The_Donut P17 Nattöppet? Tur att man inte visste att nåt sånt existerade. Kunde bli riktigt dyrt efter en kväll på krogen med tv-spelsnörderisnack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-11-13 00:19
Haha, kom dit och möttes av en typ 300 pers tung kö. Helt sjuk. No thank you.
Producent
2008-11-14 12:16
Jag dampar på kontrollerna ibland. Spec när man ska hoppa från rör till rör längst väggen, ibland funkar det bara inte och då vill ban bara ta ut skivan och knäcka spelhelvetet. Men det är coolt ändå.
Hur långt är det då?
jagvillocksåhaenblog.com
6-8 timmar har jag hört i ett par reviews...
du är kär i mig.
Från penny arcade:
Mirror's Edge reviews are starting to materialize, and it's got the nice, even spread that tells me we're dealing with an idiosyncratic experience. We liked the demo, feeling that the final game would (similar to Prince of Persia) rely on the kinds of environments they offer to iterate your choreography. We did not love the demo until I preordered the game from Amazon, receiving in my email a code to unlock its tender "Time Trials." I usually hate this kind of OCD ritual, and avoid them, but in Mirror's Edge this is actually the main draw. The "Runner's Vision" that explicitly marks the official path is gone, here, which liberates you to utilize the environment in an exhilarating, extemporaneous fashion. We'll spend a few minutes on a kind of walking tour of the level, trying to discern its lines, ever in search of some expeditious cranny. In essence, the Time Trials are the game I wanted Mirror's Edge to be . Det känns som att spellängden ligger i time trials, om man nu gillar sånt.
Personligen tycker jag det är kul. Jag kan köra om samma bana i wipeoutHD tiotals gånger för att lyckas bättra på ett par hundradelar och få guldmedalj/unlocka grejor/öka min rank.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
jobbigt med underhållande dock korta spel... ...får bli ett verbatim-spel isf
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Har idag suttit minst lika länge med den time trial som jag har spelat vanliga storyn, och det är mäktigt kul! att hitta nya vägar för att vinna tid och slå varandras rekord.. stor upp för den funktionen!!! Obefintlig story för övrigt men ett fint jävla spel... nästan så att man borde starta en tråd om vad man har för tider på de olika banorna.. orale tjo
Orale!
Beroendeframkallande med dessa time trials, hahah. Skitkul spel, trodde det skulle bli en flopp men jag har blivit possitivt överraskad :)
Körde genom storyn innan ja började me time trialsen, fan de går ju inte o lägga ifrån sig kontrollen när man börjat me dom haha. Kan inte vänta på uppföljaren vill köra mer story :P
Haha verkar som ingen har något dåligt att säga om spelet här, eller nån annanstans för den delen:P Jag blev fan fett sugen på att tjacka spelet när jag såg reklamen på tv. och nu blev jag ännu mer sugen haha:D synd att man inte har nå cash bara:( får väl vänta tills jul. fast då har väl priset antagligen gått ner lite, och det kan man ju se som en bonus hehe.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Producent
2008-11-20 14:02
"Haha verkar som ingen har något dåligt att säga om spelet här, eller nån annanstans för den delen:P" Väldigt kort. Storyn är wack med löjligt B "mellansekenser". Jag tycker kontrollerna kan bli jävligt irriterade vissa gånger. Enkelt att fastna, spec i början när man inte är så haj på alla moves. Men jag gillar spelet skarpt, inte perfekt dock.
hur lång tid tar det att köra igenom story mode ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det tog mig 5 timmar och 40 minuter. Lånade det av en kompis över helgen. Time trials är dock kul, bättre än story mode får jag säga.
mm det är ju det... kort, dålig story och jävligt irriterande svårt på sina ställen :P men jäkligt häftigt när man klarar långa sträckor med riktigt överfeta moves
du är kär i mig.
Ni får tänka på att det ska bli en trilogi så stroyn kommer nog bli bättre och mer uppenbar när det två andra uppföljarna släpps. Spelet var roligt men fruktansvärt frustrerande ibland, några gånger kände man för att kasta handkontrollen i väggen för att hon missade ett så uppenbart hopp :P Men det är helt klart underhållande.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Testade det här om dagen, själv tyckte ja att det var fett jävla kul. Doc testade ja det bara i 5 minuter ungefär men det räckte. Köper jag ett ps3 eller xbox så blir det här spelet ett garanterat spel. Grafiken är inget att hurra för, allt är vitt typ men det är ju känslan man är ute efter i det här spelet. Jag som är höjdrädd vart faktist lite rädd =)
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Hur kan du klaga på grafiken? Nog ett av dom snyggaste spelen som gjorts, men jag antar att sålänge ett spel inte går i färgschemat brunt/grått/svart så är det inte snyggt. Designmessigt sett är det sjukt
Ska nog införskaffa det till min dator, som inte har ett enda jävla spel... :3
bla.
Klarade spelet igårkväll, och det finns klart en hel del negativa saker man kan säga om spelet. Var med på att det jag skriver kan innehålla små spoilers.1. Storyn är värdelös. Bilden som EA har målat upp av spelevärlden är att det utspelar sig i en diktatorisk framtid, där det enda sättet att få skyddad information till någon annan är genom att fysiskt leverera den, med såkallade "Runners" (ett upplägg som förövrigt är briljant). Det här får en ju då tro att det finns någon sorts motståndsrörelse eller dylikt som behöver dra nytta av dessa runners för att kämpa mot den totalitära staten. Man ser dock man dock inte sett röken av någon som faktiskt skulle vilja använda sig av den här typen av informationstransport. Hursomhelst, vi får ta rollen som Faith, en av dessa runners, och spelet börjar med att man ska lämna leverera en väska med något innehåll någonstans (vem bryr sig?). Rätt vad det är dyker polisen upp, man flyr, slänger väskan till sin polare och drar ganska dramatiskt ner från byggnaden. Rösten i headsetet verkar inte ens nämnvärt förvånad. Sen helt plötsligt, (och orelaterat) får vi veta att Faith's syster är i trubbel. Allting rörs ihop till en soppa av en konspiration (i en totalitär stat?! Nähä!? :O) som man inte bryr sig om som helhet eller om karaktärerna i. Speciellt inte eftersom Faith typ är John McLane (fast ja, akrobatisk asiatisk kvinna), vilket är synd då det verkade som om hon skulle vara en djup och mänsklig karaktär. Problemet är att de aldrig ger oss en anledning att bry sig om någon av karaktärerna.. Hade en sånhär story dukit upp i Mirrors Edge 2, då man kände dem sen tidigare, kanske det hade hållit ihop, men som det är nu känns det bara trist och ointressant. De tecknade mellansekvenserna hjälper inte direkt, då de känns otroligt fel, och som om de bara är där för att EA ville släppa spelet snabbt.2. Fightingsystemet suger. Man har möjligheten att springa fram till fiender och spöa på dem med en treslagskombo, vilken lämnar en helt öppen för att bli nedmatad av eventuella andra vakter, och om man inte springer bort från snubben man nyss spöade på blir man knuffad direkt, vilket antagligen slutar i död om man tagit lite skada påvägen fram. Disarms är en bra idé, men inte alls särskilt bra implementerat. Man kan bara göra disarms vid två tillfällen, och det ena är om man springer fram till en fiende, står still och väntar på att han ska slå en med vapnet, eller om man kommer upp bakifrån. Det här gör att alla ställen i spelet där man måste ta ut vakter blir automatiskt irriterande. Det är dessutom sällan (om inte bara väldigt svårt) att hitta en bra rutin för hur man ska kunna få upp fart och använda hopp/glid attackerna i de här rummen, och det slutar oftast med att man försöker ta ut någon som står ensam, ta hans vapen, sen krypa fram tills man får in en annan vakt i sikte (vapen och skjutfunktionen fungerar rätt dåligt den med, då man sällan känner att man har något egentligt övertag när man väl får tag på ett vapen. Kan förlåtas, iochmed att det inte är meningen att man ska använda vapnen, men sålänge det är rum och banor med fiender man måste neutralisera för att ta sig vidare så är det ett rättfärdigt klagomål).
3. Spelupplägg och bandesign har massor av outnyttjad potential. I princip alla banor börjar med att man ska ta sig från punkt A till punkt B, och nånstans påvägen blir man jagad av polisen. Det här hade kunnat vara väldigt intressanta och spännande delar av spelet, men eftersom det händer i alla uppdrag blir poliserna mer ett irriterande hinder än någonting som man faktiskt känner att man måste fort som fan ta sig ifrån eller förbi. De andra tre uppdragstyperna är antingen pusselklättring (som fungerar särskilt väg frammåt slutet, när man är på botten av en byggnad och ska hitta sin väg upp genom olika byggnadsställningar), uppdrag där man ska jaga någon annan eller uppdrag där man ska ta sig fram medan man undviker sniperskott. De fungerar väldigt bra, och jag hade gärna sett en mer jämn fördelning mellan dem, samt tillägget av klättring och hopp som måste utföras med rätt timing, eller andra anledningar att springa fort annat än att bli jagad.Det som är bra är att kontrollen, klättringen och springandet fungerar fantastiskt, och det är sjukt kul att hitta olika vägar genom banor och lyckas hålla flytet uppe i långa partier (t ex när man övat in en bana ordentligt i time trial). Och även om grafiken inte är så fantastisk (en hel del kassa texturer och konstigt ljus) är estetiken grymt uppfriskande från alla bruna och grå "realistiska" spel som görs i all oändlighet idag. I slutändan är Mirrors Edge ett spel som har en enormt bra spelmekanik, men lider av att det inte kan leva upp till det fantastiska koncept de skapat. Om det säljer tillräckligt bra för att Mirrors Edge 2 ska komma får vi se om det är någonting som kommer att rättas till med tiden. Jag skulle dock inte rekommendera någon att plocka upp det här spelet för fullpris.
Det är ett av det bästa spelen som gjorts enligt mig! Fast inte så långt har redan klarat ut det och därför blir det 8/10 hopp
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Ett av de mest speciella och minnesvärda spelen som jag har kört på 360 än så länge. Fast det höll ju inte särskilt länge. Hoppas uppföljaren får riktiga mellansekvenser och gärna lite mer variation i miljöerna. Var det bara jag som tyckte slutet var lite ologiskt? Vill inte spoila även fast jag antar att de flesta redan klarat storyn men jag tycker liksom inte att man egentligen klarade något, allt var ju knas fortfarande typ. Även ifall det kommer uppföljare så tycker jag ändå man ska känna att man har åstadkommit nåt efter man klarar ett spel.
Ett av de mest speciella och minnesvärda spelen som jag har kört på 360 än så länge. Fast det höll ju inte särskilt länge. Hoppas uppföljaren får riktiga mellansekvenser och gärna lite mer variation i miljöerna. Var det bara jag som tyckte slutet var lite ologiskt? Vill inte spoila även fast jag antar att de flesta redan klarat storyn men jag tycker liksom inte att man egentligen klarade något, allt var ju knas fortfarande typ. Även ifall det kommer uppföljare så tycker jag ändå man ska känna att man har åstadkommit nåt efter man klarar ett spel. Ja slutet var lite oklart och jag skulle också gärna vilja ha en uppföljare!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
det ska bli en triologi, och ja storyn får ju inte många poäng. men hur kan ni säga att det inte håller länge? har ni inte kört speed runs och time trials eller?
du är kär i mig.
Jag gillade inte time trials. Jag tröttnar snabbt och spelar ofta bara igenom spel en gång. Jag tyckte det ballaste var att se dom nya coola miljöerna men efter att ha sett dom flera gånger pga att man dör så jävla ofta så räckte det.
Att köra samma bana om och om igen för att få bättre tid är inte lika kul som att spela och uppleva nya miljöer och utmaningar och kanske följa ett story mode. Det känns dessutom lite b om det är något som utvecklarna satsat på, att förlänga livslängden med time trials (de har liksom bara tagit samma banor och satt en timer i ena hörnet (eller nåt, har inte spelat mer än demot på Mirrors Edge, levde inte riktigt upp till förväntningarna trots allt)). Känns lite 8-bitars över det, och vill jag ha NES-spel spelar jag väl NES?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Time trials är väl kul i Mirror's Edge på samma sätt som de är kul i racing spel. Jag hade lite roligt med dom i början eftersom jag mest tyckte det var skönt att springa omkring på banorna utan att oroa sig för diverse snutar som man måste ta ner. Det var lite det som stundtals förstörde upplevelsen för mig, när man inte alltid kunde springa ifrån snutarna utan blev tvungen att använda det tråkiga stridssytemet som kändes som ett quick-time event. Men för ett såpass kort spel som ME så tycker jag inte spellängden borde ligga i Time Trials. Jag tror inte så många gillade Time Trials trots allt. Även med de nya banorna de släppte som DLC, vilket jag för övrigt tyckte var fruktansvärt lågt av dom att ta betalt för då fullversionen i sig kändes väldigt ofärdig och kort. De borde ha haft med lite multiplayer modes eller roliga unlockables som förändrar single player upplevelsen och gör att det blir roligt att spela igenom storymode igen på ett annat sätt osv. Eller så kunde de helt enkelt gjort ett enda långt färdigt spel och använt sig utav hela storyn som de hade i åtanke istället för att dela upp skiten i tre korta spel och kalla det en trilogi. Fast det skulle väl inte varit likt EA annars :)
okej time trials är inte speciellt roliga, men speed runs gillar jag som fan, target time är oftast jävligt svår att nå och då måste man ha ett jävla flow hela tiden, och det är när man har det flowet det här spelet är som bäst, så därför tycker jag ändå att det är helt ok med time trials/speed runs. brukar inte alls gilla det, i t.ex. racingspel
du är kär i mig.