I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-03-07 18:03

-:TheCrims:-

TheCrims.Com

Hej, det är så att jag nu under en tid suttit och spelat TheCrims, ett spel där du "lever" dig in i gangster världen, man gör olika stötar och affärer.

Det roliga med spelet är att man hela tiden kan klättra på highscore listorna igenom att göra olika saker. Gängstötar och misshandla folk, köpa olika byggnader för att framställa knark det måste ju vara nått som passar alla på whoa.

Jag hade tänkt skapa en tråd här med olika frågor och självklart svar så vi som spelar kan hjälpas åt.

Jag har nu satt ihop en liten snabb guide för er som vill testa spelet och vill förstår lite.

1.Registrera, aktivera på mail
2.Gå in på thecrims.name eller crims.biz ( Hemsida där du ser vilka stötar osv du klarar av och får mycket annan bra information )
där det står att man ska fylla i damage så är det lägsta damagen du har på ditt vapen.

3. Börja med att köra första stöten tills all stamina är slut.

4. Gå sedan in på nattliv, klicka på fliken där uppe där det står "horhus".
Leta rätt på ett "horhus" med maxrespekt som är väldigt låg. kan t.ex. stå "Max Respekt 1000" då kan endast de med under 1000 i respekt komma in. Om någon vill så kan jag självklart göra ett horhus för er på whoa innan ni skaffar ett eget. Man kan även gå på vanliga nattklubbar och knarka, då måste man sedan gå på sjukhuset och köpa metadon efter några gånger för att inte bli för tålig.

5. Kom ihåg att ta lite halv dyra horor för att inte bli sjuk direkt. Helst ska man köpa kondomer som kostar 10kr med mobilen då blir man aldrig sjuk och kan ta hur billiga horor som helst.

6. När du sedan kört några gånger och sett att du klarar några olika stölder skaffa vapen och armor. Det bästa är att hitta ett gäng och köra gängstötar så du får mycket pengar och kan köpa bra armor.

7. Kom ihåg att du kan se vilken skill du har när du kollar på vapen handlaren och håller på vapnet på så vis ser du när du behöver byta vapen
.
8. Kom alltid ihåg att det är väldigt bra att använda en bra rustning, med bra rustning så ökar dina poäng massor.

9. När du klickar in på stötar och det står att polisen är i stan, kom ihåg då är det lättare att åka fast.

10.Skaffa alltid bra vapen och bra armor och håll koll på dina stats så du klarar de olika stötarna på thecrims.name behöver du två gröna "ploppar" för att klara stötarna.

11.Köper du företag som raveclub/horhus så köp droger hos langaren och kom ihåg att gå in på din raveclub och lägg
ut drogerna, horor kan du köpa eller hitta på nattklubbar de behöver också sättas in på horhusen manuellt.

12. En the crims dag går 4 gånger så fort som en vanlig dag, så åker du in ett dygn så delar du det med 4.
Åker du in i fängelset och vill muta vakten för att komma ut, ja då gångrar du din respekt med 502 eller kollar på
crims.biz / Thecrims.name

13. Om du använder droger för att få stamina så kan du lägga in dig på sjukhuset för att bli av med beroendet på Avgiftning eller köpa metadon som jag tidigare sagt.

Det här är bara lite information, någon som undrar över nått mer eller kan tipsa mig om nått så gör det!

Jag heter Carpeto inne i spelet.

..!.._{-,..,-}_..!..