman2 och jävligt bra tycker jag. Men där har de iofs verkligen inte förändrat mycket. Det är som att spela Megaman2 fast med nya banor, bossar osv. Inte direkt en remake men fruktansvärt ballt om man gillade MM2.

Jag kan tänka mig att om de skulle föröka sig på ett nytt Megaman i 3d idag så är det oroväckande att det skulle kännas väldigt "generic". Finns redan så många tredjeperson shooters så jag vet inte riktigt hur de skulle kunna göra det annorlunda eller får det att kännas unikt och megaman-aktigt. Jag har dessvärre inte spelat nåt Castlevania 3d spel ännu, men nu blev jag nyfiken på det.

2009-04-21 18:50
Jag har inte heller spelat 3D versionerna av Castlevania dock sett bilder och läst recensioner som verkar lovande, antar att det liknar Devil may cry serien kanske även snäppet bättre.
Megaman 9 haha ja det kommer jag nog lira även fast det skulle kännas som att spela ett 8bit spel igen =P

2009-04-21 19:25
Säger som potatissuger.. Grim Fandango, ahde varit skit kul med lite snyggare grafik till det.

Sen nämnde någon även Monkey Island vilket vore kul, dock skulle jag inte vilja göra det 3D utan vill bara ha ett nytt typ.

Jag skulle vilja se många gammla 2D spel i den sortens stil dom gjort Little Big Planet i, där det fortfarande är plattform men i 3D

2009-04-21 21:24
enligt Lucas Arts skulle de släppa Monkey Island 5 tidigast 2015,om de ens skulle tillverka det, vilket tyvärr troligtvis inte kommer hända
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli

2009-04-21 23:03
görs det ens spel som Monkey island längre?

2009-04-22 07:32
Funkenteller P24: Yes det är totalt cliffhanger som ska avslutas i 3:an :) Väldigt vackert "slut" på spelet dock, men man skulle liksom vilja avsluta det också.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-04-22 12:03
Jag hade sagt Prince of Persia men det har de ju redan försökt sig på och misslyckats totalt med. Synd. :/

Commander Keen vore kanske intressant.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-04-22 13:34
Negative
Vadå?! Sands of Time är ju ett av de sgrymmaste spelen till den generationen. Spelade inte dom andra två som tydligen inte höll måttet och blev inte särskilt imponerad av det nya men som sagt, Sands of Time ägde ju allt.

2009-04-22 13:36
och, förresten! Commander Keen, hahaha. Jag visste inte att andra människor hade spelat det spelet. Det var ju asballt ju!

2009-04-22 19:47
A link to the past i 3D!!!!!!!!!!!! med samma känsla och utseende (om än lite upphottat) som i ocarina of time

fyfan va grymt det hade varit

2009-04-22 22:22
Roller Coaster Tycoon 3

Älskar spelet för dess design-element. Men tyvärr är det fyllt till bredden med buggar och glitchar, dessutom saknar det rejält många användbara funktioner... Bättre grafik, funktioner (såsom "redo"), en rejäl bug-hunt, plus fler teman/objekt/attraktioner att leka med och det vore det ultimata spelet! :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-04-22 22:33
Ice Climber? Nä, kanske inte.

Time Commando! GÖR DET BARA IGEN FAST BÄTTRE! Resa från stenålder till framtid är ju så awesome det kan bli.

2009-04-23 10:14
Ice Climber hade ju varit nice om dom gjorde om fast mest bara hottade upp som Bionic Commando Rearmed. Ice Climber e ju fett bra men lite tråkig grafik. Ice Climber on-line skulle ju va schyst. Om du kunde köra flera stycken samtidigt, vilken stress!

2009-04-23 14:39
liero !
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2009-04-23 18:11
På tal om Bionic Commando Re-armed så har vi en av utvecklarna på Whoa.
Smårolig kuriosa.

Jag vill iaf se Dungeon Keeper i nya, snyggare versioner.
Dessutom längtar jag fortf på ett komplett spel av tech-demon med FFVII för PS3.

2009-04-23 20:00
commando Lybia

2009-04-24 01:54
FF12 var verkligen klockrent hoppas att de behåller gambit systemet och inte kommer på nått nytt hela tiden svårt att tänka mig någonting bättre än just det systemet.

2009-04-24 02:51
ff6 och ff7 och ff9 dom andra kan vi skippa..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-04-24 04:42
jag gillar alla FF spel men att jämföra dom gamla med nya blir lite som att jämföra brädspel med konsolspel, speciellt när man snackar 12an.

2009-04-24 11:06
Skulle vilja se nytappning av:
1. Syndicate/Syndicate Wars
2. GTA (top down view, dvs originalet)
3. Super Mario (NES/SNES)
4. Megaman (är väl la under utveckling som single person project?)
5. Road Rash

2009-04-24 14:18
Two Face

Det finns väl ett nytt GTA till DS eller PSP som är uppifrån? Jag tror det i alla fall...

Road Rash skulle va fett grymt asså. Jag älskade det spelet när jag var liten. Skulle va fett om dom gjorde det riktigt blodigt så man kunde typ hugga huvuden av folk och grejer, och att man typ fick se i slow-motion bakom en när man slog ner någon från bågen och snubben rullade längst vägen.

2009-04-30 04:19
Skulle gärna se en nyskapelse av MoonStone
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams

2009-05-01 09:25
Funkenteller
Stämmer mycket bra, Chinatown Wars, till DS. Men det är inte riktigt samma sak och det är förvånansvärt ful grafik. Dessutom tycker jag att den ska vara till PC.

Alltså vet inte riktigt om jag i mitt förra inlägg var ute efter just GTA specifikt. Mer en GTA klon kanske? Ny värld, kanske lite ny stil, upphottat gfx åtminstone, nya uppdrag och göra, mer funktioner kanske? Eventuellt medföljande toolbox för enkel banbygge o redigering?

Har för mig att GTA, GTA2, GTA:L och GTA:CW är dessutom 2D spel trots med effekter så den lurar en o tro att det är 3D. Kanske ett 3D version skulle vara på plats

2009-05-01 17:18
Snackar vi att göra om spelet eller bara sminka det?

Om vi snackar saker som Super street righter 2 turbo HD remix så är jag game!

Då snackar vi spel som

ff6-9
Star ocean 2
Chrono trigger
Sonic 2
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-05-05 18:26
yo joe på amiga
Slap a bitch, allways

2009-05-05 18:29
Slap a bitch, allways

2009-05-05 19:12
Aa, fyfan! Commander Keen - har haft så jävla kul med det spelet när jag var liten, hehe. Ska tanka't bara för nostalgins skull.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-05-07 01:17
Pugsy från sega
 they call me mick jacker cause i roll alot of stone