I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min ps3-hd tv= bilden är grumlig?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-08-23 16:28

min ps3-hd tv= bilden är grumlig?

hej kära läsare..
är rätt oteknisk så jag tror jag har missat något..har en ps3 med en ny sony full hd tv 40' med bravia och vad det nu är.. nu när jag spelar gta (enda spelet jag testat) så är det grumlig bild som fan..ser ut som upplösningen eller något är helt fel..jag måste missat något med någon inställning eller behöver jag köpa någon special sladd för 500kr?

DJ

2008-08-23 16:45
kör du med hdmi kabel?
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-08-23 16:59
jag kör med kabeln jag fick med i ps3 kartongen? såg ut som en vanlig gammal scart som man hade till ps2..säg inte att man inte får med en hdmi kabel där heller? börjar tröttna på allt hd tillbehör man behöver köpa

2008-08-23 17:03
Köp en HDMI sladd, kostar 200 och blir sjukt mycket bättre bild(upplösning).

2008-08-23 17:19
a får ta och göra de, ssurt bara att de alltid är dessa sladdar man måste köpa själv, betalar man så mycke förväntar man ju sig att det ska finnas med..

2008-08-23 18:13
börjar tröttna på allt hd tillbehör man behöver köpa

Behöver? Jag kör fortfarande på en SDTV och är mer än nöjd. Vill man ha det bästa så kostar det ju så klart mycket mer, precis som med allt annat. Det hade varit en sak om spelen inte fungerade utan en viss utrustning.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-08-23 18:23
Tror du behöver gå in på inställningarna på XMB menyn för det där låter tokigt.
Jag hade ingen hdmi kabel i nästan 3 veckor efter att ha fått HDTV men bilden var allt annat än grumlig. Självklart blev det ännu bättre med hdmi kabel men det funkade helt okej utan också.
Spelen är f.ö väldigt snygga på SDTV med, körde så i flera månader så om du har grumlig bild med HDTV utan hdmi kabel så är det något som är fel på inställningarna.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-23 20:06
Är det bara GTA4 som har suddig bild, eller är det så överallt (andra spel, videos, menyer)?
Grafiken i GTA4 är faktiskt inte den bästa, jag tyckte den var suddig själv i början, men vande mig till slut. Och jag har hdmi-sladd med hd-tv.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-08-25 15:27
Jag tror du har SDTV inställning på din PS3. Kolla runt lite i inställningarna. Du behöver ingen HDMI-kabel för att det ska bli bra
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-08-25 16:45
har du ingen hdmi sladd så är det nog problemet. det är stor skillnad på hdmi sladd och den du får med i lådan. angående gta så va jag inte heller helt nöjd med bilden i början, tyckte den va för mörk och grumlig. men det är bara att gå in på bild inställningar på spelet och fixa tills man blir nöjd. skaffa hdmi kabel!!
Skivsamlare

2008-08-25 16:50
stäng av ps3an, håll sedan in startknappen ett par sekunder (tills den "piper" 2 ggr)
då ställs den automatiskt in efter din tv.

Om bilder fortfarande suger, köp hdmi-sladd och ställ om RGB-range till full (stället för limited) i inställningar
fair enough..

2008-08-25 22:38
Konstiga kommentarer tycker jag. Allt (och det enda) som behövs är en HDMIkabel, utan den kommer du aldrig få den där bilden du är ute efter.

Efter du pluggat in HDMIkabeln startar du ditt PS3 går inte på bildskärmsinställningar och fixar upplösningen till 720p alt 1080p. Snipp snapp slut.
b0b0b0b0

2008-08-25 23:37
Självklart 1080p när han har Full-HD.
hejhej

2008-08-26 01:42
Mitt PS3 valde 1080p fastän jag bara har en HD-ready tv.. Fanns dock en sticker på den där det stod 1080p input compatible.. En LG 32LC52 är det, funkar fint hursomhelst