Handkonsol..
Funderar lite på att skaffa mig en Nintendo DS eller PSP men vet inte riktigt om det är värt. DS:en är så sjukt snygg men frågan är om det finns tillräckligt många värda spel till den.. Nån som har en och är nöjd? Är PSP bättre? Eller - ska man strunta i det helt och bara köpa ett PS3? Eller rentav ett Wii? Förvirrad... =)
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Jag äger själv en 360 och är jävligt nöjd. Har aldrig varit någon "gamer" och kommer nog aldrig bli det, men 360't är sjukt roligt att ta fram då & då. Så den kan jag rekommendera :)
PS.
Din tråd ligger f.n. precis ovanför en som heter
Säljes: Komplett PSP.. . Kolla in den vetja!
DS.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Moderator
2008-12-08 17:52
Det beror ju helt på vilken typ av spel du är ute efter. Det är helt klart värt att surfa runt lite och kolla på kommande släpp till olika konsoler osv. Personligen tycker jag att Nintendo DS har mest att komma med faktiskt. I mina ögon är DS spelglädje, medan PSP mer är en hipp pryl.Eller - ska man strunta i det helt och bara köpa ett PS3? Eller rentav ett Wii? Förvirrad... =) Av alternativen du radar upp skulle jag gå på ett PS3. Annars är Xbox 360 min favorit. Hoppas du hittar vad du söker! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Det beror på vad du gillar för slags spel :) finns nog ingen som är direkt bättre eller sämre, varje konsol har exklusiva spel som de andra konsollerna inte har. Nintendo DS är väldigt populär och har väldigt många olika spel, det är den mest sålda konsollen den här generationen. Om du inte riktigt vet vad för slags spel du gillar så är det i alla fall stor chans att du hittar nåt du gillar till DS eftersom du har mer att välja på och prova :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag gillar det mesta utom sci-fi och sportspel... Såg att Ratchet fanns till PSP, grymt! Rent spontant tyckte jag det kände som om det släpptes fler "vuxenspel" (framför allt action) till PSP:an medan Nintendo DS mest hade barnspel när jag bläddrade på Webhallen... Men jag kanske har fel? Kanske dom som har dåligt utbud? Gick omkring och kikade på Elgiganten och dom hade typ 5 DS-spel överhuvudtaget och alla var det här Pet-nånting.. Frågan är väl kanske mest om man tröttnar på att spela små spel med halvschysst grafik på en liten handkonsol? Egentligen skulle jag kunna vänta med att köpa t.ex. ett ps3 till nån gång nästa år, ska flytta snart och kommer köpa ny tv och så så det är egentligen lika bra. Är det förresten nån som har testat Guitar Hero till DS:en, är det ens i närheten av lika kul som vanliga?
Gillar du Ratchet-spelen och andra lite mer "vuxnare" spel och action-spel så kommer du nog bli väldigt nöjd med PSP, även ps3 om du nu skaffar det :) Och ja, PSP har bättre grafik.
köp 360 och Halo 3 .. det komme ändra din uppfattning om sci-fi spel.. om det nu räknas som ett
Get Random!
Men va? haha. Halo 3 verkar vara precis nåt trådskaparen INTE skulle gilla. Och ja det är väl klart halo räknas som sci-fi spel. Ett väldigt typiskt sci-fi spel, kungen av alla sci-fi spel faktiskt :) Vi kan ju passa på och tipsa om fifa 09 och nhl 09 eftersom TS inte gillar sportspel heller..
Haha. Men det är svårt att utesluta en genre helt... fotbollsspel är DÖDSTRÅKIGA. Racing kan vara sjukt kul. Golf är äckligt tråkigt. Spelade Heavenly Sword nyligen, det var sjukt kul. Ratchet är jättekul, Sims är kul i några dagar. Tomb Raider och Bondspel är kul. Call of Duty spelen är asbra. Hitman är kul. Max Payne 2 är en favorit. GTA är askul. Äventyrsspel är kul, typ Broken Sword. Sam & Max är askul. Leisure Suit Larry var jävligt skoj. Sen har jag inte testat så många sci-fi och fantasyspel så jag ska väl egentligen inte uttala mig. Men jag tycker generellt inte monster och rymdfärjor är särskilt upphetsande... Men alltså. Nån säger att DS får fler spel släppta men PSP har vuxnare spel och bättre grafik? =)
flaaajjest F22 Psp har väl fler vuxen spel, fler funktioner o bättre grafik. Men spelmässigt så tycker jag att de e mer innovation i DS, o fler roliga och interaktiva spel. Dessutom finns det typ så du kan sitta o rita i DS, med din penna. Tror inte det finns till psp. Sen kan man chippa sin lilla ds, så man kan tanka vilka spel man vill o spela. Jag tycker ds är mycket bättre, men jag har iof aldrig haft en psp. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Halo 3 .. buy it! du kommer inte att ångra dig.. its teh bomb .. om du nu spelar live dvs.. battlefield bad company är ballt också : ) COD4-5 finns till box its 0ss1im
Get Random!
Chrono trigger finns till Ds, behøver man säga mer? Visst kanske det finns vuxnare spel till psp men det sla ju gärna vara bra också. Jag har funderat på att skaffa en før att køra final fantasy tactics men det e också allt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Kör DS om du ska ha handhållen konsol, psp är en fattig ps2 med sunktitlar. Finns otroligt mycket mer spel till DS. Sen ignorera King_phil medans du ändå är i farten.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Har en DS och som många sagt så är utbudet enormt. Visst är det en hel del barnsliga spel men finns mycket charm i dem. Finns helt klart massa grymma spel till det: Zelda, Mario Kart, Castlevenia, New Super Mario Bros., Elite Beat Agents, Kirby Canvas Curse, Mario & Luigi Partners in Time, Metroid Prime... och listan kan göras mycket längre.
Hm verkar som om DS is the shit alltså. =) Så får det väl bli ett ps3 till våren... tack för hjälpen!
bärbart helt klart Ds. Finns mängder med bra spel! och om du vill titta på film och spela gamla nes/snes spel så finns det alltid R4/M3.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har bara spelat ett spel till DS och var Zelda. Rätt kul faktiskt, med pennan och allt. Lockas just nu av PSP främst för God of War.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent
2008-12-09 11:58
Köp ps3 om du väljer mellan ps3 och wii,- för att ps3 har sjuk roliga spel, Little big planet, Uncharted, Motorstom pacific race. Men all cred till wii med, sjuk underhållande konsoll om man är mer än 2 personer
Lil_H..