I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTAIV: Lost and damned

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-02-18 23:16

GTAIV: Lost and damned

funkar sökfunktionen eller? sökte efter rubriken här men hitta inga trådar, kändes märkligt? kom väl redan i lördags som jag förstod det.

har ni spelat eller? jag har avsatt helgen till detta spel hehehe... beställde precis 2100MS Points på webhallen så jag kan köpa detta...

2009-02-18 23:30
äre värt och köpa, hur långt är spelet och hur många(story)uppdrag fins det?
BIT POP is taking over klockan 8

2009-02-18 23:35
ingen aning men rockstar lovade "hours of gaming" ... som jag förstod det skulle det vara jämförbart med San Andreas och Vice City?

det kostar inte mer än 1600MS Points så visst fan känns det värt det.

2009-02-18 23:42
Enligt artikeln på gamereactor.se så tog det recensenten 9 timmar att klara spelet utan några som helst sidouppdrag - utan bara straight nötande.

170 kronor = 1600 poäng. Så inte överdrivet dyrt heller.

Recensionen:

Länk till http://www.gamereactor.se/recensioner/16947/Grand+Theft+Auto+IV%3A+The+Lost+and+Damned/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-18 23:54
9h är ju mer än de flesta RPG-spelen idag och det för 170kr.

2009-02-19 00:34
Jag vet inte var du har läst att Lost & Damned skulle vara jämförbart med San Andreas/Vice City, men det är väldigt fel.

Det är fortfarande precis samma stad. Inga nya miljöer eller nåt, inga nya bilar osv. Detta är inte "nästa GTA spel" som SA/VC var för GTA3.
Det här är ett expansionspaket med nya uppdrag som har en medföljande story där du är en ny karaktär. Utöver det så följer det med ca 50 nya låtar, ett par nya multiplayer modes och 3 nya vapen. De har dessutom fixat lite enklare MC-kontroller eftersom många av uppdragen innehåller mycket MC-körande.
Spelet sparar dessutom checkpoints under dessa nya uppdrag. Man behöver inte längre spela om hela uppdraget om man dör, vilket är skönt :)

Suttit och spelat det här tillsammans med en polare under dagen, vi ska fortsätta imorgon efter plugget. Vi är ungefär 5 timmar in i den nya storyn. Sjukt roliga dialoger tycker jag och voiceactingen är toppklass som vanligt med GTA spel. De nya karaktärerna är hur sköna som helst.
Men helvete vad enformiga de första uppdragen är och det är dom stundtals lite senare också. Känns som att man bara spelar uppdragen för att komma fram till cutscenes för det är det som är bäst. Vissa uppdrag är lite roliga, men hittils så kan de uppdragen räknas på en hand.

Helt klart värt 1600msp dock, no doubt. De flesta DLC's med samma pris har oftast bra mycket mindre content än det här.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-02-19 03:02
Tycker mig ha sett ett par nya bilar.. OCH ett par nya miljöer, insidor av hus osv.

Och ja, det är riktigt nice.

Gillar man fortfarande gta4 så är det ett givet köp.

2009-02-19 03:09
vilka nya bilar? jag har då inte sett några

och haha, är du seriös? ett par nya hus man kan gå in i räknar jag inte direkt som "nya miljöer" om man ska jämföra det här med vad San Andreas och Vice City var för GTA3. Vilket man självklart inte kan och det var det som var min poäng.

2009-02-19 03:19
haha? JAG räknar det till nya miljöer. Helt klart.
Nej, man kan inte jämföra det med SA eller VC.
Finns ändå nya bilar..

Towtruck
Gang Burrito
Slamvan

Diabolus
Hexer
Lycan
Hellfury
Innovation
Revenant
Wayfarer
Daemon
Wolfsbane
Angel
Nightblade
Double T
Double T Custom
Hakuchou
Hakuchou Custom
Bati 800
Bati Custom

De sista är mc men nya fordon iaf.

2009-02-19 07:30
Nej, man kan inte jämföra det med SA eller VC.

vilket var precis det jag snackade om. så ja "haha" indeed

ska hålla utkik efter de nya bilarna :)

2009-02-19 14:22
Vad är ditt problem, jag har inte sagt att det kan jämföras med SA eller VC snarare tvärtom. Jag rättade bara dig när du sa att det inte finns några nya bilar eller miljöer. Vilket var hel tokigt.

2009-02-19 14:33
marvingaye: Håll dig till ps3 din fucker och njut av eran exklusiva skit!

eller va fan har ni sånt?

Förövrigt var DLCn fortfarande 6 månader för sen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-02-19 16:05
WillA1 P21

om du laser igenom diskussionen igen sa marker du att du inte "rattar" nanting ang. miljoerna och att det enda jag har sagt är just att det inte kan jamföras med SA/VC. vilket ar heltokigt

doggson P23

Håll dig till ps3 din fucker och njut av eran exklusiva skit!

eller va fan har ni sånt?

haha. lustigt att du tar upp exklusiva saker da det finns sa mkt mer exklusivt som intresserar mig pa ps3 fronten i ar. kz2, gow3, uncharted2, infamous och heavy rain på ingang

och eftersom jag tycker halo ar trakigt så kommer den har DLC'n formodligen vara det enda exklusiva jag spelar på mitt 360 i ar om inte alan wake slapps :(
de enda "intressanta" exklusiva titlarna som kommer till 360 i ar ju just halo 3.5 och halo wars. alan wake ar ju fortfarande ett "kanske"
trakigt.

2009-02-20 03:31
spelet var ju as skönt dom har ju bytt så man kan göra skarpare svängar

2009-02-20 19:18
nu har jag spelat litegrann
bra spel... inte som SA och VC som sagt men bra ändå. för pengen är det ju klockrent

2009-02-22 10:50
Soft att göra uppdrag med Niko och Playboy.

Men Niko var för jävla skön ju, gillar inte johnny så värst mycket ännu.

Finast hittills var ju när Deadbeats crashade partyt och man körde efter dem, drog upp SMG och körde nackskott på allihopa innan två kvarter haha, det var nice, tog allihopa själv, det var gangsta ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-22 14:04
jag klara ut det igår natt:P

2009-02-23 09:19
När man har laddat ner det en gång , måste man vara uppkopplad på internet för att spela det sen eller är det bara å lira precis som om man köpt ett spel i affären?

2009-02-24 01:02
ja du kan lira offline med, men du måste ha skivan kvar i..

2009-02-24 10:21
Jag blev fett peppad. Hade gett upp GTA IV, tröttnade när jag kom till det där asjobbiga bankrån-uppdraget men plockade upp det igen igår för jag blev så peppad på Lost & the Damned. Vill ju inte spela det innan jag klarat fyran.

2009-03-04 11:19
Slamvan ser jag fram emot att använda, klart den bästa bilden på SA.

2009-03-04 11:23
om man fixar detta kan man fofarande lira på vanliga IV ?

2009-03-04 13:10
Lite abrupt slut måste jag säga, sen är det väl gott betyg att jag tänkte vafan inte har jag lirat nio timmar som det skulle ta ännu, men jo det hade jag visst. Rätt soft men abrupt slut får jag säga, verkar som det kommer fler DLC´s ?

2009-03-04 15:05
no shit att det kommer mer dlc?

bra att folk lärde sig läsa iaf, MS har signat 2 exklusiva dlc kapitel (fu marvin)

varit känt sen typ 1 år tillbaks?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-03-04 15:19
vafan jag jävla hor Microsoft var dom tvungna att köpa upp rättigheterna? :(
my name is xelly smelly

2009-03-04 16:16
För att sony är korkade

Dieallot

2009-03-04 16:41
Det hela hade att göra med att Microsoft dumpade 50$m för att hjälpa Take2 Games(Rockstar's "moderbolag") att inte bli uppköpta av EA och fick därav två exklusiva GTA4 DLC's.

Sony verkar f.ö slänga mer pengar på att utveckla exklusiva spel i dagsläget medans MS satsar på exklusiva DLC/expansioner. MS 09 line-up är ju sorglig om man kollar på fullängd spel.
DLC's är det enda jag kommer köpa till mitt 360 i år om inte alan wake kommer ut. Gillade Lost&Damned och kommer absolut köpa nästa GTA4 DLC.
Sen den kanske inte lika prisvärda men ändå 360 exklusiva tomb raider DLC'n köpte jag också :D

..och doggson du är ju en DISGRACE för alla 360 fanboys. Här skryter du om att din favoritkonsoll får exclusiva DLC's och så går du inte ens och köper skiten. Illa! :D Du köpte ju inte ens halo wars din pajas!
Jag är besviken i alla fall.

2009-03-04 20:14
Utöver det så följer det med ca 50 nya låtar, ett par nya multiplayer modes och 3 nya vapen.

Vadå 3 nya vapen? Det finns ju assault shotgun, combat shotgun, automatisk pistol, rörbomber och granatkastare, så jag får det till 5 st nya..
Sen så slåss Johnny lite annorlunda, inte någon större skillnad men dock skillnad.

Jag tycker det är ett nice spel för de pengarna man fick ge för det, dock blev jag lite besviken på storyns längd, hade förväntat mig minst 10 timmars speltid. Men jag klarade det på 5 timmar, och det inkluderade ett par sidouppdrag.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Producent

2009-03-04 21:45
Automat shotgunen är ju sådär hyffsat insane.

Kullerbytts coverollen är ju sådär hyffat mesig dock.

2009-03-05 00:05
Assault shotgun finns ju även i originalversionen.
Walking the street of dreams
Producent

2009-03-05 00:45

2009-03-05 02:52
Hmm, kanske inte..
Walking the street of dreams

2009-03-05 10:10
marvingaye: HÖRRU DIN FUCKER

"..och doggson du är ju en DISGRACE för alla 360 fanboys. Här skryter du om att din favoritkonsoll får exclusiva DLC's och så går du inte ens och köper skiten."

Min tid med gta 4 tog slut cirka 1 vecka efter release då spelet var avklarat, och man insåg att det var ett tomt jävla skitspel. Du påstår att jag ska köpa dlc till ett spel jag inte ägt på månader? FUCK THAT SHIT jag tänker inte betala för skit, jag tänker inte heller betala för nånting som förevigt kommer påminna mig om min största jävla besvikelse i tvspelsväg NÅGONSIN

"Du köpte ju inte ens halo wars din pajas!
Jag är besviken i alla fall."

Dålig kamera på halo wars, gillar inte peka och klicka, ska vi köra 1vs1 på halo 1-2-3? så slipper jag klicka och kan få action

LEGIT 45 NIGGUH

Dieallot

2009-03-05 17:35
Pfft kassa ursäkter :D. Är man äkta 360 fanboy så älskar man allt exklusivt som microsoft pruttar ut, hur dåligt det än är. Speciellt om det råkar vara ont om varan för tillfället.
Det är bara att köpa och se glad ut.

Måste säga att till och med king phil är mer 360 fanboy än dig, och han gillar ju ps3 :)

2009-03-05 17:39
Det där vapnet såg ju jätteballt ut. Sen att det tog 1 minut innan han dog är också jätteballt?
Det var fan en av anledningarna till att jag slutade spela. Hade man 3 stjärnor efter sig så dog man så fort man klev ur bilen.

2009-03-05 19:12
marvingaye: Han är en poser det vet alla, skulle jag bete mig sådär skulle dieallot smiska min stjärt tills jag såg ut som en babian :/

dessutom hade jag inte 800kr till halo wars QQ och dålig dlc vill jag fortfarande inte ha!

Dieallot