I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
PES vs. FIFA
Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
_NoVA_ P40
2008-01-06 04:37
jag har alltid hatat fifa så hårt...men d nya fifa har en stört skön rörelsekänsla...tycker om d mer än PES..man rör sej mer fritt o som man vill...
sen e skott o sånt mkt skönare på PES...
men i slutändan e d nog PES som tar d...d e lite roligare
vi är överallt!
Subdominant_
2008-01-07 19:15
Jag tankade FIFA demon. Inte för att hata på det i nån internettråd, utan för att hitta fördelarna. VAD FAN?
NOLL spelkänsla. NOLL. Jag vet inte om folk fått för sig att det knappat in på PES där för att de har zoomat ut kameran? Sen skotten? Vad fan händer? Det ser ju enormt fult ut? Kan inte beskriva.. men det är skrattretande. Bollhanteringen är skithetsig. Askonstig som om spelarna tryckt nått ecstasy-flugsvamps-energidryck-liknande och är konstant galna i huvudet. Nätet är lika rörligt som betong när bollen går i mål.. vad fan är det? Passningarna. Oj. Det ser så jävla illa ut när varje gubbe gör exakt samma rörelser nästan varenda jävla gång.
Men vad jag förvånades över är att grafiken har ju fan gått om i PES. Zooma in en killes ansikte i reprisläget. Det finns inga ansiktsdrag alls i FIFA. Känns som om Marcus Allbäck och Zlatan är korrigerade efter samma mall? Spelarna är byggda som amerikanska fotbollsspelare.. eller om det är hållningen möjligtvis. Men det ser ILLA ut. Rörelserna är väl också en del av grafiken? Isåfall har ju inte FIFA nån grafik. Finterna är ASBALLA! Dock överdrivna. Det blir för mycket FIFA street.
Den enda fördel jag ser är att håret på spelarna rör sig mer realistiskt under löpningar i FIFA! Big up!
Men spelkänslo-mässigt skulle vi kanske kunna kalla PES för COD4, medan FIFA är mer åt gears of war hållet. Jag som lite halvnördigt vill leva mig in som fan i mina säsonger måste ha PES. Jag gillar gears mer än COD. Men när det handlar om just fotboll vill jag att det ska kännas realistiskt.
Marcan P45
2008-01-07 23:54
Har spelat båda en längre tid och jag säger PES. Känslan och tio gånger bättre och det är det jag är ute efter i ett fotbollspel, sen att lag och spelare inte heter som dom ska kan man fixa om man är anus om det.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka
Subdominant_
2008-01-08 03:03
FIFA är brutalt mycket bättre än PES, dom som säger PES säger det enbart för att verka insatta i fotboll.
Ehrm.
slangan
2008-01-08 10:30
Givakt P23
hahah smart sagt..
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
NOT
LEGALISERA CANNABIS
-L-O-R- P42
2008-01-08 16:08
pes ÄR bäst,, men straffarna på pes2008 (ps3) är kassa,, varför e dom i slowmotion.. fattar inte
QanA
2008-01-08 17:11
Lirat bagge spelen till ps3, foredrar PES, som vinner pa allt utom grafiken med hastlangder.
Vem bryr sig att man utd heter man red, nar FIFA ar segt (alla spelare ar lika snabba, eh sega), trogt, och saknar allt vad spelkansla heter. Basta FIFA spelet som gjorts var utan tvekan 2001 eller 2002 (den dar man kunde lira som united fran 58, och grafiken blev "brun" for att se gammal ut), spelkanslan var helt otroligt mycket battre an vad den ar nu.
Har lirat FIFA sen 1998, men nu har jag bytt till PES.
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»