FF XIII kommer till 360
Ifall någon som bryr sig har missat det. Hur, var och varfør? Ingen aning. Om nu bara verus också hittar till boxen så slipper man ju investera i ett ps3 ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Mesigt. Blir spyfärdig när sånt här släpps på en konsol som inte har någon FF-historia bakom sig alls. Jävla pengahoreri. SELLOUTS!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Ungefär vad folk sade när FF VII utannonserades till ps istället før n64...
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Det är bra, man ska sätta sig på tvären mot alla större förändringar i en spelserie.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Pinsamt av Sony att inte kunna hålla i detta. Men vad ska man göra, bara skratta åt hur de förstör för sig själva hela tiden. :) Sen är frågan när spelet kommer, 2010?
jagvillocksåhaenblog.com
Det som stör mig med det här är att 360n redan har många grymma exklusiva RPGs men att det var chill då PS3an ändå skulle få det fetaste! Sen att det antagligen kommer göra att spelet får en senare release är riktigt jobbigt också... Annars är det lite whatever faktiskt. Sony måste dock styra upp sitt RPG-utbud rejält...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Square-enix har tydligen inte ens börjat utveckla 360 versionen så lite bajsigt om det bara blir att de gör en halvtaskig portering till 360 med tanke på vad de sa tidigare om hur White engine "aaaldrig" skulle kunna funka på xbox. Men det var väl förmodligen bara töntigt marknadsförings snack för att hypa ps3fanboys :) Antingen det eller så får ps3 versionen lida av limitations för att båda versionerna ska vara identiska. Det är väl lika fattigt det. Men jag tror de ligger för långt fram i produktionen för det. Blir väl förmodligen att 360 versionen ligger på fem skivor och ps3 versionen ska hålla på och installera. Älska "next-gen"! fy fan. Med det sagt så är väl inte detta exakt ett spel jag ser fram emot så värst mycket ändå. Har inte gillat nåt final fantasy spel sedan FF9 så förväntningarna är väl lika med noll.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Just installationen av PS3-spel är något jag aldrig kommer att förstå varför folk gnäller om. Det tar ca 5 minuter första gången man spelar, och det gör att spelet laddar snabbare. Stort problem.
__virre__ F14 Hej. Du har inte spelat MGS4. Upprepande installationer efter varje akt även om man har spelat akten förut. Är spelet värt det? Absolut. Blev jag besviken eftersom jag förväntade mig nåt bättre av min dyra konsoll år 2008? Ja tyvärr :( Även om det bara är rykten så ska ju visst FF13 vara likadant ang. storlek och installationer(ja plural) Skulle det bli bekräftat så är det inte direkt överraskande eller omöjligt med tanke på att tidigare FF spel varit stora och legat på flera skivor etc. Visst var MGS4 mer än värt det trots upprepande installationer men jag hade i alla fall förväntat mig lite mer av "next-gen" konsollerna. Det enda jag menar är att det är inte konstigt att bli lite besviken i alla fall. Jag kan själv minnas att jag satt där som 12åring på mitt psone under laddningstiderna och tänke "hmm, i framtiden kommer man säkert inte ens behöva vänta en sekund eller byta skiva, cooolt :)"
MGS4 har fått mig att förstå storheten i PS3. Jag kommer överleva på det här spelet i flera år framöver och aldrig sukta efter en 360. Gamle Snake är alldeles för hård helt enkelt. Att vänta i 3 minuter medan nästa akt installeras är ju knappast något större problem, då hinner man precis springa iväg och tömma tanken på cola innan det är dags för att nöta vidare. Även om man inte gillar MGS-serien så är det fan värt att skaffa enbart på grund av den sanslösa grafiken. Vapenporr på hög nivå.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P21 Absolut. Det var därför jag sa att det är värt laddningstiderna. :) För att vara ontopic: Tydligen är Final Fantasy Versus 13 fortfarande ps3 exklusivt. Ett action RPG som är lite "mörkare" och "mognare" än FF13 och utspelar sig i samma universum fast handla om helt andra karaktärer.
SOM EN FET JÄVLA FISTANDE HAND RAKT UPP I ARSLET KÄNNS DET ATT FÅ HÖRA DETTA! Nu har man slängt ut sina sista staplade ören för att köpa ett ps3 i hopp om att få spela riktigt bra spel, som FF serien, som jag sett framemot som fan! och nu byter dom konsol :P nä fyfan så hjärtlöst (det här blev ett pinsamt inlägg)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kimhari P16 hahah.men nej, dom byter inte konsoll. Det är bara att de ska släppa spelet till 360 också .
Som sagt, det där blev ett pinsamt inlägg Har bara paniken att skylla på ^^ slet bort allt mitt hår och slängde det närmaste jag hittade i golvet (det ända jag hittade var en ask tändstickor)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En av anledningarna till att jag ska sälja boxen och köpa en ps3. Nu är det ju bara mgs4 kvar. men aja. Mgs4 är värt det tills halo 4 kommer... fniss
och ja jag fattar att det kommer till båda så idiotförklara mig inte
! Jag vet att jag spelat alldeles för mycket MGS4 när jag instinktivt försöker döda dig så fort jag ser ditt nick..Stryptag eller headshot? Det är frågan.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
potatissuger P21 Jag gillar när folk gör mig illa så stryptag går bra
fan det blir kanske till att sälja ps3:an då. Finns inget som lockar längre till det, har haft 1 spel till det sen jag införskaffade det i november. Det var mgs4 vilket jag körde igenom.. twice på en vecka. Sen lämnade jag in spelet så nu har jag inget game till ps3. Sen så har dom inte utannonserat nått verkligt exlusivt spel jag vart sugen på.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
AmonTobin P23 Utöver mgs4 så är uppföljaren till ico/shadow of the colossus största anledningen till att jag skaffade ett ps3. Många ser även fram emot tekken 6, killzone 2, god of war 3, little big planet, home etc Sen spelar jag alla multiplatform spel på mitt ps3 ist för 360 pga jag gillar playstation kontrollen mer(mer en vanegrej än något annat pga att jag har ägt de tidigare sony systemen) + gratis online. Men om mgs4 och ff13 är/var de enda spelen du ville ha till ps3 och du ej spelar mgs4 längre så är det nog inte så värt att ha kvar systemet. Men å andra sidan ska visst ps3an ha en livslängd på 6-7 år till, så du kan komma och ångra dig.
Äh, varför lacka liksom. Visst det hade varit ett fett exclusive-släpp för PS3, men å andra sdan få ju fler tillgång till spelet.. fler kanske upptäcker det magiska i FF? :) Låt oss istället glädjas och säga grattis till alla 360 ägare som nu får chansen att spela ett riktigt grymt lir :D .. Vem försöker jag lura? Btw, undra hur många skivor FF kommer ligga på till 360?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Producent
2008-07-15 15:28
kommer tekken till 360 snart också eller? Sony kan verkligen inte hålla i sina spel -.-
Lil_H..
vem vill ha tekken när man har soul calibur
Producent
2008-07-15 15:44
Jag vill ha tekken, säkert massa fler. Tekken är legendarisk :D
Lil_H..
Jag har ju iof inte spelat tekken sedan tekken 3 men vad jag vet så har det bara gått neråt sedan just trean och jag vill inte bli besviken
Tekken 3 är det bästa fajtingspelet nånsin.
be the change
Personligen tycker jag första soul calibur till dreamcast inte bara är det bästa fightingspelet utan även ett av dom bästa spelen ever. men aja Det ska inte vara en tråd där vi diskuterar fightingspel. utan final fantasy. tjoho
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D hahahahaha :D min första reaktion på nyheten :D Som jag sa förut "Playstation har 2 spelserier som gör den värd, Tekken och FF" Nu sätter jag mig och hoppas på Tekken också, iofs är Soul calibur inte det sämst alternativet
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Varken Tekken eller Final Fantasy är väl någonting att ha egentligen. Playstations framtid ligger knappast i traditioner utan i nyskapande spel. Sedan att vissa av de anrika spelen, läs MGS4, är otroligt bra är bara en bonus.
Varken tekken eller FF var anledningen att jag skaffade ps3. God of war 3, ICO/SoTC uppföljaren och mgs4 mer. Sen tyckte jag att soul calibur 3 sög getpung jämfört med ettan och tvåan så är lite skeptisk mot fyran.
marvingaye P23: Men nu är det så min vän Marvin att i mina ögon så har ps3 Tekken/FF som jag kan tänka mig spela, och jag har fan brillor så jag ser typ extra superbra! resten klarar jag mig utan. Ska dock inte dömma Ico spelet och Colossus skiten då jag aldrig orkade köpa dom :P dom är säkert fina! gratis till 5 spel som är värda till ps3! :D Dock så var jag otroligt mycket gladare över den felaktiga infon jag fick av polaren klockan 3 på morgonen. idioten trodde det skulle stå "For Xbox/Ps3" i slutet på trailern så han sa att ff enbart skulle komma till ps3 i Japan men inte europa :( aldrig skrattat så mycket över något spelrelaterat tidigare, men men man kan inte få njuta hela tiden för då hade livet faktiskt vart värt :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
doggson P22 TeamICO jobbar på två spel till ps3 samtidigt. Jag fattar inte att du aldrig spelade ico/SoTC. eller iofs, jag borde inte bli förvånad. Tror inte du skulle gilla dom ändå faktiskt. Kan inte tänka mig nån halofanboy som samtidigt gillar ico/sotc och även om den personen gör det så skulle det aldrig våga erkännas då spelen utvecklas av sony :) Så, 6 spel... jämfört med wii som har 3 spel och rrod360 där det finns 2 spel jag gillar, 1 som jag har och 1 som jag ser fram emot. Resten är multiplatformspel som jag hellre spelar på ps3 ("gratis online LOLOLOLLOL" osv) i mina ögon suger alla 3 next-gen konsollerna hittils. iaf jämfört med föregångarna. Men fort lite tidigt att döma då, iaf ps3, sägs ska ha 6-7 år kvar av sin livslängd. God of war 2 kom trots allt 2007 om jag minns rätt och SoTC kom 2006, väldigt sent dvs.
Square skämmer ut sig mer och mer. Level 5 kommer ta över deras marknad inom loppet av 10 år sanna mina ord
Shooo bree
kommer bli tungt att släpa hem ff13 från spelbutiken doggson
hahahaha så skön bild!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Men saken är ju Lost odessey ligger på 4 skivor jag har klarat mig fram till fjärde skivan och har skivbytena varit något knas? fuck no så även om dom släpper ff13 med cirka 25 skivor så är det sak samma, kvalite får en att bortse från brister. marvingaye P23: Jag spelar andra spel förutom Halo ;) sen med tanke på hur allmänt emo man är hela tiden så skulle jag nog gillat ett miffo som glider runt och håller handen :D
hahah jaja. jag försöker retas bara :D
Farbrorbla Har Level 5 äntligen hittat manusførfattare?
Jag ska säga det här först! FF13 kommer suga fet kuk! dom kan fan skeppa ut en remake på 8:an så jag får spela mitt favorit emo Squall igen!
Usch för 8an. det sämsta helt klart. tror nog att XIII kan bli något bra.. håller tummarna för det iaf
Sämsta? Vilket skit har du rökt?
Ge mig 7 eler 9 så är jag glad, bästa spelen!
just det nya sotc/ico, little big planet och god of war 3.. blir nog inte till att sälja ändå. men kommer spelen till multi så blir det 360 alla ggr av samma anledning som dom andra gett. Skönare handkontroll.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Både god of war 3 och nya sotc/ico utvecklas av sony själva så de blir inge multiplatform av dom. Inte heller LBP som snart ska släppas. :)
Så du ska leka med trasdockor ?
Klart att det är dockor nästa. Fortsätt leka med dina bollar du.
haha. lbp verkar ju fett
Om det blir på 25 skivor så blir ju bara kvalitén bättre än att det skulle ligga på 1 Blu Ray. :)
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Om det blir på 25 skivor så blir ju bara kvalitén bättre än att det skulle ligga på 1 Blu Ray. :) jag antar/hoppas att du skojar haha.
och ja, det var ju bara en skojbild :)
F.Ö
Efter att ha tänkt på det lite så tycker jag att det är en ganska fair trade trots allt.
360 får FFXIII(som kommer suga getpung) och PS3 får Bioshock(sjukt bra spel) och dess eventuella uppföljare.
Sen är ju bungie inte heller microsoft exclusiva längre.
"HALO 4 TILL PS3? LOLOLOLOL"
mycket möjligt nu :)