I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Achievements/Trophies Bra eller anus?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2008-07-11 08:34

Achievements/Trophies Bra eller anus?

Vad tycker folk härinne?
är det totalt onödigt eller en kul grej att samla på?

Personligen så diggar jag det, achievements är ett bra sätt att få folk att spela en jävla massa spel fullständigt.
Det känns otroligt mycket roligare att spela ett spel och veta att man väntas få ett ploppande ljud + en ending scene än att få en ending scene + en kick tillbaks till start menyn, och det är faktiskt värt att spela spelet igenom igen ifall man missat något.

Nackdelen är dock att jag inte pallar spela gamla spel pga att jag inte tjänar något på det, har haft sug på att spela om Fable 1 + halo 1-2 coopen med lillebrorsan men ingen gamerscore = slöseri med tid.

När polaren la ner 40-50 timmar på att hitta allt i FF7 på ps2 så fick han en "Grattis du är en jävla idiot, och FF8 är bättre" kommentar (Jag vet att jag är söt :D) + att ingen egentligen brydde sig :P

Om nu achievements/Trophies hade funnits med i bilden hade det varit lite whoa feeling iaf, + att man personligen hade snott spelet dagen efter och spelat det själv. Men så blev självklart inte fallet och FF7 blev något man undvek (Ja FF8 är bättre)

Det ger även spelare chansen att vidga sina vyer och testa på en jävla massa, som man egentligen inte skulle tänkt testa.
Jag har spel som Kameo, 2 Lego star wars spel på min xbox lista och det är spel som jag garanterat inte skulle spelat vanligtvis (lego spelen är dock coola). För mig blev det en ökning med 1800 Gamerscore och för lillebrorsan som jag spelade igenom spelen med blev det en chans att få försöka göra saker ihop, och samtdigt försöka maxxa ut allt och göra det grundligt Han hade jävligt roligt iaf, och jag fick vad jag ville = Happiness för båda parter

Finns det några Gamerscore whores här på whoa som spelar vissa spel enbart för att få ut points ur dom?

Och slutgiltiga frågan hur mycket gamerscore ligger xbox användarna här på?
Snubben som har mest gamerscore i världen just nu ligger på runt 220k :P
vet inte hur trophies sidan ser ut dock eftersom jag i 99% av fallen pruttar snett på ps3 ;)

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot