I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-02-15 21:38

Flower [PS3]

Någon annan som har köpt det här spelet?

Jag hade faktiskt inga större förväntningar innan jag köpte det och hade inte läst så mycket om det. Tycker fl0w(ett annat spel från samma utvecklare) är ett helt okej spel, men inte så mycket "spel" egentligen. Jag trodde Flower skulle vara ännu mindre "spel" och att man bara svävar omkring i vacker grafik på en äng utan mål eller mening, typ en tech demo.
Men jag blev faktiskt positivt överraskad. Det är lite mer "spel" över det än vad jag först trodde och det finns till och med en fin genomtänkt handling med ett halvluddigt "budskap" som man kan tolka lite hur man vill. Det blir ganska flippat fram emot slutet också. Inte alls vad jag hade förväntat mig.

Att spela igenom det en gång tog mig ca 2 timmar men sen finns det en del små secrets att låsa upp och det är absolut ett spel jag kommer att spela igenom igen eller bara visa upp för polare eftersom är så annorlunda.
Kostar ju bara 70 spänn så det är väl inte så mycket att snacka om.

Väldigt roliga trophies också för en gång skull. De ger spelet lite mer utmaning och "mening". Vissa trophies är väldigt laid back medans andra är lite mer utmanande.
T ex, fick en trophy för att jag tog en 10 minuters break och lämnade spelet på haha





Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.