I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbokningsdeal på Game

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-03-06 23:16

Förbokningsdeal på Game

Jag såg i ett mailutskick från Game att man kan byta in 2 spel till 360/PS3 så får man GTA IV förbokat, samt 100 kr i handen. Det låter ju grymt bra, men det stod även med mindre text att vissa titlar inte godtogs som inbytesspel i detta erbjudande. Tänkte fråga om någon utnyttjat detta erbjudande och vilka spel ni isf bytte in. Jag har en bit till närmsta butik och det vore schysst att få en bild av vilka spel som det gäller!

You love New York / But New York don't love you

2008-03-06 23:24
det var nog inte Game, snarare eb games.. här står det vilka spel som är exkluderade

http://www.ebgames.se/pdf/A3-GTA.pdf
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-03-06 23:28
Tack, det där såg ju bra ut! Då slänger jag in Madden 07 och GRAW :) Rena stölden ju. Det var dock Game jag fick mailet ifrån, så då kör alltså båda affärerna samma deal.

2008-03-06 23:33
det enda jag vet är att EB Games har kört den dealen sen i somras, då det tidigare var tänkt att spelet skulle släppas i oktober. har game hakat på med exakt samma deal så har de bara kopierat den
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-03-08 15:21
Ah, EB hade nåt liknande för San Andreas när det släpptes, jag bokade det, lämnade in 2st ps2 spel och fick iofs betala 99kr, men ganska nice ändå.

2008-03-09 08:07
får man bara "förbokningen" eller betalas gta4 med dom två spelen + en hundring som man får över?
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"

2008-03-09 10:45
tycker både EB games och Game har feta överpriser

2008-03-09 11:11
Det är för att ingen handlar där. Folk går bara dit och har fritidsgård och knycklar in burgarpapper mellan spelomslagen. Så när de väl faktiskt säljer nånting måste de ta ut sjuka priser för att inte gå under.

Fast begagnatspelen på EB Games har nästan alltid bra priser, tycker jag.

2008-03-09 11:16
Nån som gjort den här dealen eller? Jag menar får man spelet gratis eller blir de bara en gratis förbokning så måste man betala när man hämtar ut de sen?

2008-03-09 22:42
Jag var inne på Game med mina två spel och deklarerade glatt att jag ville utnyttja erbjudandet, men fick då veta att de endast tog emot förhandsbokningen nu, sedan är det på själva releasedagen som man skall lämna in två spel i utbyte mot GTA IV samt de hundra kronorna.

Tyvärr visste personalen inte ännu vilka spel som var ogiltiga att byta in... men jag signade upp för förhandsbokningen, så får man väl hoppas att de tar emot mina "topptitlar" när den dagen kommer.

2008-03-10 00:46
när jag skulle byta in 2 spel och boka arm of 2, tog de bara in titlar som de sedan själva sålde beg för 350 lr mer, så vad jag fattar så måste spelen vara ganska nya

2008-03-10 09:08
när det gäller 360 så måste det vara 3 spel när man byter in på EB, men däremot kan det ju vara i stort sett vilka skitspel som helst.. hur många har kvar Fifa 06, Football Manager 06 och Perfect Dark liksom?

2008-03-10 11:11
Eb games är skitkassa på releasedagstitlar imo

Halo 3 kostar fortfarande 599 om jag inte har fel
Mitt limited edition halo 3 kostade 599 på releasedagen

Nån som vet om siba tar in gta på release dagen?
Har för mig det var nån butik som bojkottar rockstar titlar, kom inte ihåg om det var siba
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-03-11 00:55
Doggson: Halo3 legendary edition kostar 599 på eb, säkerligen det du syftade på!

2008-03-11 11:33
kostade legendary edition 599? på första dagen.

Käkar du piller och trippade då eller? legendary edition låg för 1200kr (cirka)
Vanliga halo 3 versionen (normal då) Står fortfarande för 699.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-03-11 20:22
vanliga kostar 499:- på EB, typ 449:- på onoff, det är väl inte så farligt?

2008-03-12 01:18
Hundsonen:
Det är viss skillnad mellan:
"Halo3 legendary edition kostar 599 på eb"
och
" kostade legendary edition 599?"

Men om du kan läsa överhuvudtaget och inte bara spotta ur dig ord på måfå ser du säkerligen det.

2008-03-12 11:37
Nej ofc kan jag inte läsa, och spotta ur mig ord på måfå är min hobby

Dieallot

2008-03-12 18:22
Förvånar mig inte alls.

2008-03-15 21:58
GAME har också den kampanjen. De flesta spelen gäller så vitt jag vet, de måste gå in i våra datorer för ett visst pris i alla fall (ett pris som kan ändras i princip whenever, det är därför ni får komma tillbaks på releasedagen). Jag kan nog garantera att Resistance/Motorstorm inte ingår i den kampanjen iaf, i och med att det är spel som vart med i PS3 kampanjer innan.

Det är rätt mycket folk som handlar hos oss btw :) Men det stämmer att det är sjukt dyrt, köpte min PS3a på webhallen iom att det var mycket billigare. Spel och andra grejor är det 25% personalrabatt på dock, riktigt fint!

kichi

2008-03-17 00:27
helena_, tror du att mina Madden 07 och GRAW kommer duga? :)

2008-03-18 10:52
Game är ju kända för att vara petiga när det kommer till vilka titlar som gäller. Känns lite osäkert att stå där på releasedagen och vänta med tvåspel och se få reda på att det inte gäller...:/ Nej då förhandsbokar jag hellre på eb och gör en saftigt bra deal samt vet att spelet finns där när det kommer. :)

GTA IV kommer bli galet grymt. ^^ Kommer köa utanför min butik på morgonen när det släpps. :D

2008-03-18 11:48
980406, jag kan ju kolla upp det nästa gång jag jobbar... men jag kommer inte jobba så mycket inom den närmsta tiden tyvärr :) annars kan  du ringa till game och fråga. om de säger att de inte kan kolla det är det för att de är för lata (alternativt är det någon ny som kanske inte vet hur det fungerar)
kichi

2008-03-21 23:59
Tack för svaret, då var tjejen jag pratade med lite lat för hon sa att de inte kunde se det :)