I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Koppla ihopa PC och 360 via korsad?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-02-04 09:46

Koppla ihopa PC och 360 via korsad?

Tjenare.

Min bror skaffade precis en ny PC, och ville koppla ihopa den med sin 360. Saken är den att han har en helt ok stereo anläggning, men den har för många år på nacken för att han ska kunna koppla den med sin PC, men den fungerar helt ok med 360. Så lösningnen hade varit och koppla ihopa dom och streama musiken genom boxen, men jag får det inte att funka. Jag sa att det hade förmodligen varit lättast att koppla den via routern, men vi saknas en extra trådlös sändare. Problemet ligger väll inte i att vi inte kan skaffa en till sån, bara att det borde ju fungera via korsad. Så nu är datorn inkopplad i modemet via trådlös, och det fungerar fint. Sen är boxen inkopplad via korsad, och det fungerar mindre bra. Båda två har manuell IP inskriven, men där är tydligen fortfarande IP problem. Där är ingen IP konflikt, och båda har samma nätmask, och jag har lite ide torka just nu. Bara undrade om någon här är kunnig inom detta, och kanske har en lösning? Om det är så hade det varit trevligt om ni hade kunnat peka mig i rätt riktning, eller åtminstonde kasta ut lite idéer här.

Tack på förhand.

Mvh,
Teller.

I'm drinking the water. So should you.