I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avsluta Xbox Live Medlemskap?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-01-27 19:37

Avsluta Xbox Live Medlemskap?

Tja.. Jo nu ere såhär att jag har köpt en månatligt xbox live guld medlemskap.. Men den största anledning till det är bara för att jag ska kunna ladda ner Resident Evil 5 demot och Project Origin.. Men tänkte att jag vill ju inte sitta och hålla på pejja 70 kr varje månad för det hära för den drar ju automatiskt vilket är rätt dumt.. Så hur ska man göra? Måste jag ringa kundserciven och be dom därifrån avsluta kontot eller?

2009-01-27 20:29
1. Silver-medlemskap är gratis och med det kan duladda ner demos, filmer etc. Guldmedlemskap är bara om du vill spela online.

2. Kolla i systeminställningarna, och typ account settings, borde nog gå att fixa där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-27 20:36
Kollat men går inte dära..Och tar man bort nummren från sitt kreditkord på xboxlive så kan dom typ skicka en räkning till en har jag hört..inte säker dock.. Menmen!

Microsoft har ju börjat köra nu att när det kommer exlusiva och stora demo spel så måste man va guldmedlem för och kunna ladda ner..Som silvermedlem får man vänta i ungefär 2 veckor innan dom har gjort så att alla kan få ladda ner det. Därför jag uppdaterade till guld medlemskap

2009-01-27 20:44
ahaaaa, det visste jag inte. Ja, det känns ju nice för mig som är guldmedlem i alla fall. Finns det nån speciell folder för gulderbjudanden eller? Eller måste man bara veta vilka som är exclusive och vilka som inte är?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-27 20:54
Nää ingen speciell folder. När du spanar in dom senaste demosarna som kommit så ser du va du kan ladda ner,t ex demot,trailer eller wallpapers av det spelet osv.. Så för mig innan när jag var silver medlem så var det som ett litet rött kryss bredvid demot förut och så när jag tryckte så stod det nånting med att man måste uppdatera till guld medlemskap. Så när jag väl gjorde det så kunde jag ladda ner det :). Säkert ännu ett sätt av microsoft och tjäna pengar på men men

2009-01-27 20:55
Och dom spelen som brukar va typ exclusive är väl kanske dom mest efterlängtade som t ex Resident evil 5,F.E.A.R Project Origin och Red Alert 3. Och det är just dom som har den dära blockeringen att man måste va guldmedlem för och kunna ladda ner

2009-01-27 23:48
går det att ta bort en account? .. vill att han som heter Randomized ska ta bort sin :(
Get Random!

2009-01-28 01:47
Här kanske? Bör finnas info där, om inte annat i forumet på den sidan.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-01-28 09:22
Man måste fan ringa kundtjänsten för att avsluta, eller så kan man ta bort kontouppgifterna, men då kommer du bli bannad för att du inte betalar ditt live.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2009-01-28 21:51
rostad P20

Aaaah fan va irriterande! Fan typiskt microsoft.. Kunde dom inte bara gjort en '' avsluta medlemskap '' i menyn så man slipper ringa och en massa..

2009-02-01 08:37
Ta bort dina kreditkortsuppgifter så nedgraderas kontot automatiskt till silver. Skicka räkning hem gör de inte.

2009-03-09 20:41
Helvete va komplicerat det ska va när man ringer upp dom och en massa. Ber om en helvetes massa information osv fattar fan ingenting.. Går det inte bara installera om hela jävla xboxen bara så försvinner medlemskapet?

2009-03-09 20:51
Man köper väl guldmedlemskap månadsvis årsvis etc? Så har jag gjort iaf!
hejhej

2009-03-09 20:56
Näe altså jag e så dum i huvet att jag valde att den skulle dra 70 kr i månaden från mig och jag har absolut ingen lust med det nå mer och funderar på hur jag ska få det och sluta utan att ringa upp kund tjänsten där dom ska va så jävla komplicerade med allt

2009-03-09 21:14
Kaneida

Jag kan inte ändra på mitt kreditkortsuppsgifter..

2009-03-09 21:31
Microsoft äger dig nu.

2009-03-09 23:39
haha...

their wish is now your command... eller något
Get Random!

2009-03-10 02:23
All my base belong to the them!.. Nemen fan..Går det och bara formatera om xboxen så försvinner xbox live skitet? så jag slipper pejja osv..

2009-03-10 06:51
www.xbox.com

ändra din payment skit via sidan så ska det funka
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-03-10 13:26
Har hört att dom kan skicka nå jävla räkning till en eller banna en från xbox live..Fan vet jag..Men funkar det?

2009-03-10 13:27
Kan inte jag köpa en 3 månaders xbox live då btw? Altså att den går igång istället för mitt månatligt skit..och så efter 3 månader så slutar mitt medlemskap totalt?

2009-03-10 14:12
Jag tror du gör bäst i att ringa någon kundtjänst och ställa dessa frågorna. De borde kunna hjälpa dig bättre än whoa folket.

Jag tror att det du får göra är att säga upp till xbox live medlemskap och så kommer de sluta dra pengar från dig. Det är nog enda sättet. Att formatera boxen hjälper nog inte.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-03-10 14:40
Microsoft är riktigt fula. Mitt VISA gick ut, men de fortsatte dra pengar trots att de hade fel giltighetstid. Skitsvårt att stänga av skiten. Inte heller fick jag någon ersättning för det.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-03-10 15:37
och folk trodde Bill Gates blev rik på allt han uppfann ...
Get Random!

2009-03-12 14:32
Klart han blir han hustlade ju midas
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-03-27 14:39
Nu har jag inte pallat läsa hela tråden men det är väl bara att logga in på xbox.se och avaktivera automatisk förnyelse på ditt konto?
skriv kort, helst inte alls

2009-03-27 14:41
"Måste jag ringa kundserciven och be dom därifrån avsluta kontot eller?"

borde varit det enklaste ...
Get Random!

2010-02-06 15:13
Hade precis samma problem. va lustigt att man kom in på whoa.
Hittade iaf lösningen på en annan sida.

Såhär gör ni:
Uppdatering: Här har jag slitit mitt hår, och blivit riktigt frustrerad över att det inte gått att stänga av månatligt förnyelse och så fanns inställningen där rakt framför ögonen på mig. Bara till att gå in på medlemskapsnivå och ändra ”Automatiskt förnyelse” från PÅ till AV. Så nu är i alla fall ett problem löst efter mycket om och men.

2010-04-28 23:14
jag ser automatisk uppdatering PÅ men jag ser fan inget alternativ där man kan ändra till AV har suttit hela kvällen och gått in på alla xbox sidor,, hjälp

2010-04-28 23:36
Det ska finnas någon länk där precis vid automatisk uppdatering. Bara att man måste bläddra igenom flera sidor av reklam innan men verkligen får välja att avsluta det

2010-04-29 19:46
De verkar ha tagit bort den funktionen nu.

Jag fick ringa till Microsoft och kräva att de skulle stänga av det.

2010-04-30 12:06
När jag drabbades av samma problem för ett par veckor sen så ringde jag till xbox live (lagom förbannad över att de dragit i 3 månader utan att jag sett det) och de svaret jag fick, var att man måste ringa till dom för att avsluta medlemskapet..

Om det stämmer eller, vet jag inte och orkade inte ta reda på det..

2010-04-30 19:20
Joohan:
Det stämmer.

Microsoft har stängt av funktionen på deras hemsida för att den "Inte fungerade bra".

Pinsamt dålig ursäkt för att dra in slantar på folk som glömt av sitt live.

2010-05-01 20:06
Samma sak drabbade mig forra aret. Trodde jag var ensam..

Producent

2010-05-01 23:16
Så jävla värdelöst.

Hände mig för ett par månader sen. Jag tog bort kortuppgifter, de bannade mig från Live, sen för någon vecka sen fråga dom om jag ville nergradera till silver. Klart.

Idiotiskt

2010-10-03 22:04
Hej jag undrar om man köper silver-medlemskap kan man spela online med grabbarna då? eller måste man köpa guld-medlemskap ??

2010-10-04 09:52
man kan inte köpa silvermedlemskap. Det är silver så länge du inte köper guld. Du måste ha guld för att spela online.
Get Random!