Fildelning vs. spelindustrin?
Är ju ett känt faktum att skivindustrin har gått ner väldigt mycket; man stänger ner skivbutiker och CD's säljs inte alls i lika stor omfattning Vad gäller t.ex att köpa låtar på iTunes osv. så föredrar väl nog de som är tillräckligt datakunniga för att kunna köpa låtar där att istället tanka ner dom gratis nånstans.
Men hur är det med spelindustrin undrar jag? Har den också gått ner eller kommer den såsmåningom det p.g.a all fildelning? Många kör såklart på konsoller ist. för datorn, men allt eftersom datorerna blir kraftigare, internet snabbare så undrar man lite Kommer man kanske utveckla bättre skydd mot att folk kan cracka spel på nåt vis? vore intressant att veta hur.. Vissa spel har ju så att de känner av om serienummret stämmer med en internet-databas osv. kanske man måste köra med en USB nyckel eller liknande som t.ex till program som Logic?
Sen kanske det finns iofs. lite som med skivindustrin, en positiv aspekt med att folk fildelar; spelen sprids mer och fler får reda på vad som finns därute, så kanske de börjar köpa mer vad tror ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|