I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-21 21:03

Gears of War 2

Utanonserat, release november.. Men vet aldrig så noga..
Trailer och konfa finns på gametrailers

2008-02-21 21:48
SOOOOOOOOOOOOOOFT
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-21 21:50
Saxat från gp.se, som i sin tur verkar ha gjort en översättning från eurogamer:

Gears of War 2 i november! Under Microsofts keynote på GDC-mässan avslöjades äntligen det som många (inte minst jag) har längtat efter att få höra. Gears of War 2 är under utveckling och släpps i år!

Cliff Bleszinski från Epic Games (Gears of War, Unreal Tournament m.fl) rusade in under keynoten med en låtsas-motorsåg och basunerade ut följande;

"Gears 2 kommer bli större, bättre och mycket mer 'badass' än det första". Han tillade även att det första spelet var "designat för att göra Gears of War 2 fantastiskt".

En för-rendrerad trailer visades upp där Marcus Fenix slåss mot en Locust i en motorsågsbajonett-fajt. Dessutom avslöjade Tim Sweeney, också från Epic Games, att Gears of War 2 kommer ha dynamiska skuggor, mer avancerad ljussättning på karaktärerna och många fler saker på skärmen samtidigt, varpå han visade upp ett demo med 100 Locust-fiender som springer omkring.

Dessutom ska det bli snyggare splatter, bättre ljudeffekter, integrerat filmskapar-verktyg och Ageias fysikteknologi för mjuka kroppar. Som inte det vore nog kommer även saker att vara förstörbara, som demonstrerades med en Tourqe Bow-pil som fastnade vid ett trästaket och sprängde det i bitar.

Personligen håller jag på att kissa ner mig av förväntan. Om ni inte redan har sett trailern klicka vidare för att kika på den första teaser-trailern från spelet. Gears of War 2 ska släppas exklusivt till Xbox 360 i november 2008.

Källa: Xbox.com, Eurogamer.net

2008-02-22 13:12
Ge mig! gow var en riktigt grym upplevelse och har höga förväntningar på dethär

2008-02-22 13:20
jag ska in där

2008-02-22 13:56
Hoppas det tar längre än 5 timmar att spela igenom bara.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-02-23 01:47
5 intensiva timmar klår 20 sega. Men ja, jag hoppas med att det är längre, inget man kan räkna med dock. lär säkert ligga på 5-8 timmar kvalitativ speltid

2008-02-23 12:08

Jag tyckte inte första Gears Of War var så överdrivet kort, visst det beror ju på hur ofta man spelar och vilken svårhetsgrad man kör på!

// be the change you wanna see in the world

2008-02-23 17:32
fan blev så jäkla snopen på att det var så kort, ett jävligt bra spel de har gjort.

Jävligt bra visning av det tvåan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 03:26
Tyckte ettan hade helt ok längd på sp delen, och om man gillar småskalig mp så var det ju grym livslängd. Bra omspelningsvärde i och med coop och svårighetsgrader också.
Verkligen inget att klaga över hur som helst..
Producent

2008-02-24 16:26
Bara dom fixar så att vapnerna inte låter som ärtrör är jag nöjd.

Inte *Frrrrrrrrrttt*

Det ska va *BRRRARTARBRBARTBARBBTBRBATBAAASBOOBMAOIUFUAE!!!!*

2008-02-24 18:58
The_Donut P17
Vapenljuden i gow är ju perfekta! tig pöjk

2008-10-18 09:36
http://www.gamepro.com/video/originalseries/132288/gears-of-war-2-gamepro-vs-epic/

Gamepro möter Epic i online i GOW2.

Av det man får se i videon så verkar detta riktigt jävla snyggt, trodde inte att 2:an skulle kunna bli så mycket bättre men detta verkar ju vara off the hook.

Man ska kunna göra om sin egna karaktär i multiplayer läget, man kan ta folk som human shield, fler spelare i multiplayer, dom har lagt till nya vapen, mortar för att nämna någon och jag har t.o.m hört att singleplayer läget är längre än i 1:an.

Det nya olika sätten att döda någon med chainsawen är cool, när man är downad kan man krypa iväg till ens team members istället för att sitta på arslet och vänta på att ens team members ska revive:a en.

Detta kommer bli riktigt jävla snyggt.

2008-10-19 15:46
Jag har lirat GOW2..
Det är riktigt grymt. Jag tycker att det är grymare än ettan och ettan gillade jag.
Spelet släpps 7nov på alla gamestop/EBgames i hela landet.
Game lär ju släppa samtidigt..

Men GOW2 får fyra av fem toasters.. xP

Fred
Kuken Hammarby!

2008-10-20 19:00
Spelet är redan läckt, trist för utvecklare och MS.
360 GT: Beezwaax

2008-10-20 19:01
När officiellt releasedatum?
jagvillocksåhaenblog.com

2008-10-20 19:52
7 november.

Jag längtar nått så inåt helvete! Har förbokat C.E sen några månader tillbaka, och snart får jag den! Jag ska spela och bara njuuuta. AaaaahhhH!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-20 20:06
verkar badass
Levande Kungar
Poet

2008-10-20 20:15
Spelet är redan läckt, trist för utvecklare och MS.

...och trist för mig som inte har chippat min box :(

Nej men, jag kommer köpa detta så in i helvetet, bara för att se om man ens kan göra ett röjigare spel än ettan, vilket dom verkar ha lyckats med enligt trailers och sånt, dom rackarna!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-21 12:40

bara för att se om man ens kan göra ett röjigare spel än ettan

Spelade det igår och spelet är verkligen mer badass än det första, mer varierat och allmänt bättre. Inte långt kvar nu tills den 7;e så man kan sätta igång ordentligt!

360 GT: Beezwaax

2008-10-21 19:24
överfett spel.. gow fans lär inte bli besvikna!

2008-10-29 09:22
Bara 1 vecka och 2 dagar kvar...

Ska köpas direkt på release dagen, har inte förhandsbokat som jag får hoppas att spelet finns kvar för mig då.

2008-10-31 00:48
ja har hört rykten om att man får nått guld vapen i spelet om man har förhandbokat nån som vet nått om det??
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!

2008-10-31 02:08
Yeah, en kod som gör att du får en Lancer i guld att använda i multiplayer.

2008-10-31 02:58
Tungt spel, ingen skillnad i gameplay eller grafik...men nya fiender, vapen och story

2008-10-31 09:49
Tungt spel, ingen skillnad i gameplay eller grafik...men nya fiender, vapen och story

av det jag sett på trailers så är det ändå mycket nytt, främst vad det gäller multiplayer delen, nya gamemodes och vissa en aning omgjorda... för att nämna något.

jag vågade inte chansa om affären skulle ha kvar spelet så jag förhandsbokade spelet igår...

2008-11-01 09:36
inte lirat multiplayer då spelet är tankat, så har ingen koll på de

2008-11-07 11:13
Nu jävlar!

2008-11-08 07:19
Nu jävlar!

Indeed, så jäkla underbart. Trodde inte MP:n skulle kunna vara så mycket bättre än 1:an men it sure was. Enda minuset är att det tar for ever för mig att hitta en match ibland. Campaignen är underbar den också, tycker snipern var svår att hantera förr men mycket bättre nu.

Dieallot, sugen på en omgång Horde eller wingman senare ikväll eller nått?

Admin

2008-11-08 12:42
Spelat campaign split-screen co-op och jag har en känsla av att jag redan har spelat det här en gång ;)
En rak uppföljare eller en fortsättning. Men jag klagar inte, jag gillade första skarpt så.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-11-08 12:44
Nån som klarat ut det på singelplayer?

Har fastnat:(

SpoilerMan är uppe i bergen,eller inne i bergen..kör omkring på en Centaur,så rasar man ner och motorn lägger av..baird startar igång den igen..man har 3 bauta spindlar runt omkring sig..hinner inte ens reagera knappt innan dom stampar ihjäl en.

...

2008-11-08 15:11
Helvete, är fast på en grej sent in i spelet! Fan vad svårt det är.

SpoilerMan har kommit tillbaka till Jacinto efter att ha varit nere under jord väldigt länge. Man ska skydda com-tower med en turret och skjuta massa Reavers. Man märker att det är till för co-op, just denna del, då det finns två turrets men ingen i min squad gör shiet. Nån som klarat det själv?

MCKrillah:

Nu kanske du redan klarat det där, men:

SpoilerDu skjuter han till höger först, när han ställer sig upp. Sen den i mitten när han gör samma sak. Ännu en gång på liraren till vänster. De står alltså upp när du ska skjuta dem. Du skjuter dem i magen, såklart.

2008-11-08 15:29
jag klara nyss ut spelet vart har ni fastnat!???

2008-11-08 15:31
Thö Drs:

Läs min spoiler.

2008-11-08 15:51
Nu klarade jag det.

2008-11-08 16:05
a ja såg inte texten utan bara rutan men ja fick ringa in.
ja klara det men har inga speciella tips om det.
skjut reaversena i huvet är vell de ända tipset.

2008-11-08 17:24
Jag klarade det som sagt, iböand dör de på första salvan, ibland missar man varenda jävel.
Klarade spelet nu iaf. Var inte sista bossen liiiiite väl lätt? Körde ändå på hardcore :/

2008-11-08 19:57
Pallar inte med shoot em up's på xbox, kan inte lära mig att sikta :| Så jag väntar tills det kommer på pc.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-11-08 21:07
Marcan
Pallar inte med shoot em up's på xbox, kan inte lära mig att sikta :| Så jag väntar tills det kommer på pc.

Blir ingen pc version av gears 2 verkar det som.
Länk till http://kotaku.com/5043725/no-gears-of-war-2-for-you-pc-gamers#c7513150

Lika bra att du börjar lära dig spela med kontroll i vilket fall. Shootemups är en gigantisk genre på konsoll och när man väl har vant sig så är det underbart.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-11-08 21:26
va fan var sista bossen ? dog juh direkt....

2008-11-08 21:56
Ligger på act 4 och Gow 2 är goty tills l4d kommer ut, underbar story och riktigt fin känsla :)

Jag gillade 1:an hyffsat tyckte det dög men inte mer, men 2:an är bättre på alla sätt :)

Horde är galet skoj också :) jag och dieallot drog igenom det igår natt var jävligt sköj :)

grymt spel
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-11-08 23:37
Åh ja, Horde. Fyfan vad kul det var :D

Haha, spelar genom liret på Casual nu för att samla allt skit. Fyfan vad lätt det är, ett halvt mag och en Boomer är nere. Har inte dött en enda gång, och jag ligger på act fyra :)

2008-11-09 09:18
Jaha... Ännu en gång kröp slutet på en för att överraska precis när det började komma igång.
Visst är det kul med brutal action men snåla förfan inte på slutet.

Vad tror vi om en trea?
SpoilerMed tanke på drottningen och Marcus pappa...

2008-11-10 04:22
marvingaye

Fan också då... är bara så inkörd på tangentbord+mus och varje gång jag provar ett shoot em up till xbox så slutar det illa, kommer inte bli många headshots iaf, mer springa omkring och gömma mig och hoppas mina teammates dödar dom åt mig :|
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-11-10 07:11
Halvägsgenom det på Hardcore nu, kan inte få nog av slaktande.

Beroendeframkallande jävla spel

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-11-10 09:25
Kan inte någon kortfattat dra storyn...? Jag kommer inte köpa spelet då jag redan har ettan typ. Känns inte värt att punga ut 400+ kr bara för det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-11-10 10:06
Storyn är ju i stort sett utan att spoila nu:

Locust håller på att ta över och människorna slåss desperat för att hålla dom tillbaka och ta dö på dom, ungefär som 1:an.

Nya är väl att Dom´s brud försvunnit och att man letar efter henne.

Tycker du borde tjacka gow 2 om du får chansen, allting är så pass mycket bättre. 1:an känns rätt kasst i jämnförelse.

Önskade att bungie hade leverat på samma sätt som epic, dom höll vad dom lovade och gjorde allt bättre och mer badass.

Dock undrar jag vad fan som hände med att kunna spara sina egna filmer? var snack om det innan men det ända man har nu är ju foton.

Dieallot

2008-11-10 10:23
doggson P22

Mer spoilers! Jag vill veta exakt vad som händer!

Jag kommer inte köpa spelet, alldeles för lite värde man får för pengarna. Jag spelar inte Live, dessutom har Microsoft spärrat min konsoll på Live (har ej chippat, de bråkade med mig för mitt kreditkort var avstängt pga stöld)

Kommer köpa nåt med en speltid på runt 15+ timmar nu i höst istället.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-11-10 11:49
Nya är väl att Dom´s brud försvunnit och att man letar efter henne.

Hon var borta redan i ettan. Man letade efter henne då också.
Learn your Gears! :D

2008-11-10 16:28
gillade inte 1:an så mycket och kommer inte ihåg annat än typ tågscenen :P

Dieallot

2008-11-10 16:30
Förövrigt är patrik sämst på insane!

Dieallot