I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite frågor gällande "Mario Kart Wii"!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Rappare

2008-06-01 15:00

Lite frågor gällande "Mario Kart Wii"!

Hey!

Som rubriken avslöjar så har jag ett par funderingar gällande "Mario Kart Wii".

1. Hur gör man så att man väljer sin Mii-gubbe som förare när man spelar online? Jag har sett att många har så, men jag fattar inte hur jag ska ställa in det själv.

2. Kan man när man spelar 2 player online köra med ranking för båda spelarna? Alltså om 2 spelar online från samma konsol, kan man då låta rankingen påverkas för båda spelarna eller går det bara för player 1? Jag menar om t.ex spelare 2 har en egen Mii sparad på konsolen eller i wiimote.

3. När man spelar online så har vissa spelare en ratt ovanför deras huvuden. Detta antar jag är för att de spelar med ratt. Men vad betyder det när ratten är guldfärgad?

4. Ungefär hur funkar rankingsystemet? Alltså ibland kan jag hamna 4 och plussa på min ranking medan killen som kom 3a får minus. Iblans hamnar jag 1a men killen som kom 2a plussar på sin ranking mer än jag. Jag får inte riktigt grepp om hur detta räknas. Jag har en aning om att de som styr med ratt får bättre poäng kanske men, skulle vilja veta mer.

Tacksam för svar!

Stick len.

2008-06-01 15:39
1. Man vinner Mii-gubben i vanliga spellägen, så har vi gjort här hemma iaf. Sen är det bara att välja när man spelar.

2. Ingen aning, låter flummigt...men det är väl bara att köra, så brukar det funka.

3. Om du använder dig av ratten väldigt ofta när du kör vanliga spellägen och vinner turneringar och sånt så får man en guldfärgad ratt vid namn.

4. Kommer du ofta etta så kommer du få minus när du kommer trea. Ju högre frekvens på en slutposition desto mindre poäng när du missar den positionen.

Gamespot.com har väldigt mycket svar dock, det är bättre då jag tar alla mina svar därifrån.
•pave paradise•
Rappare

2008-06-01 15:49
lhabia:

Tack för svar!

1. Aa, okej! Jag har tagit guld i alla 150 cc cuper så undrar vad man ska göra då för att låsa upp. Du vet inte exakt vad det är som låser upp den funktionen då?

2. Aa, vi har testat. Men player 2 får ingen ranking. Iförsig så har man ju 4 konton/license på spelet och man kopplar ju en Mii till sin license. Lite svårt att spara rankings för andra personer då när detta troligtvis sparas på "license". Så det kanske inte går helt enkelt.

3. Aa, okej!

4. Aa, sant!
Stick len.

2008-06-01 15:59
Mii (Outfit A) Win 100cc Special Cup
Mii (Outfit B) Unlock all 32 Expert Staff Ghost Data in Time Trials

Det är allt jag hittar. Lillebror brukar komma förbi och spela och det är han som kan sånt där i större grad än vad jag kan, så jag rekommenderar mest Gamespot.com för jag är nästan säker på att det ska finnas någonting där.
•pave paradise•
Rappare

2008-06-01 16:04
Tack!
Stick len.

2008-06-06 01:27
Har aldrig spelat spelet men ranking system skiten kan bero på följande

Snubben som kommer 3:a brukar vinna ofta och därför tycker systemet att han gjorde kasst ifrån sig, och därför får han minus

Halo 3 har ett rätt bizzart "skill" system som gör liknande saker ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot