I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

90 minuter långa cut-scenes i MGS4!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2008-05-24 09:24

90 minuter långa cut-scenes i MGS4!

Japp, tydligen så har Hideo Kojima nu överträffat sig själv och integrerat scener som kan mäta sig med hela filmer i Metal Gear Solid 4. Med tanke på Kojimas känsla för stilistiska slagsmål samt förmåga att bygga upp den speciella Metal Gear Solid-atmosfären så blev jag minst sagt positivt överraskad.

Källa

Frågan är nu, vad tycker ni om detta inslag? Är det bara attraktivt för die-hard MGS-fans som har följt serien sedan vaggan eller går det att nå ut till en större publik, om det nu någonsin har varit Kojimas mål vill säga..
Personligen så älskar jag djupa spel där man verkligen dras med i handlingen, vare sig det är genom dialog med andra karaktärer eller genom cut-scenes. Uncharted tyckte jag lyckades väl med detta, även om jag hade velat att det fanns ännu mer cut-scenes för att ytterligare engagera spelaren.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.