Tipsa om turbaserade spel
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Hur gick detta till? Hursom, jag gillar turbaserade spel av någon anledning. Vill ha tips om roliga sådana, helst inte för gamla men måste ej heller vara helt nya.
GAIA det lirar jag redan, men tack ändå :)
heroes of might and magic?
löglög
Heroes är väl inte tur baserat? .. Eller ja, det beror ju pa vilken sorts "Tur" vi snackar om! Yatzy är turbaserat! Pa ett sätt, Heroes pa ett annat, =P.
be the change
Kotor är väl ändå inte turbaserat? Pusha upp wisdom och charisma samt Force Lightning level 3 och du mördar allt i din väg..
självklart syftade jag på turbaserat som i engelskans turnbased. utgick, möjligen något naivt, ifrån att det inte skulle vara alltför svårt att förstå. HOMM spelen har jag avverkat. Kotor äger jag men inte spelat än, kanske är dags. Annars gillar jag lite udda spel, typ Space rangers 2 och Gladius. Gära tips om liknande om nån har.
Tack för tipsen förresten.
Ganska uppenbart kanske men Final Fantasy.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min tur, din tur. Det är turbaserat.. Jag kan lätt, som en ovanstående, föreslå KoTOR 1&2. Några av dom roligaste spel jag lirat.
Fallout 1 & 2? Bland Dom bästa spelen som gjorts!
"I Have No Name So Death Can't Find Me"
Final Fantasy 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.
Du ville förvisso inte ha tips på gamla spel, men det skiter jag i, för det bästa turbaserade spelet kom 1998 och heter "Warlords 3 : Darklords Rising".
Stora variga K.
Jagged Alliance 2 är gammalt men kul. KotOR är inte turordningsbaserat men ändå kul.
final fantasy tactics
cry me a river! --> thcrew
Toribash Helt sjukt roligt. Gratis, bara att googla. Tar ett tag att lära sig, men det är grymt.
I tego arcana dei!
Härliga tips. FF7 lirade jag nyss och det va trevligt trots sin ålder. Fastnade dock nånstans i mitten å gav upp det. Warlords spelen har jag avverkat. Börjat lira Kotor 2 nu å det e riktigt nice faktiskt. Ett spel jag e galet sugen på e Lost Odessey till 360. Nån som har nå koll på det?
Skivsamlare
2008-02-14 08:43
Baldurs Gate-spelen är väl turbaserade, eller man kan ju "pausa" och ge kommandon inför varje tur om man vill. Tvåan är roligast.
Härliga tips. FF7 lirade jag nyss och det va trevligt trots sin ålder. Fastnade dock nånstans i mitten å gav upp det. Där sjönk du tyvärr lite i mina ögon..
Lost Oddysey kommer bli sjukt fett turbaserat. Så om du har en 360 så är det ett givet köp
Advance Wars!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
måste instämma på Advance Wars. riktigt kul turbaserat spel och oerhört lätt att komma in i. sen som nämnts tidigare är nog Heroes of might and magic en favorit!
super mario 1-3 ;)
"I does't matter if i win or lose, as long as i have my dancin shoes!!"
Lost Odyssey har kommit till 360 nu och är så jäkla kul att spela, bra storry, snygg grafik, hela paketet.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Där sjönk du tyvärr lite i mina ögon.. Det kan jag förstå. Till mitt försvar kan jag väl säga att det var mer att jag inte orkade leta upp vägen, och spelet var inte så fruktansvärt kul att jag orkade lägga mer än 10min på att leta. Det där jävla berget med dom olika rören å skit. Pallade bara inte.Lost Odyssey verkar helt fantastiskt bra. Känns som en 360 måste inhandlas snarast.
samtligen Suikoden spelen utom 4an (och 2an är bäst) Skies of Arcadia (GC eller DC spelar ingen större roll) Xenogears, Chrono Trigger (inte helt turbaserat, kör ju med ATB systemet som introducerades i tidiagare final fantasy. men endå ett av dom bästa spelen i sitt slag)
"Det där jävla berget med dom olika rören å skit. Pallade bara inte." hmm snackar vi Mt. Nibel? (
http://www.lordyuanshu.com/images/FF7/disc1/mtnibel.jpg )
svårt att förstå vad det är du har fastnat på riktigt, är väl bara att lunka upp till reacotrn (döda en boss på vägen) sen är det klart. aja, tycker du ska kika upp vad det är du inte hittar i en walkthrough eller nåt, spelet har ju precis tagit sin start och det blir bara bättre.
This is True power