I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-21 02:44

Psp Tips

Tja. Jag fick precis ett Psp slim & light av min flickvän och nu undrar jag lite olika saker.
Vad kan jag göra för custom saker på den? går det att chippa? vart hittar jag billigaste minnes korten? Vilka spel är BÄST och vilka ska jag inte änns tänka på. Finns några tillhörande program till datorn?

Tack

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2008-12-22 03:29
chippa kan du göra själv finns guider på nätet, eller lämna in på psxcare
minneskort är billigast på teknikmagasinet eller beställa från USA.
bra spel: psp spel suger dem är korta och nerklippta i alla delar kännsd et som. typ tony hawk, GTA, final fantasy crisis core, god of war, tekken och patapon som är kul. Chippa det och tanka hem PSX spelen istället.

lätt gjort!
 hej hej

2008-12-22 21:22
Tack så mycket. ska nog göra det i mellandagarna.
Vilket program är lättast och gratis att använda för att föra över filmer till pspn från datorn?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2008-12-23 17:30
loco roco 1 & 2 lätt dom bästa spelen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-23 17:38
köpte loco roco 1 idag och det e sjukt beroendeframkallande.....
hur får man igång internet?
(\_/)
(O.o)

2008-12-25 16:56
behöver inget program för det. bara dra över
 hej hej

2008-12-27 19:55
Jo men när jag drar över dom så står det bara "unsupported data". Man måste typ formatera om filmerna till mpeg4 filer eller nått. Prövat Media Manager for Psp, Psp video converter 9 och ingen av dom funkar.
(\_/)
(O.o)

2009-01-12 00:15
inga mer tips och tricks?
(\_/)
(O.o)

2009-01-12 15:00
Pröva ett annat program, sök bara på Psp Converter på google. Om du har Mac så rekomenderar jag handbreake, det är oslagbart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-12 15:00
Patapon är ett soft spel också om du gillade loco roco.

2009-01-12 16:22
gillar du rpg så kan jag rekommendera Throne of aghony och legend of heroes, de tyckte jag var askalas iaf.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-01-13 08:19
patapon 2 kommer väl snart?

2009-01-13 15:07
yepp

2009-01-14 00:24
everybody golf 2!
Lego spelen!
NES emulator plus alla roms
patapon

ang. film konvertera filerna så att de ligger i rätt upplösning samt i rätt filformat. finns massa program för detta. När det gäller flashning - lämna in den. Du behöver ett speciellt batteri samt en speciell mjukvara på ett minneskort och en massa pill för att göra det. Finns även en risk att du "brickar" den (gör den helt oanvändbar) Internet skall funbka som det är, sålänge du kommer åt ett trådlöst nät.

Level7.nu är en bra site för att hålla koll på skit till Psp
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-01-14 17:26
när kommer patapon 2 ?

2009-02-21 00:12
bump
(\_/)
(O.o)

2009-02-22 18:50
Hej.

Köpte ett PSP igår. Har lite frågor bara:
Uppdaterade min firmware till 5.03! Om jag får för mig att nedgradera den, går det då med denna? Eller måste man då ha ett sånt där batteri som återställer allt?
Just nu har jag bara ett minneskort på 32mb, så ska köpa ett nytt. Vilka är värda? Läste i första inlägget att teknikmagasinet skulle vara bra, så ska kolla där. Hur många gb äre värt att köpa? Funderar på 2gb eller slå till på en 16gb, sistnämnda är dock dyr.

När uppdateringar/program sparas, vart hamnar dom då? Inte på mitt minneskort iaf.

Går det att fixa åäö?

2009-02-22 18:52
oh, glömde. Hur fixar man VIDEO map? Alltså så man kan lägga in sina egna videos osv. Just nu finns det ingen sån mapp. Har googlat, men gav upp!

2009-02-26 00:49
Man måste använda sig av ett speciellt program som "convertar" filmerna åt en, annars funkar dom inte. www.psp.com så kan du ladda ner media manager men man måste ändå betala 70 kr för att få pro versionen som gör allt åt dig. Jag har försökt med massa olika program men inget funkar ändå.....förutom media manager
(\_/)
(O.o)

2009-02-26 00:52
allt som slutar på .mp4 går att lägga in och kolla på.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2009-02-26 01:39
Remo P23
Tack så mkt. Ska kolla upp det där. Kanske kan "låna" en PRO version utav det.

Fast det var inte riktigt det jag undrade.. det var hur man skapade en mapp där man sen ska dra spara dom på, men det löste sig. Jag drog ner en trailer av en film på PlaystationStore och så skapandes den av sig själv.

rostad P20
Ok, tack!

2009-02-27 09:18
Det e lugnt. Har precis fått ett PSP så det e typ allt jag tänker på nu för tiden.
(\_/)
(O.o)