I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Army of Two [Xbox 360]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2008-04-12 13:43

Army of Two [Xbox 360]

Inte alls nöjd med spelet. Känns som en dålig kopia av Gears of War men istället är du och din polare "private military contractors" vilket är en finare term för legosoldater och spelet är satt i modern dag, 90-tal till några år förbi 2000.

Spelet har en hel del fel och brister som t.ex att man fortfarande kan bli träffad när man återupplivar sin polare bakom skydd, vilket är irriterande. Då hela spelet bygger på taktisk co-op och dina taktiska möjligheter är få och något problematiska så dör man ofta. Grafiken är i närheten av GoW men något sämre faktiskt. Sättet fiender rör sig på känns klumpigt och fult, omänskligt. Fienden kan heller aldrig missa, iallafall inte på Contractor-svårigheten som nog ska föreställa medel/normal. Siktet känns helskumt ofta, som när en fiende springer emot dig från 10 meter bort och rakt förbi dig 10 meter till för att gömma sig nånstans utan att du lyckats döda honom.

Det enda jag gillar i spelet är att köpa vapen och alla tillbehör man kan skaffa till som t.ex bättre pipor, större magasin osv. Finns tyvärr inte så många vapen vilket också stör lite. Finns en jävla massa pistoler (Secondary) men inte många olika automatkarbiner och dylikt (Primary.)

Att jag betalade 600 kr för skiten är ju en besvikelse, men jag ska byta in det mot ett presentkort på EB Games och lägga till en hundring eller nåt och köpa nåt annat. Skulle säga att spelet är värt ungefär 200 kr. Och på betygskalan vore jag destomer besviken om någon skulle få för sig att ge det högre än 4/10.

Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

A historian is a prophet in reverse