I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-02 01:51

Chippat PSOne?

Tjena. Nu vet inte jag om detta kanske är olagligt men i sånt fall får väl en moderator helt enkelt ta bort tråden..

Jag skulle vilja veta vart man kan köpa ett chippat PSOne i Sverige? Ett sådant som man kan spela amerikanska spel på, då jag just fått tag på exemplar av både Chrono Trigger och Chrono Cross. Såklart finns Emulatorer till PC att använda men det är inte riktigt samma känsla.

Om det är någon som har erfarenhet av ett amerikanskt Playstation kan han också rapportera om vilka adaptrar som behövs och vart det finns?

Tack i förhand för hjälpen.

If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2008-07-02 12:32
Chrono trigger är till snes.

Testa blocket eller random spelsida. Ska inte vara alltfør svårt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-07-02 13:26

2008-07-02 14:52
Orginalet är till snes då ;)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-07-04 17:07
jatack. eftersom jag just skrev att jag äger spelet så behöver du nog inte rätta mig om att Chrono Trigger även finns till PSX (i ett pack med Final Fantasy IV), uppdaterat med lite coola cutscenes m.m. Kanske kunde tipsa om en random spelsida.. dom har inte PSone på psx care och retrosuperstore verkar ha stängt ner?
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2008-07-04 18:44
Men fortfarande blocket eller random spelsida.

Du kan ju fixa ett chippat ps2 om det ska vara så jävla svårt.

Promotor

2008-07-04 22:05
köp en PlayStation Portable (PSP) och lägg in PSX emulator där du kör vilka psx spel som helst.. ----regionsfritt----

själv tycker jag att det är soft o köra tekken3 mot min flickvän på bussen mellan gbg-växjö
:)

2008-07-06 01:13
jag har ett chippat ps1 som jag gärna kränger iväg, har typ 150 spel också... skicka pm
huset röd
Groupie

2008-07-07 17:01
Jag har också ett chippat ps1 som bara ligger och samlar damm i garderoben...
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2008-07-07 22:01
hur mycket ska ni ha för dom då?

2008-07-07 22:16
prova www.chipper.se

Groupie

2008-07-08 23:51
Försökte få igång min idag men den krånglar och det är ett jävla meck med att få igång spelen...så det kanske är bättre att du satsar på 169cm P19's ps1 om du är intresserad.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2008-07-09 21:06
jag ska hem till farsan imorn och kolla om det fungerar, men de gjorde den senast jag testade. jag hör av mig imorn...
huset röd