alla i MGS har sjukt stora händer
du är kär i mig.
Svensson: Haha, så sant! Ser alltid lika kul ut när Raiden håller om Emmas kinder i MGS2 ;D
ännu värre i det här, Spoiler kolla in campbell och meryl när de "blir kompisar" i slutet (Inlägget ändrat av Midas 2008-06-19 11:55:32)
du är kär i mig.
Ska du spoila så använder spoiler-taggen som finns nu.
jagvillocksåhaenblog.com
hur klarar jag "vamp" ...? ja dör hela tiden :-(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur klarar jag "vamp" ...? ja dör hela tiden :-( Spoiler du måste fånga honom i CQC och ge honom en syringe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
woooh najs med spoilertaggar
Yes, otroligt bra med spoilertags! Dock så borde ju hjälp med bossfighter etc tas i spoilertråden... Lite det den är till för. Vissa kanske tycker att det gör detsamma om man vet om vem som kommer som bossfight eller inte, men jag vet att personligen så skulle jag bli råförbannad om jag fick reda på det innan jag upplevt det själv. Finns ju faktiskt folk som inte har råd att köpa spelet på releasedagen men som fortfarande ser fram emot spelet lika mycket som vi. De kan ju läsa våra intryck av spelet i denna tråden samtidigt som den är spoilerfri. :)
Pigeon_ P19 mm håller med. han frågade iofs här så jag fick svara här :) . hade det inte varit för spoilertaggar skulle jag dock inte svarat. Verkligen en dödssynd att spoila ett sånt här spel för någon som inte vill.
Så, fick äntligen varvat spelet igår kväll. Slutet va väl ingen överraskning iom att jag hade kollat i spoiler-trådar, mot bättre vetande.. =/ Riktigt jävla bra spel, men är nog ändå lite besviken, hade väl för höga förhoppningar. MGS-fans är ju vana vid långa cutscenes, men det här var bara löjligt. För varje minut man spelade var det två-tre minuter cutscene. Läste att bossfighterna skulle vara de bästa i serien, men ingen av dem var lika episk som The End. Gillade alla "nods" till tidigare MGS. Kul att äntligen få spela MGS med bra kamera och hyfsade kontroller (spelade aldrig Subsistence).Spoiler Vilken upplevelse att få besöka Shadow Moses igen. Tyckte slutet blev för putte-nuttigt.. Tråkigt att de tog kål på Vamp och Liquid. Även om Kojima hoppar av skulle jag vilja se dem i Metal Gear Raiden eller Metal Gear Akiba =) Definitivt bästa spelet jag spelat på riktigt länge. Iaf sen MGS3.. =) Sitter nu och funderar på vilken svårighetsgrad och emblem jag ska ge mig efter. Tror jag kör igen på Solid Normal och klarar det med 0 alerts/kills/health-boosts så jag är lite förberedd inför Big Boss emblem. Har aldrig spelat ett spel igen direkt efter att jag hade varvat det..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Har aldrig spelat ett spel igen direkt efter att jag hade varvat det.. Samma här, speciellt inte ett sånt här slags spel som egentligen är rätt "linjärt" men så fort jag var klar med mgs4 ville jag bara spela det från början och testa nya grejer, samla saker jag missat och testa alla easter eggs man kan göra på bossarna.
Ok, kanske lite OT. Men det här med "linjärt" och "sandbox"...
Det här spelet har fått mig att tänka lite annorlunda när det gäller sånt.
Sättet som banorna på mgs4 är uppbyggda på är väl linjära, rent traditionellt. Men man kan göra så mycket mer än i de s.k. "sandbox" spelen. Tackla varje situation på så många olika sätt osv.
För mig så känns ett spel med slutna banor där jag kan göra hur mycket som helst inom dessa ramarna hundra gånger mer "sandbox" och "fritt" än ett openworld spel där jag kan gå vart jag vill men inte kunna göra så mycket ändå. Assassin's creed t ex är ju vad som kallas "sandbox", "openworld", "open-ended" och fritt osv osv men ändå känns det tusen gånger mer linjärt än mgs4 i och med att uppdragen är samma och karaktären i sig är oerhört begränsad. Samma med gta4 egentligen, men kanske inte i lika stor utsträckning. Öppen värld, man kan gå vart man vill men ändå känner man sig så begränsad och att man bara gör samma sak om och om igen hela tiden (repetitiva uppdrag) och man kan bara tackla de flesta situationer på ett sätt egentligen.
Uttrycket "sandbox" är ett jävla skämt egentligen.
Håller verkligen med om det. Har nu spelat igenom första kapitlet med 0 kills, 0 alerts och 0 health-boosts. Trots att jag spelade samma bana för bara en vecka sen känns det riktigt givande när man stealthar helt (under hela första omgången hade jag cirka 140 alerts =) ). Dock tog första kapitlet mig 1h 50min. Frågan är hur fan man ska klara hela spelet på under 5h och dessutom på svåraste svårighetsgraden sen..
jag vet inte om det här är spoiler, tror inte det, men jag ser inte hur man spoilertaggar? spelar igenom på hard för att få 0 kills 0 alerts... ger 0 rations också något? hur tar man bossarna utan kills? räknas det bara när man dödar själva beautyn eller är det beast också?
du är kär i mig.
Spoliertaggar gör du enl: (spoiler)skriv spoiler här(/spoiler), fast med hakparenteser.
Kolla
Emblem FAQ , den kan vara användbar. Om du klarar det under 5½ h och med 0 rations får du Fox Hound emblem.
Ang andra frågan:
Spoiler Om du besegrar beast utan att döda dem (använd "blåa" bedövningsvapen) dyker det upp en docka under beauty-fasen som du kan samla. Om du besegrar beauty utan att döda (bedövningsvapen igen) får du en face camo som ser ut som dem.
Caliber P23Spoiler kan man göra nånting med dessa dockor? lägger de sig i item menyn och kan man man isf equippa dem? testat?
Spoiler När man har samlat alla 5 dockor låser man upp Solar Gun . Den första dockan fås om man inte dödar några FROG-soldater i byggnaden när man först träffar Meryl (Maryl & co får dock döda dem) och övriga dockor fås efter att man besegrar beasts.
Caliber P23 waw. fan va nice. ska försöka få den
Producent
2008-06-22 00:13
Jag antar att folk har varvat det nu? :P
Lil_H..
men man måste alltså ta beasts tranq. också?
du är kär i mig.
Svensson X18 Spoiler om jag har förstått det rätt så är det såhär: För att få deras facecamo så räcker det med att bara ta beauty med tranq. Vill man ha dockorna får man försöka ta beasts med tranq först så dyker en docka upp nånstans under beauty-delen av fighten.
Spoiler okej men hur fan ska det gå till? jag provade lite i min första playthrough och för mig kändes det som att inga "non-lethal" biter på dem eftersom kulorna studsar bort osv... men det kanske funkar med stun grenades och skit. är stun grenades i granatkastare sämre än såna man kastar själv?
du är kär i mig.
Spoiler nej det går. testade precis på octopus och det gick att ta henne med tranq pistolen i beast mode. Så det funkar nog på alla. Testade aldrig stun grenade dock. När man klarat igenom spelet så kan man ju köpa tranq ammo till diverse vapen. Blir nog tranq sniper mot wolf senare om det nu går vägen.
Spoiler jobbiga är ju bara att den låter så jävla mycket och hon har massa frogs med sig....
du är kär i mig.
Spoiler Slog också Octo med tranq nu. Ett tips är att använda M870 (shotgun) med v-rings (tranq). Har 3/5 dockor nu. Synd bara att jag inte får använda Solar Gun ändå när jag ska försöka mig på Big Boss emblem efteråt.. =) Så FROGsen vaknar upp i svårare svårighetsgrad? Låter jobbigt. Jag tranquade mina innan bossfighten och de sov sig igenom hela skiten.. =)
jo det är ju sånt som känns lite jobbigt, man får väl springa runt och sätta en pil i dom till och från
du är kär i mig.
Rööef! Hur kan ALLA portar vara "upptagna"? MGO funkar det fint för er andra eller? Antar att jag måste mecka med "forward ports" o dylikt, men fan, finns det inget smoothare sätt..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det någon som lirar MGO? har precis satt igång det, tycker det är sjukt jävla kul, iaf när man går in på lite högre rankade servrar där folk är någorlunda intelligenta. köra sneaking mode där en är snake är ju verkligen hur kul som helst!
du är kär i mig.
vars hitar jag resten av dom hära dockorna? har bara en än så länge...
Pappz: Använd spoilertråden för såna frågor... åtminstone spoilertaggar....Spoiler Sen förstår jag inte riktigt vilka "dockor" du syftar på? Menar du Mantis-dockorna (The Sorrow/Psycho Mantis) eller de dockor man får om man dödar en boss med non-lethal weapons?
Måste meddela stolt att mitt email till den spelansvariga redaktören av DN verkar ha givit resultat, dem ska recensera MGS4. Bad honom att lyfta fram hur spel ligger till jämtemot andra medier som film, nu när Kojima så utomordentligt lyfter fram karaktärsutveckling, känslor och sociala nutidsfrågor... Får väl hoppas på det bästa:)