I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Komma åt HDD i en DTL-H30002

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-11-15 10:53

Komma åt HDD i en DTL-H30002

Har en DTL-H30002 ps2a med 40gigs hårdisken. Så jag undrar hur kommer jag åt hårdisken för att lagra saker osv, Utility Discen funkar inte eftersom den är gjord för SCPH enheterna.
Och är det lungt att plocka ur och i HDDn? tänkte kika lite innuti, isf är det bara dom två skruvarna på baksidan som håller i den?

När vi endå är inne på DTL-H så undrar jag om nån har/vet vart jag kan få tag på ett "Master Disc" patch program?

This is True power

2007-11-15 11:04
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-11-15 11:56
Nej, han pratar om en PS2.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-15 12:02
Tycker ändå att det lämpar sig mer i dator/teknik är datorspel/konsol. Men det är kanske bara jag.

Förövrigt ingen aning om frågan.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-11-15 13:47
Vi har delat upp forumen för att det blev en salig röra förut. Konsol, även de tekniska konsolbitarna hör till detta forum. Sen är det säkert möjligt att det ligger konsolfrågor i det andra forumet och modsen inte känner sig manade att flytta hit, men det vet jag inget om.

Turkugn, vad har du fått tag på den där modellen? :) Jag tror nog inte att någon på whoa kan ge dig ett svar, bläddra runt lite på Google alternativt att du frågar på någont internationellt forum med lite bredare kunskapsnivå.

Sitter hårddisken som på en vanlig modell ska det nog bara vara att skruva ut den.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-15 18:30
har fått tag på den genom kontakter kan man väl säga, inget man hittar i den lokala spelaffären direk :P

hårdisken sitter i expansion bay, alstå inte en som står bredvid som den här http://www.geekculture.dk/bedler/ps2/ps2_hdd.jpg

ser ut som denna fast med bara ett TP utag
http://images.amazon.com/images/P/B000051QDD.01.LZZZZZZZ.jpg

har alldrig haft Hårdisk på nån av mina vanliga SCPH modeller så jag har väldigt dålig koll när det gäller dom.
(kanske man skulle köpt sig en sån o provat lite innan man gav sig in på DTL-H moddellen :P)
This is True power

2007-11-15 20:22
Det är bara ett TP. Det andra är modem. I USA har de Ethernet och Modem på network-adaptern. Det är bara skruva ut alltså.

Bilden du visar med HDD där gäller bara för den två första japansak revisionerna av PS2an. Där man hade en PCMCIA port på baksidan. Har en sån liggandes någonstans. :)
jagvillocksåhaenblog.com