I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

MadCatz FightingStick!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-03-23 14:02

MadCatz FightingStick!

Tjoho, jo nu är det så att jag undrar om alla andra hört nå om dom hära kontrollerna?

som man nu ska ha till SF4 :)

umh tänkte bara ja har prata me nåra polare, Som säger att det är ingen ide att skaffa en för den kommer gå sönder :S

så tänkt som bara höra mej för med er alla vad ni tror om dom? ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-03-23 15:18
Skulle aaaaldrig lägga ut pengarna på en sån kontroll. SF4 är kul, men inte så kul.
Annars har jag för mig att attityden mot madcatz är rätt negativ generellt.

2009-03-23 16:07
okej, jo men har också förståt att den är det, ja tänkt bara ändå fråga ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-23 17:39
Jag trodde det var madcatz som var grejen.
Har hittat några billigare varianter på playasia.com
finns en før runt 40 dollar. Frågan ær om de hær
arkadstickorna ær trådløsa?

2009-03-23 17:54
TheMatt "umh" ja tror inte det alla är väll med sladd eller?

2009-03-23 18:39
Standard Edition lider av generalfel vid tillverkningen som gör att dom går sönder rätt fort, detta rättas till med nästa batch.

Tournament Edition är bästa stickan på marknaden, särskilt till det priset man betalar, en custom kan givetvis potentiellt vara bättre men då kostar dom betydligt mer också.

TE är det bästa alternativet.

2009-03-23 18:48
naero hu? med nästa batch? vad menar du då? :) jo men asså ja har int råd me den dyrar :S

2009-03-23 18:48
jag skulle absolut vilja säga att fightingsticken är ett prisvärt köp.

Omen: du är kass på spelet, erkänn..

Pappz: Om det uppstår några fel, så står Mad Catz för alla tillkommande kostnader. Det har varit ett förekommande problem överallt i världen och dom har ordnat att europeiska spelare kan skicka dom för att få dom fixade. Du får även behålla garantin om det skulle uppstå något annat.

UK/Europe:

Europe Support Number - 01454 451900 (UK Only 0845 050 8428)
E-Mail Address - [email protected]
Support Hours - 9 - 4.30pm Monday - Friday

Jag kör inte med fightingsticken och äger inte en själv, men jag tycker det är hur skoj som helst när jag väl lirar med mina polare som har. Dom vägrar att köra med vanliga kontroller.
http://www.myspace.com/choysmusic

2009-03-23 18:58
Choys okey, ja tänkte bara för ja har hört en massa negativa grejer om dom så att därför ja sitter och frågar nu :P

okej, har dom köpt dom nån annanstans?

ja har beställt från webhallen så får väll en till veckan men ja känns lite "jobbigt" ändå om den nu skulle gå sönder också måst man skicka den :S jaja hare...

2009-03-23 19:05
jag baserar mina kommentarer på bl a detta:

Länk till http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3172875

jag jobbar även i en tvspelsbutik själv och av ett tiotal-tjugotal sålda har det kommit in 2 som har haft problemet. Tycker du ska vara nöjd med köpet, den tillför mycket om du ska spela SF4.

2009-03-23 19:10
och det är ju onekligen jobbigt med defekter, jag vill dock poängtera att det är mödan värt. för att svara på din fråga, så tror jag inte att det spelar någon roll var man köper den, det är ett fel som ligger i självaste produktionen av fightingsticksen, hos Mad Catz, inte hos affärerna som säljer dessa.
Rappare

2009-03-23 19:22
Choys

Jag har aldrig hävdad någonting annat. ;)
Kämpar fortfarande med 10 wins in a row trofén och har aldrig tagit mig över 1500 BP. Det är dock fortf. ett grymt spel.

2009-03-23 19:37
Choys ja då vet du juh va du snackar om :) hehe ;)

visst nog vet jag att det är hoss Mad Catz problemet är och inte hoss affären :)

jao har sluta spela SF4 pga att ja har bara en "vanlig" handkontroll. Ärre nån som vill ha en match så ärre bara skicka ett meddelande till PracticalLlama ;)

2009-03-23 20:05
omen: =D

pappz: =D

2009-03-23 20:33
"hm" inte för att börja bråka eller nå men känns ändå som ett stort fel i kontrollerna ;)

alla vet juh det köper man en grej så vill man juh att den ska funka länge och väll :)

men men är väll inte mkt att göra åt Mad Catz tyvärr :(

men som ja sa tidigare så spelar ja int sf4 just nu så kanske blir att ja int köper nån alls..

2009-03-23 20:46
tror vi måste bråka över det här.

2009-03-23 21:28
Choys jahapp, då ärre väll bara börja då ;)

2009-03-23 21:35
Men allt beror ju på vilken konsoll du köpte SF4 till och hur "seriös" du är med ditt spelande.

Av min erfarenhet, och vad som även verkar vara den generella uppfattningen bland spelare och kritiker, så bör SF4 ej spelas med 360 kontroll eftersom d-paden är sanslöst kass för såna här spel. Jag tyckte att det var näst intill ospelbart. Skulle aldrig rekommendera någon att skaffa SF4 till 360 utan arcadestick oavsett hur casual/hardcore personen är med sitt SF-spelande.

Spelar du det på ps3 så funkar d-paden bra för amatörspelare. Den är responsiv och man sätter oftast det man vill sätta när man försöker sig på diverse moves. Det är helt klart spelbart.
Är du hardcore spelare kan det dock vara värt att införskaffa arcadestick även om du har ps3 versionen eftersom inget slår precisionen som en arcadestick kan ge dig.

Sen om du ska köpa tournament edition eller den billigare varianten beror även där HUR hardcore och hur mycket du är villig att betala.
För hardcore spelare och folk som generellt sett gillar fighting spel kan det helt klart vara värt att införskaffa en dyr arcadestick då man kan använda den till mer än bara SF4. Blazblue, King Of Fighters och ett nytt Tekken är ju utannonserade och även där kommer du få användning för en arcadestick(kanske inte så mycket för tekken, men de andra två iaf)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-03-23 22:01
hm okej, nja så seriöst hade ja int tänkt köra ;)

2009-03-24 15:33
Pappz:

Nästa shipment av SE, problemet med första batchen är att en rätt stor del av dom har en för lång ball-stick så att när du roterar den så skrapar den mot ett kretskort innuti kontrollen vilket gör dom obrukbara väldigt fort, du får heller ej öppna stickan själv och byta ut grejer för då pajar du garantin.

SE lämpar sig väldigt bra för moddning dock.

TE'n är däremot felfri bortsett från en liten del måndagsexemplar men det är omöjligt att undvika, all in all så är det den överlägset bästa stickan på marknaden idag, alla delar är av högsta möjliga kvalite.

2009-03-24 16:48
hm okej, men jaja jag har lagt ner kommer inte köpa nån av dom.

pga skulle köpa den billigare men pga problem med den så blir det ingeting, sen pga penga brist så kan jag inte köpa den dyrare så att det blir ingen "Fightstick" för mej..

2009-03-25 17:54
Annars är Hori Fighting Stick 3 och Hori Real Arcade Pro Stick 3 nicea med. Själv kör jag med en sån här dosa till fighting och 2D spel på PS3 och Pc lätt skönaste styrkorset jag testat...

2009-03-25 19:40
^bästa d-paden någonsin, hands down :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-03-26 22:18
S-line hehe, hm har inte kolla på dom nå :P finns de nån sida man möjligen hittar dom?

haha gillar hur du har lagt sladden på bilden där ;)

2009-04-21 23:04
Hori EX2 då? Nån som använder?

2009-05-05 02:37
jag skaffade en sån här för någon dag sen:

Till att börja med så är jag inte säker på om jag tycker den är speciellt skönt att spela med än. Och nu för några minuter sen så tog jag upp den i handen och kände att den va fuktig, batteri helvetet har börjat läcka av någon anledning.. Äej jag vettefan om jag litar på mad catz i huvudtaget.

Någon annan som haft liknande problem?

2009-05-12 00:48
jag tror inte att det beror på kontrollen, utan dåliga batterier, min fungerar utan problem!