I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

xbox360 chippning eller flashning?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-10-15 20:49

xbox360 chippning eller flashning?

Tänkte mig köpa mig en maskin. Jag hade en gammal xbox förut som polare flashade bios på eller vad fan de gjorde. Men frågan är vad kostar det idag i affär emot om man köper ett chippat.

Jag vill ha ett billigt alternativ, xbox live struntar jag i. Affär i sthlm vore bra. =)

2008-10-16 11:28
Jag vet ingen affär i Stockholm, men det stället jag vet om i Linköping (PCPunkten) tar 650 kr. Borde vara något billigare i STHLM. Då flashar de boxen, så allt det gör är att det kan läsa brända skivor med spel, inga andra finesser jag vet om.
A historian is a prophet in reverse

2008-10-16 11:29
Jo juste, nytt rekommenderat pris på 360 är 1700kr. En dosa, hårddisk etc ingår.
A historian is a prophet in reverse
Poet

2008-10-16 11:30
Kolla här eller på blocket, där många "privata" annonserar om flashning / chippning.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-16 13:04
flasha...rekomenderar www.manzzon.com

2008-10-18 13:20
annars är ju psxcare.com ett bra alternativ.
360 GT: Beezwaax

2008-10-18 17:32
psxcare är fett, ligger i skanstull =) dom är snabba, treevliga och inte allt för dyra =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-10-21 17:34
jo psxcare känner jag till men finns billigare. imod tex som ligger i stan.

tack för alla tipsen

2008-10-22 00:04
Är inget svårt att flasha själv annars. Finns enkla step-by-step für dõmiz lite överallt.

lite tålamod bara så går det fint... okunniga kan lära sig detta på max 3 timmar
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-23 09:35
asså går de inte spela på live om man har chippat eller flashat ?
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-10-23 16:44
Kan fungera med ixtreme flash...men det är på egen risk, det är som lotteri... chip ska väl vara för att fungera i live...är inte de dem olika anledningar till att chippa eller flasha? flash är mer för att spela backup medan chip är för det och live... äsch...är inte hundra på det men detta var det jag trodde.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-23 16:50
jefe och alla andra: Just nu så tar PSX-care en femhundring för att flasha den. Den tar ALLA spel och JA, ni kan spela LIVE, så chip är helt meningslöst i den frågan... Finns en liten liten risk att bli bannad (har tiotal polare som lirat på sina flashade boxar och ingen har åkt dit.. ni kan googla om det på forum också..)

Saken är den att om man blir bannad så bannar dom endast maskinen och INTE kontot. Så spring då iväg å handla en beggad eller billig arcad version, byt hårddisk och vips så fungerar ditt live-konto igen.

Med tanke på att ett spel går på 5-600 spänn så är det inte ens tre stycken spels kostnad OM man skulle ha oturen att bli bannad...

rapperted.se

2008-10-23 17:11
ted... jo, sant..men här i uppsala tar dem 400 för att flasha med ixtreme, som ska vara den mest säkra att spela live med. fast jag spar och flashar min själv...sätter pengarna på skivor istället ;)

2008-10-23 17:14
Mycket bra pris... aja vet du vad du gör så är det bara att tuta och köra :D

Förstår inte hur folk utan flashad spelare ska klara sig ekonomiskt dessa månader nu när det bara sprutar ut tunga titlar :D
rapperted.se

2008-10-23 17:26
Förstår inte hur folk utan flashad spelare ska klara sig ekonomiskt dessa månader nu när det bara sprutar ut tunga titlar :D

Vild gissning: de kanske har ett sånt där jobb.

Personligen låter jag CSN stå för mina spelinköp :) även alkohol och kläder.
Har lovat att betala tillbaks till dem nån dag.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-10-24 12:57
man kanske skulle ta å fixa iextreme till sin box då , spec nu när man snart ska få ny lägenhet med snabbt bredband i så man kan fixa nya spel heheh , men vill ändå kunna köra live de e nästan roligaer än SP
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-10-24 21:00
marvin: haha ja, ett sånt där jobb förutsätter jag nästan att man har.. precis som jag.. men det svider hårt ändå :D
rapperted.se