I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-06-23 12:32

PSP problem

Hej!

Jo. Jag har ett PSP Fat ifrån -06 som inte har använts mycket alls. Några enstaka gånger egentligen. De gångerna har allt gått fint och det har inte varit några problem.

Nu har det dock uppstått lite trassel.

Jag kan ej starta PSP'et genom att endast använda mig utav batteriet. Jag har 2 st batterier (ett helt nytt, och ett som jag fick med) och problemet uppstår på båda två. Jag kopplar in laddaren och konstaterar att båda batterierna är laddade till 100%. Jag försöker då "lura" mitt PSP genom att ta ur laddaren. Får då komplett info om hur många timmar det finns kvar av batteriet och antalet % det är laddat (100). Men PSP stänger av sig efter cirka 5-10 sekunder och går ej att starta utan att koppla in laddaren på nytt.

Känner ni igen problemet? Vad kan det bero på? PSP känner uppenbarligen av att det sitter ett batteri isatt. Batterierna är 2 st så rätt tveksamt att felet sitter där. Har ni hört talas om liknande problem?

Tack på förhand :)

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor