I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Civilization Revolution! [PS3,360,PSP,DS]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2008-03-07 22:49

Civilization Revolution! [PS3,360,PSP,DS]

Det har varit väldigt tyst om det senaste bidraget till den populära Civilization-serien. Personligen så ser jag verkligen fram emot spelseriens, som tidigare endast varit förunnad PC-spelare, debut på konsolerna.

Jag har hört att folk har farhågor om en "fördummad" version av det annars relativt komplexa Civilization samt en hel del negativa åsikter kring den "barnsliga" grafiken. Vad jag förstår så kommer spelet inte att förlora någonting i form av djup/komplexitet och således borde ju det här vara ett självklart val för anhängare av Civilization. Dessutom finner jag inte att grafiken på något sätt har en negativ inverkan på spelet, det ser faktiskt väldigt mycket ut som föregångaren Civilization IV.

Dags att se fram emot långa(!) kvällar/nätter i soffan tillsammans med någon spelpartner, antingen över internet eller på samma TV.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7
Bild 8
Bild 9

Video In-game - Gameplay

Officiell hemsida - innehåller en intetsägande trailer som inte visar någonting in-game.

Releasedatum, enligt pressmedelandet på den officiella hemsidan ovan, för samtliga konsoler är satt till den 3:e Juni 2008.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.