I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Rappare

2009-01-08 00:03

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Det här är mest en rolig grej, jag använder det inte till skolarbete eller dylikt. Tänkte mest kolla om någon har gjort några roliga saker efter att ni har nötat ett spel riktigt mycket. Det handlar alltså inte om att gråta ut om flickvänner som gjort slut eller muskulatur som brutits ned.

Kan väl dra till med någon historia själv till att börja med:


En gång var jag hos mitt ex med en polare, på den tiden lirade jag jäkligt mycket Ratchet & Clank. Kompisen i fråga hade moped och skulle köra hem. Jag frågade om inte jag kunde få skjuts till stan innan han skulle köra hem, men han tyckte att det var en omväg och sa att jag lika gärna kunde gå. Då slog tanken mig att jag kunde boosta mig fram istället för att gå, det skulle ju gå mycket fortare. Jag kunde även slå sönder lite lyktstolpar på vägen för att tjäna lite bolts. Tanken varade väl kanske någon sekund, men det var jäkligt roligt.

En annan gång ville jag, av impuls, ta ratten av pappa när han körde bil, och krocka med mötande bilar. Det var på den tiden jag lirade mycket Burnout Revenge.

Jag skulle såklart aldrig genomföra dessa tankar. Men impulserna är ganska roliga.

Kör hårt.