I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battlefield 1943 & Bad Company 2 [PS3/Xbox 360/PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-02-08 10:04

Battlefield 1943 & Bad Company 2 [PS3/Xbox 360/PC]

I sommar släpper DICE Battlefield 1943, till 360 och PS3 ska man kunna ladda ner spelet som ett "arcade spel" över XBL och PSN.
Senare i år sägs även Bad Company 2 släpppas, nytt är att Bad Company 2 även kommer till PC, till skillnad från 1:an som bara kom till PS3 och 360.

Unlike previous Battlefield games, Pacific only has three unit classes: Infantry, Riflemen, and Scout. Gone are the Medics and Heavy weapons classes. Van dyke explained they wanted every class to be able to fight in every situation. Every class has weapons to fight against the biggest tanks and armor. Also, players have auto-health and unlimited ammo

Länk till nyheten

Länk till http://bf1943.com/

Hittills har det bara kommit en bild på BFBC 2, och den ser väldigt intressant ut.

Länk till bild

Lets get ready to rumble...

Suck on my chocolate salty balls

2010-04-09 06:39
Betala för banor du redan har betalat för = fail.
Väljer BC2-DLC över MW2 alla gånger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-09 12:30
Skulle inte förvåna mig om dom släpper alla rush banor som conquest banor och tvärtom. Inte för att det gör något för min del. Gillar alla banor väldigt mycket.. utom Nelson bay. Usch, enda banan där jag lämnar matchen innan den börjat

2010-04-09 16:10
!:
True. Gillade Nelson Bay i början, men hatet växte och nu quittar jag också direkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-10 04:28
Dieallot: Jo men du är ju för jävla butthurt ang mw2, har inga problem med att gamla klassiker kommer till nyare spel. Kolla på halo 3´s mappacks, köpt alla och dom var värda det utan tvekan. Underbart att få köra Blackout etc med forge/video save funktion :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-04-13 14:01
är det verkligen INGEN som spelar på PC? vill ha lite mer folk att spela med då det är kul att köra en hel squad och dominera.. =/

skicka gärna ett meddelande eller något om ni lirar PC och är sugna på att spela lite mer organiserat än att köra random public.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-04-13 15:24
type88 sniper riflen med 4x är riktigt nice f.ö. ! kul att kunna köra lite assaulting med sniperrifle. perkeft close-medium range vapen! :D
Get Random!

2010-04-13 16:53
Kolla nooben ^^

2010-04-13 23:29
ähh.. jag är pr0 med det nu.. känner att jag behöver magnum ammo dock! LOL
Get Random!

2010-04-14 04:05
Men bra man kunde ju aldrig gissa att king phail skulle kuta runt med spray sniper....

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-04-14 13:05
men lolzzz ... ofta du klagar på spraysniper.. du hatar fan på allt.. hade väl inte varit någon skillnad om jag hade haft en m16 eller scar-l eller mg36 .. spray vapen det med eller?
Get Random!

2010-04-14 13:43
Get a room..

2010-04-14 18:00
M14 är sprayvapen!

2010-04-14 19:51
sniper är noob, riktiga män spelar assault iklädda flanellskjorta!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2010-04-14 20:20
Nej jag gillade bara inte folk som inte kunde klara av bolt action bössorna som fanns :)

Jag hatar inte på, jag hatar. Hur fan hatar man på något?

Dieallot

2010-04-14 23:01
doggson

äh, orka märka ord.. och klart jag klarar av boltaction bössorna, men de vill jag inte spela med. de är lite för long range för mig. gillar att komma närmre och då känns ett semi auto vapen bättre
Get Random!

2010-04-15 02:04
Och då letar du efter semi auto vapen inom sniper sorten?
Vill du springa närmare skaffa en smg som normalt folk eller noscopa med bolt bössorna, du har ju 100% bättre acc med en sniper inom 5 meter.

Du tjatar ju jämt om att fixa scope så sätt acog på dom och börja jaga

Dieallot

2010-04-15 06:26
gillar att komma närmre och då känns ett semi auto vapen bättre

ELLER!!!
SMG, hört talas om det? Ska tydligen vara skitbra close range fast det är säkert bara en myt.
Du är så jävla noob att jag fan blir arg, sälj din xbox och köp ett wii förfan.

2010-04-15 17:08
Dieallot lolololololloloololol har jag sagt två meter ifrån eller?? jag menar att jag integillar att sitta på ena sidan banan med 12x+ spotting scope era muppar... sälj ert xbox och skaffa er ett liv iställetom jag är så jävla jobbig
Get Random!

2010-04-15 17:12
Sitt inte så långt ifrån, kör med vanligt scope och hjälp ditt team.
Varför spela Recon om du inte gör det en recon ska?
Gå tillbaka till MW2 och kör din .50cal med extended mags istället.

2010-04-15 19:40
Jag äger boltsnipers med SA/GA med slugs och magnum ammo.. xD

2010-04-15 22:49
Dieallot
låt mig spela som jag vill istället. förstår inte varför du klagar. kör oftast med m60 ändå! hamnar alltid i top 3 ..

dont hate the player, hate the game
Get Random!

2010-04-16 06:31
Nej, jag hatar hellre dig.

2010-04-16 08:17
Kan inte ni tre homos ta det här i era HeAdSetZ istället.
jävla tjöt o gnäll på er.

2010-04-16 16:28
Har du hört hur King-Phil låter i ett headset eller? Nej, just det.
Tar det gärna här istället.

2010-04-16 16:45
Dieallot
det har inte du heller din fisk så va bara tyst!
Get Random!

2010-04-20 23:04
Någon som vet hur man får flag defender pin? ska man bara döda folk nära flaggan eller döda folk när de är på väg att ta över flaggan och sen ta tillbaka den?
Get Random!

2010-04-20 23:13
Du ska döda folk runt flaggan när den är på väg ner. Du måste vara inom en viss radie av flaggan och kan inte sitta med din skillsniper på andra sidan banan och skjuta folk.
"Flag defender +30" står det på skärmen då.
6 gånger i en match, även fast det står 4 i spelet.

2010-04-21 13:29
okej 6.. då vet jag.. kör mest assault och engineer nu ;PPppPppPp.. dock är snipern fortfarande fet!
Get Random!

2010-09-16 16:50
VIETNAM!

At the heart of this expansion lie four distinct, brand-new multiplayer maps based on the Vietnam War. Each map brings a new gameplay experience and fresh visuals, with characteristics such as foxholes, tunnels and dense jungles from where the enemy can launch surprise attacks. Also, 15 classic Vietnam-era weapons and 6 vehicles are available from the moment you go online.

All four multiplayer game modes from Battlefield: Bad Company 2, including the genre-defining Conquest Mode, will be playable in Battlefield: Bad Company 2 Vietnam. The expansion is integrated with the full game persistence, so no matter what theatre of war you participate in, you will continue to level up your soldier as usual.

To set that unmistakable 60's atmosphere, the audio team at DICE has recorded all-new voice-overs for both sides of the conflict, based on authentic dialogue from the Vietnam War. On top of this, a rocking soundtrack with 2 hours worth of time typical tracks gives the expansion a truly characteristic sound.

Battlefield: Bad Company 2 is all-out multiplayer warfare at its absolute finest. With this new expansion, the battle moves to tropical Vietnam for a new chance to settle the score: Which team has the biggest skills, the smartest tactics, and the tightest squad play?

KEY FEATURES

4 Brand New Maps. From the rice fields of the Phu Bai Valley to the napalm scorched earth of Hill 137, four distinct Vietnam-based maps each bring a fresh visual and gameplay experience.

6 Immortalized Vehicles. Skim the treetops in the iconic American Huey helicopter. Drive the sturdy Russian T54 tank and the nimble US PBR "Pibber" patrol boat, plus three more vehicles immortalized in the Vietnam war.

15 Characteristic Weapons. Charge into battle with 15 new weapons modeled on their real life counter-parts, including the rare Navy SEAL XM22 machinegun and the characteristic M79 "Blooper" Grenade Launcher.

Rocking 60's Soundtrack. Listen to 8 radio channels in-game, featuring 49 time typical tracks, including "Ride of the Valkyries" and "Fortunate Son" by CCR.

True War Dialogue. All-new voiceovers for both American and Vietnamese forces, based on authentic communication from the Vietnam war for maximum immersion.

New Achievements/Trophies. Collect 10 new achievements/trophies, one for blowing up Vietnamese propaganda speakers. Earn new weapon proficiency stars specific to your skills with the weapons in the expansion.

Fan vad det kommer äga!

AK och in game radio. Kötta förfan!

2010-09-16 22:55
Meeehh... verkar väl ok, om det kostar 1200ms points .. annars är det fan ovärt imo!

BF3 <3
Get Random!
Poet

2010-09-17 02:53
haha 4 nya banor :D SJUKT NICE! typ :d

slapp bf vietnam for fan, dar hade vi fin skit
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-09-17 02:59
4 banor är sjukt nice. Bad Company 2-banorna räcker hur länge som helst. Har fortfarande inte tröttnat på Valparasio och Arica Harbor.

Kommer bli fett hursomhelst. Kanske tar rank 50 :D

2010-09-23 12:05
Om någon kör på PC; Adda Toker

Tråkigt att hamna i squads där alla skall köra snipers och de rör sig inte under hela tiden som matchen pågår, och dör de så springer de bara tillbaka. Vill ha en bra ihopsatt squad :(
*snaark*

2010-12-28 14:58
Poet

2010-12-29 22:48
PATRIK KOM OCH SPELA MED MIG!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-12-29 23:35
lulz, spela MOT mig... kommer mööörda ddiiiiigigggggg
Get Random!

2010-12-30 10:12
Första april?
Poet

2010-12-31 14:09
KinG-PhiL: NS/QS?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-05 19:44
kör med AK ;S
Get Random!

2011-01-05 19:45
'NAM
Get Random!
Poet

2011-01-06 13:00
Klart du gör but you are bad...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-06 13:20
ofc....... reeeeeeealllly baaaaaaad...........
Get Random!
Poet

2011-01-06 21:59
jag spelar inte Ak eller M10

GIMMEH MAH GOLDSTARS LOL
I.C.T.W
Ill be heading out soon