I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fallout 1 frågor....

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-04-16 12:33

Fallout 1 frågor....

Tja boys n girls :)

Har precis börjat spela detta gamla relik spel, då många anser att det tydligen inte skall missas inom RPG kretsar. Hittills är jag positivt överraskad av friheten och den mörka stämningen i spelet. Jag har bara 2 frågor om detta.

1. Finns det ingen möjlighet och se "statsen" på vapen och armor innan köp/trade. Jag vet att man kan hålla inne vänstra musknappen och få info om vad det är för slags vapen/armor, men det står ingenting om hur mycket skada vapnena gör, rustningarna tål osv, vilket man tycker borde vara självklart. Detta står väl antagligen i manualen, och jag hoppas det inte var tänkt att man skall sitta med den framför sig under hela genomspelningen (jag har den nämligen inte). Nu kan man ju googla fram stats osv, men tycker det känns ganska onödigt då det borde stå "ingame". Är det helt enkelt något jag missat bara?

2. Nu kör jag visserligen patch 1.1, men är inte 150 timmar lite väl kort om man verkligen vill få gjort ALLT i spelet. För mig jag hört om en patch som tar bort tidsfristen, eller åtminstone förlänger den rejält. Min fråga är stämmer detta, och var får jag tag i den patchen isf?

Tacksam för svar :)
Keep gaming!