I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gta 4 eller Saints row 2?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-10-05 11:27

Gta 4 eller Saints row 2?

Undrar bara vilket spel som är bäst. Jag blev rätt besviken på Gta 4 och tror mer på Saints Row 2. Någon som har lirat det än? Det finns på nätet men släpps först den 15:e Oktober officiellt.

2008-10-05 11:42
saaint row verkar ju riktigt häftigt... en stark utmanare enligt mig :)
Kärlek och respekt...
Graffare

2008-10-05 13:15
Köp Saints Row 2 !
ö
p

S
a
i
n
t
s

R
o
w

2

!
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2008-10-05 13:23
Saints Row 1 sög getpung, vet inte hur mycket bättre 2:an blir, jag tänker iallafall inte köpa Saints Row 2. Tror knappast det skulle kunna hota GTA IV på något sätt heller.

2008-10-05 13:51
men kom igen. saints row 2 är exakt som 1an, fast med nya uppdrag och ett jävligt utvecklat karaktärskapelseprogram i början. inte värt att köpa, kanske duger en regnig dag som idag.

men visst, gillar man 1an så är det ett givet köp, mer av allt, och lite coolare. hoppas att jag hittar pimpdräkterna snart. man kan även göra om sitt gäng så att dom har en stil som passar dig själv samt 3 bilar som du får välja vilka
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-10-05 16:12
jag fattar inte varför folk whinar på gtaIV... SR2 tycker jag är med ett enda ord: fånigt.
du är kär i mig.

2008-10-05 16:20
Det är lite för sent för att ha den här diskussionen nu. "Vilket spel är bäst?", "Kommer saints row 2 kunna hota gta4?"

GTA4 har redan släppts, slagit diverse säljrekord, blivit kritikerrosat, varit över förväntan för spelare, gjort andra spelare besvikna, upprört konservativa soccermoms och politiker, blivit bannat i diverse länder, gått igenom diverse lawsuits osv.

Med andra ord, Rockstar har fått precis som de ville och förväntade sig. It's done. Alla som bryr sig har redan spelat igenom det och flera har till och med redan bytt in det.

Saints Row 2 har inte ens släppts..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-10-05 18:15
GTA 4 izz tha shit online!!! :D that's fo sho!! ...

SR 2 är nog rätt kul singelplayer men om det kan slå online??? DONNOOOO!
Get Random!

2008-10-05 19:38
kul att man e i samma stad i sr2 som man e i ettan så har man spelat ettan kan man nog inte gå vilse iallafall men 2an hoppas jag kommer bli bra men kan nog inte slå gta4 men vem vet den som lever får se som sagt
fuck you and have a nice day sucker

2008-10-06 11:28
Problemet med GTA är att man har tagit det sarkastiska förhållandesättet och gjort den till ett seriöst spel. Visst driver man massor fortfarande och sarkasmen ligger nära till ytan. Nico "Sarkasmen" Bellick är en klass för sig. Men det känns som att GTA4 gått och blivit vuxen medans andra GTA upp till den har varit lite mer utav lattjo lajban men osannolika buggar som lämnar en med WTF mate på läpparna för att sedan brista i gapskratt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 15:31
Har spelat Saint Row 2 senaste dagarna och måste hålla med Svensson.
Fånigt som fan.

Har man spelat gta4 innan så är nästan allt i SR2 jätte dåligt i jämförelse.

2008-10-06 17:51
GTA4 för fan. Sen kör du live! så jävla bra!

2008-10-07 16:13
Efterblivet, gta 4 online höll i 3 dagar ungefär.

Coop modes som du måste köra med randoms? gg helt jävla fail

Saints row 2 bjuder på coop genom hela storyn, och den som inte tänder på sånt saknar vänner.

Saints row 1 var helt okej och 2:an ser exakt likadan ut så jag tror det blir fint, kommer iaf köpa mitt exemplar den 14 när det kommer
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-07 19:19
I det här fallet håller jag helt med doggson.

GTA 4 sjönk som en sten efter att storyn var avklarad och 100% införskaffade.
Har inte rört det sen dess.
Onlinedelen var den största besvikelsen någonsin.
Tror inte jag kommer plocka upp det ens när trofeérna kommer.

Saints Row 2 däremot verkar bli ruggigt mycket bättre iochmed coop biten.
Sen att det utelämnar en del i grafikväg jämfört med GTA 4 är obetydligt.
Grafik är aldrig lika med spelglädje.

2008-10-07 19:34
på vilket sätt är onlinedelen dålig?

och är det verkligen konstigt att det sjunker som en sten efter 100% progress? det är ju typ 60 timmar speltid, mer kan man fan inte kräva
du är kär i mig.

2008-10-07 19:45
Saints row 2 bjuder på coop genom hela storyn, och den som inte tänder på sånt saknar vänner.

Tillåt mig skratta... och det ska komma från en gameraddict, det lät bara så jävla roligt i mina öron. Anledningen till att du skaffar det är la för att jaga achivements för att sen säga hur jävla bra du är som suttit 10 timmar i sträck och fått fullpott... Någon vecka senare byter du in de mot nått annat för att få mer achivements... Sjukt hur mycket jag vet om dig.

Detta blir en totalflopp, som ettan blev. Riktigt skit, inget att lägga ner tid på... Värdelöst.

Rulla er i brännässlor istället...

2008-10-07 21:10
Håller med Svensson och Maath på alla punkter.

Om "coop mode" är det enda SR2 har som säljpunkt utöver alla löjliga gimmicks man fått se i diverse trailers(som inte imponerade mig alls. kanske för att jag inte är 12 och har ADHD) så har det inte mycket att komma med såvidare inte story, uppdrag, gameplay(skjutande, körning), voiceacting, humor, grafik, detaljrikedom, användande av fysikmotor m.m är lika bra/bättre än gta4.
Känns inte så värt att spela igenom skiten, även om man gör det coop, om spelet är en halvtaskig gta-clone med lite billiga gimmicks, ungefär som SR1 var.

Sen kan man lika gärna säga "gillar man inte gta4's multiplayer så har man inga vänner" men det är lika dumt det.
Jag spelade massvis med gta4 mp tillsammans med polare efter att alla hade klarat av single playern och det var sjukt kul :)

2008-10-08 14:12
Vet inte så mycket om SR2 mer än det jag sett på lite film...

en sak vet jag iaf.. om körkänslan är lika vidrig, värdelös och hjärtlös som i SR1 så tänker jag inte ens titta åt spelets håll...

Om man inte har spelat GTA4 så tycker jag valet är givet oavsett om man kört SR2 eller ej....
rapperted.se

2008-10-09 07:29
Svensson: Gta 4:s onlinedel var kul i ungefär 10 timmar, sen sög det balle. Visst var staden stor och liknande men efter att ha glidit runt i några timmar fanns det rätt lite att göra trots allt. Medans du i saints row 2 kan göra alla uppdrag coop, alla activities etc

Hade dom haft något liknande på gta hade det varit så jävla äg, men istället så gav dom oss 3 coop uppdrag som man måste spela med tomtar som skiter i.
samla alla duvorna med polare och göra stunthoppen ihop? fuck yea, men nein istället får du jaga dom där 200 jävlarna solo (jag orkade inte ens det <<)

Förresten så var storyn i gta 29 timmar lång, iaf för mig

Maath: Du verkar lite ledsen, sen att du använder ord som "gameraddict" i just datorspel/konsol känns fail. Va fan skulle jag ens bry mig och göra trådar om jag inte gillade spel?
Du hade nästan rätt dock, jag ska sitta med kompisar och lira i säkert 1041451001 timmar och få asmånga achievements, dock kommer Marvingaye förstöra min glädje när han säger att han har 2 trofeer på Pixeljunk eden

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-09 10:26
dock kommer Marvingaye förstöra min glädje när han säger att han har 2 trofeer på Pixeljunk eden

som jag dessutom fick utan mening ;)

2008-10-09 10:36
exakt!

Kollat live stream på Saints row 2 idag och kan bara säga en sak

UPPFÖLJAREN TILL GTA SAN ANDREAS ÄR HÄR

Ännu mer hypad nu, ska bli intressant att se hur det funkar då jag mest ville spela coop och tydligen saknar vänner :/

Dieallot

2008-10-09 11:36
jag som trodde detta var uppföljaren till saints row. du vet den där gamla värdelösa gta klonen från förra generationen

2008-10-09 11:53
Saints row 1 var inte speciellt värdelöst, var faktiskt helt okej iaf om man jämnför med dom andra gta klonerna :)

Schysst soundtrack helt okej grafik etc gjorde 1:an till ett roligt spel. Fattar inte varför folk är så jävla negativa till saints row, kolla in dom andra free roaming wannabe gta spelen och jämnför och kolla vilket som ligger närmast orginalet.

Dieallot

2008-10-09 12:44
jag tyckte det var riktigt värdelöst. har hört folk kalla true crimes för den bästa gta klonen också. meh
palla ödsla tid på fattiga kloner:)

2008-10-10 16:50
True crime var ju totalt bajs, la skiten funkade i halva spelet om du försökte att göra alla moves tvärtom för då funkade kontrollen. Sen i slutet urartade det och du slogs mot drakar och skit ><

Hade new york liret också, bästa med hela spelet var Jay-z låten Welcome to new york city, buggigt och laggigt :D Körde du för snabbt och spelet inte hann ladda brukade det hänga sig :D

Aja blir saints row 2 på release dagen iaf :) det jag sett har imponerat och jag behöver något spel att spela som gör en glad.

Dieallot

2008-10-11 03:12
spela lite tetris då suckkar´;)

Saint's Row 2 ser f.ö riktigt spännande ut! jag ska nog pilla lite med det, GTA håller jag på med nu så jag kommer att ha hela GTA 4 i minnet när jag lirar SR2 därav inget snack om att jag kommer jämföra precis allt.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-10-11 09:42
Tetris blir man inte glad av :P

Saints row 2 fick 8,2/10 av IGN, finns text + video review uppe :)

Dieallot

2008-10-11 09:46
Det ser faktiskt riktigt bra ut, Saints Row 1 var inget vidare faktiskt men detta ser jag verkligen framemot. Visste inte om co-op läget genom hela spelet, fan detta måste införskaffas. Ska bli kul att lira spelet med vänner, hur många kan man vara då? 4? Mer?

Suck on my chocolate salty balls

2008-10-11 19:33
bara 2 tyvärr, men samtidigt så är det ju en mer än tidigare sandbox lir (förutom Crackdown)

+ att detta stödjer system link coop :O så är man fattig och vägrar paya live så är det ju bara dra över boxen till en polare och lira :)

Ser fram emot Zombie uprising minispelet som är typ liknande Dead rising, slakta zombies och överlev typ.

Men Coop, 18 aktiviter, basejumping,mini mc,flygplan,achievements,40 olika vapen inklusive katana (som du kan snitta med när du gör drivebys) mm så ser detta jävligt fint ut

Dieallot

2008-10-11 21:49
vrf inte lämmna in nåra spel som du har tröttnat på eller bara betala och köp båda två och det du tkr är dåligare änn de andra kan du ju lämmna tbx innom 10 dagar så får du alla dom pengarna du köpt för det spelet tbx..
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!

2008-10-12 21:17
äre nån som vet om man kommer kunna spela:freemode på saints row 2 som man kan på GTAIV????

2008-10-12 21:24
Jag väntar faktiskt hellre på de extra 10 timmar spelandet av GTA IV som 360ägarna kommer kunna ta del av någon gång under hösten.

2008-10-13 07:04
Thö Drs : 2 player coopen blir som free mode, gör uppdrag eller glid runt och kasta folk på tåget.

Ingen 16 pers free roam dock, men man kan inte få allt

Dieallot

2008-10-13 08:59
Gta IV va ju största besvikelsen saints 2 ska det va
\_O_/
...
...\\...

2008-10-13 23:25
satan de va ju faktistj ävligt roligt å åka runt överallt på freemode me folk som visar dig gömmda saker å glitchar men fan va tråkigt att man bara kan vara två.
men när man kör typ deth mach eller nått på sants row 2 så äre vell 12 st man kan va va??

2008-10-14 03:26
Har haft spelet i två veckor. Spelat det en gång.

Graffare

2008-10-14 12:42
kul o diskutera andras åsikter? =)

2008-10-14 13:06
kul o diskutera andras åsikter? =)

mjo, det är ju lite hela meningen med diskussions forum.

2008-10-14 13:07
gta...har spelat saint row 2 nu i 2 veckor o har tröttnat på det tråkiga uppdrag

Admin

2008-10-14 16:30
Hur är Saints Row 2?
Funderar på att köpa det, men har inte spelat ettan. Är det många referenser till ettan eller klarar man sig utan. Med tanke på att den väl inte fanns till Playstation borde ettan inte vara något krav. Är Saints Row 2 att rekomendera? Om nej, är det att rekomendera för typ 250:-?

Speltid förresten? Många spel idag har så grymt kort speltid att det är totalt värdelöst att lägga ut en femhundring för åtta timmars underhållning.

Vad gäller huvudfrågan kan jag bara säga att jag är toknöjd med GTA4. Spel i lagom tempo, med lagom fokus på sidouppdrag, gav mig säkert 40-50 timmars speltid. Klart värt köp! Mycket valuta för pengarna.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-10-14 16:50
Enda referenserna är väl egentligen några chars som dyker upp ifrån 1:an, det är liksom inget måste att spela 1:an för att fatta 2:an :)

18 olika aktiviteter och runt 50 main missions har jag hört snack om, någon lirare sa att det var ungefär 50 timmar playtime på det. Men det beror ju på om du rushar igenom det eller har roligt.

varje aktivitet har ju 10 olika lvls också så minst 180 "sidouppdrag"

Har du en polare att spela med så dubble the fun :)

Fredag kan fan komma snabbare tycker jag :/ ska låna 1:an idag av en polare och glida runt i medans jag väntar på tvåan ><

Dieallot

2008-10-14 18:13
man tröttnar på saints row pga dålig grafikt o riktigt larvigt mer ett parodi spel av gta spara pengarna o lägg det på nått vettigare typ silenthill

Admin

2008-10-14 19:29
doggson

Vad menas med 10 lvls? Är det bara samla poäng för att klara 100% typ? Ungefär som Simpsons.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Graffare

2008-10-14 21:35
Evolution P24, det doggson menar med 10 olika lvls är typ som svårighetsgrader det blir svårare för varje lvl......xD

2008-10-15 08:12
Som viggo sa

Första banan kanske kräver att du samlar in cirka 50 000, sen bana 2 100 000 osv.
Dock hade jag fel, det är 8 levels per aktivitet kollade live stream när Volition devs satt och lirade det och förklarade en massa prylar :)

Dags för en Saints row 2 tråd imo

Dieallot