I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Assassins Creed[spoilers]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-12-21 23:37

Assassins Creed[spoilers]

har nu varvat spelet. i rummet i slutet ser man juh massor konstig text, hittade ett datum tex,

12-21-2012
provade söka på google efter det, fick fram något om mayam kalendern.
Why does the mayan calender end 12212012?
sen hittade jag på gamefaqs detta:
If you use the vision in the lab on the two sides
of the room, you will see a box and a triangle of letters. Seems like nothing
but jumbles to go with the crazy stuff all around. But start with the square.
Stand by the door and look down. You should see:

M O R Y M N O E S
E N C E O L C H T
H O N B T L O T C
T D E O S A T O A
P E D S N L S T F
L D D U O O E T E
E A I E I R I N T
H S H K T T K E R
T U A A A N S S A

Now read it from the bottom right corner and up and then start on the next
column the same way. You should read this:

ARTEFACTS SENT TO THE SKIES TO CONTROL ALL NATIONS TO MAKE US OBEY A
HIDDEN CRUSADE DO NOT HELP THEM

Same thing on the other jumble:

A
D R H
O O D T M
W H B I T D O
E U S Y S I N S E
A R O O M R E A Y N R
I S E Y T N I D L M I D E
T W I H W Y I E A U D A Y H T

THEY DRAINED MY SOUL AND MADE IT THERIS I DRAINED MY BODY TO SHOW

Vad tror ni om detta? Har dom gått ut med vad de två andra spelen kommer handla om?
Har ni hittat några andra coola ledtrådar? fett sugen på tvåan nu kan jag säga.

YOU WHERE I SAW IT

2007-12-22 00:05
ne men det e skönt att veta vad fan dom där tekn´knena stod för haha... tack
Producent

2007-12-22 00:07
Det finns sjukt mycket mer info i alla tecken och grejer. Googla på assasin Cred ending så finns det en sida där allt står. Tvåan kommer antagligen att utspelas (delvis) i Kina.

2007-12-22 00:29
skönt att jag spelade ettan så jag slipper vara orolig för att köpa tvåan
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Producent

2007-12-22 00:53
Tvåan kommer äga. Anledningen att ettan blev så långtråkigt var för att dom koncentrerade alla resurser på spelmotorn och all bakgrundstory och glömde bort att göra ett spel av skiten också.

Säga vad man säga vill om AC, men det är en galet stabil grund att bygga ett spel ifrån.

2007-12-23 20:11
inga mera ledtrådar?

2007-12-24 09:31
Det är fan ett soft spel, jag tycker man förstår mer och mer vad det handlar om, slutet har svarat på många frågor vem man är, vad man gör där och allt sånt. Är lite sugen på att starta en ny runda nu och ta allt ihopa igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-24 11:11
också sugen på och lira igen,då jag läste man kunde hitta en penna me dpassword till gubbens dator i labbet,hittade bara password till brudens dator.
...

2007-12-31 14:53
ahh samma här, och via tjejens dator fick man koden in till de rummet, men där hittar man inget? :S

2007-12-31 15:30
Pennan ligger ju där vid "undersökningsbordet". Ska nog fan ta mig en runda till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-02 06:58
när kommer tvåan?
"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2008-01-04 17:21
klarade det idag. nice att det hände så mycket i slutet. vad finns det för info om tvåan?

2008-03-04 16:38
Jag tog pennan ur fickan när han stog och kolla genom fönstret, före man går in i minnet igen när man ska döda "robert" eller vad han heter :P

2008-03-04 17:04
Hur går det för er, någon som kört en andra runda?

2008-03-04 20:02
man tröttnade ganska rejält efter första rundan... men får hoppas att uppföljarna blir bättre :D

2008-03-18 13:02
kommer det en 2a OCH en 3a!?
Producent

2008-03-18 13:18
Locco P21

Med största sannolikhet ännu fler.

2008-03-20 13:01
fett...
1an va ju ganska så enformigt.
hoppas 2an blir bättre