PSP spel och tips.
Goderafton, morgon, dag eller vad det nu kan vara. Kanske finns en tråd för detta vet ej kollade bara första sidan men jag tänkte att jag gör en tråd ifall att, är väl bara att ltåa den dö ut om det redan finns en eller om intresset inte finns. Så jag är en av vad jag hoppas många stolta PSP ägare (PlaystationPortable för er som undrar) Jag tänkte att vi kunde ha en liten tråd här där man kan skria upp eventuella tips eller spelsläpp som gäller PSP. Har nog fan inga just nu förutom att jag vet att God of war släpps nångång i mars och jag tror samma gäller för Final fantasy VII crisis core kan vara helt fel ute men om ni har nåt tips eller kanske t.o.m frågor angående PSP så kan vi väl hålla det här inne. Peace
Ge en människa makt och han kommer försöka utnyttja den för egen vinning.
skulle gärna vilja tipsa om spelet "Crush" riktig kul pussel spel som man löser genom att ändra från 2D till 3D perspektiv.
Ja'da!
Kan co-signa ovanstående, farligt beroendeframkallande puzzel (kommer ibland på mig själv med att fundera på att crusha när jag inte orkar resa mig och gå tvärs över rummet). Min två (rätt självklara) cent: Daxter är för PSP vad NSMB är för DS. Otroligt skärpt plattformare, missa inte.Mega Man X: Maverick Hunter är ungefär en remake av MMX till SNES, kompetent megaman-action med samma klockrena styrning som gjorde de tidiga titlarna till hits. Laggar dock till lite ibland när "shit goes down" , men det är bara att bita ihop. .. och för att slå in lite öppna dörrar: Lumines . Seriöst. Jag tror inte ens man behöver gilla det här med pussel eller något, men Lumines är, med risk för att låta som en bioreklam, en jävla audiovisuell upplevelse helt enkelt.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
"audiovisuell upplevelse" eller något. CP-formatering.
Ok kom på ett måste tips nu för er som inte redan fixat det... emulatorer har just nu NES, SNES, sega mega drive, gb/gbc/gba och ja vad ska man säga gillar du psp och gamla goda konsoller så kommer ditt psp att bli 100% roligare med emulatorerna... sen ett spel jag lirar just nu som jag tycker är kul även om jag lackar ur på det hela tiden för att jag måste suga hårt på det är "Puzzle quest" pussel mixat med rpg i en väldigt simpel men ganska skojig story.
emulatorer är the shit. spela mega man 2 var jag än är. ett måste om du flashat.
eeee va
Skivsamlare
2008-02-15 17:01
jag sålde mitt och köpte en ps3a >:E funtar på att köpa ett igen om ngra månader dock. den var rolig att göra beats på.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Det är ju bara att köpa en INOK du som ägt ett vet ju hur underbart det är haha. men det är klart ett ps3 är ju inte helt fel heller. Vad är det för program man använder för att göra beats på psp't? det har då jag aldrig sett men det låter ju ganska coolt.
inok, beats? jag vill veta!!!!
Ja'da!
Loco Roco är superbt. Sen vill jag också propsa för Lumines, man blir helt hooked av det...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Promotor
2008-02-19 10:44
Killzone Liberation är det bästa spelet till psp! Köpte det för typ halvårsen, och spelar det nästan varje dag, online då alltså..
INOK P18 hade du traxxpad eller?
ah! loco roco ägde!
Ja'da!
Disgaea - Underbart spel! Härlig humor. RPG-strategi Jean de Arc - Också riktigt bra. Samma stuk som Disgaea. Silent Hill Tekken: Dark Resurrection - Bättre (mer balanserat) än Tekken 5 Street Fighter Alpha 3 (har för mig det är alpha 3? Riktigt bra, dock är 3rd strike ojämförbart bäst) Snart kommer God of War (!!!) Finns även Guilty Gear Slash (japanska men det är sak samma, då menyerna är i engelska. Fightingspel). PS1-emulatorn är också väldigt välgjord. De flesta PS1-spel fungerar fint. Spelar Chrono Cross och FF9 utan problem.
Skivsamlare
2008-02-19 23:02
psp beat heter det tror jag. eller ngt liknande iaf. det finns massa befintliga trumljud osv men man kan även lägga in egna samplingar. alltså det är mer som en trummaskin men det är väldigt roligt att blippa med ibland:) det är ett homebrew alltså
DarkAlex som gjort va ? han är ganska stor på homebrew scenen inom psp va ? han har nån sida med massa lagliga sjysst apps om man har en flashat psp som sagt :) Lan tipsa om ratchet and clank: Size matters, riktigt kul.. lika så crash of the titans... sen har ja spelat en hel del misslyckade spel till psp också... ohh btw så är Naruto spelet riktigt fett...ett fightspel som är ruskigt kul och nej kollar inte på naruto eller manga övh.. tycker det var sjuklt nice ändå ;)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Jag fattar inte hur ni kan digga dom där spelen vafan. Jag måste ha tröttnat ordentligt på tv-spel eller något :D Suttit och letat PSP-spel järnet dom senaste dagarna (nybliven ägare). Folk tipsar om spel hit och dit och dom ska va så bra, men de flesta ser fruktansvärt tråkiga ut Fixade "Monster Hunter freedom 2" som tydligen va så hyllat överallt.. Man orkade ju knappt fundera på att läsa in en timmes text bara för att komma igång med grundläggande saker. Har beställt Killzone nu (Håller tummarna på att man blir hooked) , ser helt okej ut.. Funderar på att skaffa Valkyrie Profile också, Men frågan är om jag kommer spelar dom mer än 1 gång. Haha man kan iaf. glo film på PSP'n i väntan på värda spel Tar gärna emot tips på något linjärt väldesignat RPG, som är lätt att komma in i.. Och som inte innehåller små fula konstiga dockliknande karaktärer. turbaserat eller action spelar ingen roll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-02-21 10:13
jag vet inte om det är darkAlex som gjort det. men det är ju han som kommit på de flesta sätt att downgrade'a sin psp. hade en sida förut där dom hade _alla_ psp spel rippade och lagt upp på rapidshare. massa filmer och emulatorspel med, främst ps1 spel. kommer ihåg att jag hade FF9 på mitt psp iaf :) skitroligt. fan jag måste skaffa mig en igen. men jag höll på att skita ner mig när jag nergraderade min :( jag fick upp den jälva rutan man får när man pajat den, trodde jag iaf. fyfan.. :P
pandoras batteri fixar j uäven brickade psp´s nu...så det är chill.. För övrigt så kan man ju fixa in Final Fantasy på sitt psp...turbaserade spel :)
@Perki Köp inte spel, flasha psp't så kan du testa alla spel du vill bara att ladda ner från the völd vajd väbb. Sen har jag sagt det förut men jag säger det igen emulatorer grabbar! Peace.
sen när man provat spelet så köper man det givetvis ;)
okey..jag har ne fråga om det nu skulle finnas nån som är insatt...ja vet att ett flertal mp3spelare och andra media spelare har så kallade ljudspärrar..är det nått som psp har och finns det nå tips på hur man kan få bort dessa ? eller är det att köpa lösa högtalare som gäller om man vill ha snäppet högre volym...
Är PSP'n regionsfri? Alltså kan man tjacka spel från staterna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Filmer är inte regionsfria iaf, vet inte hur det där med spel.
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
jag köpte mitt psp i staterna..och det enda spelet ja köpt..men om man bara tar torrentarna som ett exempel kommer dom ju alltid ut som både -usa och -Europa så ja vet inte..men ja har för mig dom dissade nån i en sån tråd när han frågade vilket som var pal och vilken som var andra... så det ätr nog inte regionskodning på psp spelen... garanterar dock inget..
Hur fan får man tag i sin "Handle"? Nån som har koll på det? Det är tydligen någon "key" man har för att använda PSP'n online..
ett handle får du om du reggar dig på nätet som sagt..tror du måste ha köpt ett psp value pack för att ha fått den keyn...
Promotor
2008-02-24 18:09
perki P23 börjar du lira killzone på nätet så pm.a mig :) jag är aktiv spelare... sök "killzone liberation" demo på google, så lär du hitta en demo på c.a 12mb som du kan slänga in i din memory stick och testa spelet... kan dock säga att spelet är 100ggr roligare än demon :P
Promotor
2008-02-24 18:11
perki P23 din handle skaffar du på "yourgamingname.com" där krävs det att du har en kod, som du fick med på en röd lapp i din psp låda när du köpte den...
Promotor
2008-02-25 09:58
perki P23 isåfall måste du kontakta nordicgames eller nåt liknande, så kanske du får en aktiveringskod.. det sägs att dom är jäääävligt sega...
Nordicgames? Jag sulade iväg ett mail i någon support-ruta nånstans på en officiell playstation site. Har just beställt Metal gear acid 1 + 2. :)) Ska tjacka portable ops också, nån som lirar det?
Ja nu har ju iaf GOW kommit och jag drog in det på psp't häromdagen, måste säga att OMGWTFLMAO spelet är ju sjukt bra! sen ett annat tips som jag la in på psp't är ju Patapon som också det var galet skojigt så två heta tips till er psp'are där ute GOW och Patapon. Peace
GOW ? är det gears of war ? coolt visste inte det fanns på psp i så fall.. ska lätt letas upp å provas :)
FF: Tactics PSP är regionsfri jag köpte min i USA och den funkar helfint med mitt Tactics som jag köpte i Norge :P GTA spelen är ju roliga på PSP också f.ö
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
ahh såg god of wars nu... tänkte precis gå in å rätta mig :P såg iaf sjysst ut.. :)
Det är sjysst som fan, tycker jag iaf men jag gillar de andra god of war spelen också så om du gillar dem tror jag du gillar psp versionen. Peace
Silent Hill origins.
What I said, yo!
Promotor
2008-03-10 10:44
perki P23 hade msg po men spela det 5 gånger, sen lämna tillbaks.. vist är det action, men gillar inte o smyga...
Ja nu har jag börjat spela på Final fantasy crisis core och jag måste säga att det är underbart, musik från orginalet och karaktärer, det är så man blir lite styv när man ser Aerith som faktiskt är riktigt het haha! nej men edet är ett helt underbart spel om jag får säga det själv. Peace
Optimistisk P18 mgs:po va fan helt värdelöst, fattar inte hur dom kunde välja fps/3d-fov till det spelet, skulle fan va GULD om dom använde sig av de klassiska birdseye från twin snakes. Fattar inte hur fan utvecklarna tänker ibland. Sorgligt - spelade det 1 gång :)
"
Metal gear ac!d " serien däremot rekommenderar jag varmt. Perfekt spel för portable!
någon som har playstation emulator på sin PSP? har flashat den men fattar inte var på minneskortet jag ska slänga in emulatoren så de fungerar någon som kan hjälpa ?
har oxå funderat på vart man lägger emulatorer, har hört nått om att man ska lägga dom i kernel 1.5 mappen men ja vet inte..annars kanske du ska lägga som i iso mappen dom med ?? du kanske måste ha speciella emulatorer för psp ? googla vet ja... kolla efter DarkAlex, han har ju släppt otroligt mycket psp grejer...