I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

World of Goo [PC/WII]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Arrangör

2008-11-12 14:10

World of Goo [PC/WII]

En tråd krävdes till detta lilla underverk. Skulle nog kunna vara ett av världens bästa pusslspel.

Lite bridgebuilderliknande, fast ändå långt därifrån - och med en urgullig design.

2dboy för mer information om dess utvecklare samt spelet, tror tom det ska finnas en demo där.

Annars är inte de futtiga $20 det kostar ett piss med tanke på vilken valuta man får för pengarna.

Lite andra roliga grejer om spelet som knappt funnits ute i en månad. Dess fans verkar inte direkt få nog och har gjort en sida där man kan ladda upp sin savefil och så på sätt jämföra resultat samt även få en grafisk bild av sitt torn i world of goo coorporation.

En editor har även utvecklats i python.

Men men, nog om det, har ni inte redan spelat det är det fan på tiden, sen kan vi jämföra torn och sånt!

"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2008-11-12 14:14
ooh, bridgebuilder måste jag ladda hem nu! borde ju finnas till mobilen nu! :P
((MAAD))
Arrangör

2008-11-12 14:19
Neej world of goo ska du ladda hem =)

Som bridgebuilder fast bättre och finare och bättre och mysigare och sådär.

Fått rätt bra recensioner måste jag säga, tog en titt på Länk till http://metacritic.com och ett snittbetyg på 9.1/10 baserat på 9 recensioner
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2008-11-12 14:24
Jag tänkte vänta tills det kommer till min wii-ware så tjackar jag det DIREKT!
Verkar så sjukt jävla coolt!
Arrangör

2008-11-12 16:22
Bra sugen på den versionen också.. dock har jag inte längre någon Wii. Mest sugen på det pga 2-spelarläget som pc/mac versionen tyvärr saknar.

2008-11-13 00:50
Det grymmaste är att det är ett indie företag som utvecklat det, bevisar att man inte behöver miljard företag för att komma med något nyskapande som även har fräsh grafik.
Arrangör

2008-11-14 17:44
jontelito skrev:
Det grymmaste är att det är ett indie företag som utvecklat det, bevisar att man inte behöver miljard företag för att komma med något nyskapande som även har fräsh grafik.

Ja eller hur, 2 hårt arbetande galningar utgör hela 2dboy - nu har det dock visat sig att 90% av alla som spelar world of goo gör det på en piratkopierad version (precis samma som den som säljs då de kör helt utan något slags skydd). Siffran är inte helt säker då den är gjord som så att de kollat alla som väljer att skicka sina resultat till deras highscore - och genom att kolla ipadresser har de kommit fram till de siffrorna. Nog om det, läs själv.

Knappast några spektakulära siffror, datorspel har nog en rätt hög piratkvot.. Iaf vill jag uppmana folk att faktiskt betala de ynkliga $20 för spelet, tänk på Kyle och Ron liksom :)

2009-01-20 23:13
Vill bara påpeka att detta spel finns att köpa till Wii nu för 1500points.
Stöd detta indie företag för deras mästerverk dem skapat!
Gå o köp det nu!

2009-01-21 01:12
Konsoll spel ftw!! .. hatar alla som flashar och sådant :(
Get Random!