I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PS3 + mobilt internet

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-02-19 18:52

PS3 + mobilt internet

Hej! Hur får jag in internet på PS3AN om man har telias mobila internet (edge) en sån där grej man stoppar in i datorn. Tack på förhand.

musch musch musch kattsand och träskor kattsand och träskor!

2008-02-19 19:18
Vet inte hur "en sån där grej man stoppar in i datorn" ser ut, men detta kanske kan hjälpa!

Eftersom PS3an har Wifi inbyggt och denna routern har plats för ett "mobil bredbands-kort" så borde det funka!

Married to the money, fuck the world, that's adultery
Skivsamlare

2008-02-21 14:38
rätta mig om jag har fel, men om du har ett internt nätverkskort i datorn så borde det inte bara kunna ta emot signaler, utan även skicka ut dom. Så i praktiken borde det väl gå
att att ansluta till telia edge, och sedan använda nätverkskortet för att skicka ut signalen, och använda ps3an för att ta emot den?

nu är jag ute på tunn is...
fair enough..

2008-02-21 14:54
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, men har du ett ethernet kort och ett wlan kort bör det i teorin fungera. Frågan är då vad PS3:an har att säga om det hela.

2008-02-27 17:54
vissa däggdjur fattar ingenting

2008-02-27 18:37
emiliano X4

Förklara bättre då! "en sån där grej man stoppar in i datorn" säger inte så mycket... Det jag länkade till är iaf en router för mobilt bredband. Du stoppar alltså in "grejen du stoppar in i datorn" i routern, så har du sen trådlöst internet i ditt hus via ditt mobila bredband. Eftersom PS3an har WIFI inbyggt i sig så kan du då alltså få internet i din PS3a.
Married to the money, fuck the world, that's adultery