Quake 3 Arena servrar som ej tillåter cheats
finns det sådana? har nyligen börjat lira igen efter 5 års hiatus. jag känner att det hade varit lite roligare om man hade en chans att vinna. jag kör rail servrar och är jävligt bra med i toppen, fast det är alltid 2-3 stycken som äger allt och alla. 95% accuracy och sånt gör en ganska less. och dom erkänner till och med att dom använder aim bots. varför spelar man om man inte är tillräckligt bra för att vinna utan att fuska? hatar dom. frågade en som körde med aim bot och han sa att det fanns "def" servrar som tydligen inte skulle tillåta fusk. men vart hittar jag dessa?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
... så du tror inte han drev med dig? Min kompis springer fortare än mig, han bara tränat i 5 år medans jag har legat på soffan och ätit chips.. lite samma sak där, jag tror han är grymt dopad
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aha! Quake 3 you say? :D Var lite av ett pro på gamla dar eller ja, spelade inte i turneringar men med de bästa typ. Trickjumpade också på en mkt hög nivå. Vore kul att lira ett game nån gång, var åratal sen jag lirade senast, hehe..
nej? sen märker man ganska tydligt att många fuskar. som t ex när man blir sniprad av en railgun då man flyger 200 meter ovanför marken i en jävla hastighet, varje gång av samma person. så respawnas man och blir skjuter inom MAX 2 sekunder. oftast samma ögonblick som man "återupplivas".
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric När jag var som bäst spelade jag CPMA som är ännu snabbare med de bästa CPMA-lirarna i Sverige typ. Hade en rail procent runt 80% och var typ sämst på det varje gång vi spelade, hehe.. Nu säger jag inte att de du lirar med måste vara riktigt bra, visst kan det vara massa fusk med i bilden och sånt suger riktigt hårt, :(
GAIA 1. du spelar bara blizzard spel 2. du hatar mig sen så är jag ganska trött på att läsa hur bra du är på allt som finns i hela världen, i alla trådar som du skriver i. seriöst, varje inlägg som jag läser med dig så skryter du. snacka om att behöva hävda sig! svara på frågan istället... vet du någonting om sådana servrar som jag söker?
Rhetoric Va? Vad i helvete? Vafan sitter du och skriver?
Att nån tar dig när du flyger 200 meter ovanför marken, varför skulle det vara fusk? Skaffa OSP och lira på svenska servrar. Använd ASE.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
mYspersSon X0 när det händer 100% av gångerna utan att personen missar ett enda skott?
jag är inte insatt. vad är OSP/ASE och vart skaffar jag det?
tack för hjälpen.
att OSP är en mod vet jag ju visserligen, men kan du förklara varför du rekomenderade just OSP? googlade fram att ASE var all-seeing eye. ser jävligt bra ut!
De flesta svenska servrar spelar bara OSP. Det är ingen större skillnad från vanliga Q3 dock. Lite mer tävlings inriktat.
Rhetoric Du är den gnälligaste användaren på hela whoa och alla här vet det.1. du spelar bara blizzard spel Just nu ja? Om du hade varit lite mer uppmärksam i forumen för ett par år sen kanske du hade sett det jag postade då och om Q3. Men som jag ser på din pressbild verkar du inte vara annat än en liten pundare så du har väl knarkat bort de få hjärnceller du hade kvar? Inte mitt problem att du missade det.2. du hatar mig Vadå hatar dig? Jag känner dig inte? Syftar du på när jag blockade dig för att du tjatade så i min gästbok för flera år sen?sen så är jag ganska trött på att läsa hur bra du är på allt som finns i hela världen, i alla trådar som du skriver i. seriöst, varje inlägg som jag läser med dig så skryter du. snacka om att behöva hävda sig! Var har jag påstått det? Tvärtom brukar jag skriva motsatsen till just det. Det enda jag är bra på nu och då är Q3, Cubase SX och filmer. Ngt annat kan jag knappast komma ihåg att jag propsat mig själv inom.svara på frågan istället... vet du någonting om sådana servrar som jag söker? Jag kan svara på många saker till dig din lilla svaga människa. Eftersom jag redan ligger lite halvt till på whoa tänker jag inte bli bannad för din skull, posta gärna ditt telefonnummer i ett PM så kan vi prata om ett par saker. //
fuska till Quake 3, måsste man ju vara helt efterbliven, min vänstra tånagel på min halva fot skulle klara ut det på, hardest, badest and meanest. enkelt
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Rhetoric
Du måste köra OSP, Finns inga fusk, och senaste patcharna tillåter aldrig fusken. Det är solklart det enda du kan spela. Alla seriösa spelade ju alltid OSP när det en gång begav sig för många år sen, TDM, CTF, 1on1, OSP varenda server.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
yrkesmördaren äntligen svar på min fråga! hej då excessive, hej OSP :)
GAIA
Jag känner igen att du spelade q3 tror jag. hände här då också för länge sen. vilka spelade du med? jag spelade en del med (Eyeballers).
yrkesmördaren Spelade nästan bara CPMA, spelade på två (låsta?) svenska servrar som hette samma sak, långt namn fast 1 och 2 (var ett bra tag sen jag lirade). De som lirade hette väl typ Blomman, Frog ngt, minns fan inte enstaka nicks asså, sorry.. diverse klaner osv. Brukade lira en hel del med en vän på olika servrar (Syn7hor), nickade EFX. Skrev lite i OPC forumet och defraggade en del. Har tillräckligt med material för flera filmer men har inte orkat göra ett skit med det.
Exempel,
http://www.youtube.com/watch?v=7u8HQgkTj1Y Det där var väl kanske inte riktigt några übertricks men you get the point.
//Pz
De där klippen var ngt jag gjorde på test på gamla demos bara för att testa lite effekter i Adobe Premiere Pro.. //
Hade också en massa material. gjorde en film också men den är borta nånstans.
Jag spelade bara TDM och 1on1 med den grova ligan va!
OSP TDM var ju egentligen det enda feta =).
2on2 och 4on4 mestadels.
En polare till mig från EYEballers var en av dom bättre som spelade under den tiden i 1on1.
Kommer du ihåg {ic}, (iceclimbers)? Tex. {ic}toxic? tjokisen från norrköping? =D
Vet inte om ic, men toxic känner jag igen. Ska försöka slänga upp en gammal Tricking Q3dm6 (inte CPM physics så klart) rulle annars, kan vara av ngt intresse eller? Mest enkla tricks blandat med ett par riktigt svåra i långa runs.. TDM, CPMA, Q3DM6 där har du de tre gyllene faktorerna som låg bakom typ 95% av allt mitt kvejkande när det gällde fragbiten, :)
yrkesmördaren: Var du toxic? :O
mYspersSon X0
Nej nej
Jag var "miwa" om det säger dig något.
pro-q3dm6 var det mest som gälde. tillsammans med dm14 och några andra osp-banor.
GAIA
Absolut lägg upp bara.
Slängde upp den där videon iaf.. ^^
LÄNK
Kanske jävligt abstrakt för den som inte är insatt.. Men kan säga såhär, de första två tricksen som görs i följd är inte att leka med, reverse plasmajump rail2bridge och sen vanlig plj bridge to rail. Lite gotterier längre fram också. Plasmaclimben på utsidan är inte helt enkelt, plasmaclimben över pillars är också lite ball men framförallt de tricksen som görs i följd där jump to wall and plasma och sen plasmaclimb över kanten (man måste släppa och ändra vinkel och börja igen på millisekunden) och genom kurvan till andra sidan/våning 2 är rätt svåra saker. //Pz
Ok Gaia du får sluta knarka nu, att se en röd buddhist munk kuta runt och hoppa på saker gör mig bara förvirrad XD såg bara skumt ut
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Vissa plasmajumps är rätt imponerande.
Jag satte den klassiska plasma upp från quad i mitten upp till, vad låg där uppe, RL? du vet i mitten på dm6.
men när man gibbade tdm hade man inte tid till trixande.
teamplay is the key! =D
Önskar jag hade kvar min config.. det tog mig kanske 4 år att få den perfekt färdigställd.
Hahah, hittade lite sjuka klipp.
Ja ni ser ju vad stålar de vann på bara Q3 TDM.
Gopher och Toxic, ingen som minns bröderna? =D
ic-fox, fatal1ty mfl. hög klass
Hittade nånting med Eyeballers också.
För er som inte minns brukade ju EYE och IC möta varandra ganska ofta. De var ju samma liga, top class!
fatal1ty var väl snubben som gick pro och släppte egen gamer mus osv? fatal1ty.com om jag inte minns fel.
Precis. Egen musmatta också som var 1x1 meter i runda slängor hehe.
Rankad 1:a i 1on1 i Q3 vid ett par tillfällen. Han var även den första som tjänade en miljon kronor på att spela.
doggson P21 Haha, ja det lär det gör för den som inte pysslar med det.. :)
Kort sagt, man sitter och nöter ett par år för att kunna göra tricks och hoppa mellan platåer i Q3.
Dekay Thx, fast jag har ganska mkt bra demos också, de här var lite lätta tricks, hade en tråd på OPC om att göra en rulle men det rann ut i sanden, flera hade anmält intresse. Vet inte om jag spelat mot honom, har däremot vad jag minns spelat med en del av snubbarna i filmen Annihilation, var och när minns jag dock inte, hehe.. (svenskarna då i första hand).
yrkesmördaren P26 Vissa plasmajumps är rätt imponerande. Jag satte den klassiska plasma upp från quad i mitten upp till, vad låg där uppe, RL? du vet i mitten på dm6.
men när man gibbade tdm hade man inte tid till trixande.
teamplay is the key! =D
Önskar jag hade kvar min config.. det tog mig kanske 4 år att få den perfekt färdigställd. Hehe, klättra i mitten på pelaren till RL ja, hehe.. Men du kanske satte bridge2rail (strafejump)? Ganska måste om man spelar DM och tar damage av sina skott. Sant, configen var a och o.. Tog år innan den var perfekt för mig också..
GAIA
Hur kan du ha spelat med dom bästa men inte känna till ic? ic fanns under hela q3's storhetstid, och var alltid en av de bästa klanerna.
yrkesmördaren: jag minns nog det mesta från q3-tiden (tror jag). de känns så just nu iaf :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Men du kanske satte bridge2rail (strafejump)? Ganska måste om man spelar DM och tar damage av sina skott.
Haha ja, det är ju hyffsat basic om man säger så.
Satte allt nödvändigt och betydligt mycket grymmare grejer än så hehe. Men det var sällan jag övade in trick som man ändå inte använde sig av i matcher om vi säger så.
Jag kommer ihåg en Lan-match när jag spelade med EYEballers så sjukt väl. Jag var inte i nån klan då men jag regerade över EYE i den matchen det var så jävla fett. Vilken nostalgi alltså. Över lag var jag inte lika bra som dom men jag hade en bra dag hehe.
Skulle dom vara här skulle de säkert bli arga haha.
3 från EYEballers gick i samma skola som mig så man lärde sig ett och annat från dom. Dom var ju alltid IC klass och IC har alltid regerat alla tävlingar. Grymt!
En annan irl polare och mycket grym gammal q3 spelare är Sakuraba här på whoa.
Det tråkiga för mig är att jag kommer nästan inte ihåg nånting från Q3, cmds, config, namn osv. Jag slutade spela nån dag för några år sen och då slutade jag helt och hållet. Har inte ens sett Q3 sen dess. La av allt. =/
Konstigt, mina kursiveringar verkar inte fungera..aja.
Annihilation är en sån grym film alltså :D
yrkesmördaren vilka inställningar justerade/lekte du med mycket för att hitta den perfekta configen? kan du rekomendera någon config generator?
denna ser ganksa bra ut?
eller kanske "
The most comprehensive " generator som finns på nätet?
antar att det bästa vore att kombinera dom två då båda har inställningar som den andra saknar.
etna P29 Bra fråga, antagligen känner jag till klanförkortningen men är ärlig och säger inte för mkt, det var länge sedan det här och jag spelade väldigt mkt och med väldigt många olika personer. Bättre säga för lite än för mkt.
yrkesmördaren P26 Det tråkiga för mig är att jag kommer nästan inte ihåg nånting från Q3, cmds, config, namn osv. Jag slutade spela nån dag för några år sen och då slutade jag helt och hållet. Har inte ens sett Q3 sen dess. La av allt. =/ Exakt samma sak här. Minns nästan inte ett skit, kan nog knappt ett enda consolkommando längre ens, haha.. Fast jag var aldrig nån elitspelare på ngt sätt, spelade med bra människor och ibland riktigt, riktigt bra spelare men jag hamnade inte i toppskiktet då direkt när vi spelade, jag är mest nöjd att jag lyckades hänga med i tempot då och då och få in ett par frags, :) Eftersom jag aldrig var menad att bli en prospelare på fragging lade väl grunden till mitt intresse inom defrag och trickjumping. Där fick det avsevärt bättre som tur är. Fan, nu har den här tråden fått mig intresserad av Quake igen! Ska installera det igen och se om det går att sätta ngt fortfarande, typ OPC 1 några ggr av 10 eller så (skulle knappast tro det), :P //Fridens
tänkte just säga till er två att installera skiten o lira lite, istället för att sitta och snacka nostalgiskt om det i min tråd :)
Rhetoric Jag har tänkt tanken ska jag säga dig. Men eftersom jag inte har kvar min gamla cfg (hade den på en gammal mail som blev inaktiverad, hade den även på borttappade cd-skivor som backup) så kommer det aldrig hända. Skulle jag installera och lira skulle det vara med min cfg isåfall.vilka inställningar justerade/lekte du med mycket för att hitta den perfekta configen? kan du rekomendera någon config generator? Oj, extremt tung fråga då jag inte har kvar min cfg för flashbacks och jag har dåligt minne, men jag kan försöka få med lite av sånt jag minns just nu. Grafikmässigt trixades det en massa med gamma och ljusinställningar, ökade ljuset på skärmen också osv. Körde picmip 3 eller 5. Minns inte exakt. "Gång-gunget" hade jag tagit bort, det som gör att skärmen åker upp och ner medans du går. Lightning_fördröjning, nån som minns vad den heter? körde jag 0.35 eller nåt liknande. Extra picmips (minns inte korrekta termen vid detta användningsområde, kan vara r_lodBias) på vapnen och skotten på vapnen rörande Vissa vapen. Tex så plasmaskotten blev fyrkantiga och halv opacitet. Mina binds såg ut något som följande w, a, s, d - move Q - minns ej E - Rocket Launcher R - Grenade Launcher F - Plasma G - minns ej C - Shotgun, show_crosshair 3, sensitivity 2.05, show_weaponskin "no" osv. X - Gauntlet Mouse 2 - Lightning Gun Mouse 4 - Teamspeakkommando något i stil med osv. Mouse 5 - Teamspeakkommando något i stil med Scroll Upp - Machinegun Scroll Ner - Railgun Nu stämmer kanske en promille av detta i detalj, och jag kommer inte ens ihåg alla mina binds :(. Men alltså du förstår poängen. Vid alla vapen hade jag ett eget sikte, tex. railgun den lilla plutten, shotgun stor cirkel med kryss inuti osv osv. Vissa vapen syntes skinnen på och vissa inte, vissa hade annan sensitivity mm. Det var smidigt att ha rail på scroll ner och machinegun på scroll upp, sätter en rail sen bara scrollar upp igen och avslutar med MG. Knapp 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 typ olika Teamspeakkommandon, F1, F2, F3 osv, rösta, namnbyte, allt möjligt. hade nästan hela tangentbordet fullt. Körde lite lite mouse_accel kommer jag ihåg. 0.2 tror jag. Minns att ic-toxic körde sjukt mycket, eller om det var fatal1ty. Just det viktigt, 640x480 upplösning måste du köra. Ger bästa resultat alltid. com_maxfps 120, inte mer. samt fov 120 som standard. vissa vapen hade jag högre eller lägre fov på. jag tror tex jag hade fov 110 för shotgun och något över 120 för något annat vapen, annars 120 som standard. (om jag minns rätt) Kollade in den där länken nu. Jag använde mig aldrig av nån sån sida, jag skrev allt själv. Tror inte det fanns några såna sidor då. Jag hade ALLTING så simpelt och med bra flyt som möjligt. All himmel, skuggor, allting går fetbort. Alla på mitt lag som antingen var röda eller blå hade skin Visor har jag för mig, och för motståndarna körde jag Tank, han är lättast att raila då han är störst, men hans snabba lite stimmiga fysik gör det jobbigare att shotgunna honom till exempel. Så det hände att jag ändrade modellen till Keel (har jag för mig), smalare modell som var svårare att raila men rörde sig så långsamt så LG och SG var lättare. Svårt att förklara allt nu önskar du kunde se min cfg istället :/.
Aha.. Körde för det mesta typ liknande cfg, samma fov, fps, binds men jag ha för mig att zoomen satt på scroll up och shotgun på scroll ned. C - Crouch Shift - Toggle walk E - Rocket Launcher Mouse 3/R - Rail F - Lightning Gun G - Plasma Space - Gauntlet 3/Scroll down - Shotgun T - Talk to ma homies 4 - Grenade Launcher Körde dot på rg, nån cirkel på sg och ngt annat på lg, draw_gun 0 typ på allt, ganska mkt tweakningar på grafiken, minns inte i detalj men diverse sounds och färger beroende på enemy HP, ja det var en jävla massa saker, minns fan knappt ngt av det, hälften av det jag skrivit är säkert fel, haha.. //Pz
yrkesmördaren P26 Angående dina filmer:
bara små testat Q3, var en cs nörd själv förr, JÄVLAR va impad jag blev av den filmen. Riktigt sköna frags när dom räknar med hur långt dom ska hoppa/flyga av rekylen och skjuter framför dom så att säga.
Förbannat trevligt att titta på, ville bara flika in :)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Annihilation är en riktigt bra film! Har typ 100 GB film på datorn, bara Q3 tankat från own-age, planetquake3 osv, kolla topplistan på own-age.com bl.a. om du vill hitta de bästa filmerna med de bästa spelarna då och nu.
Shit jag får såna flashbacks. Q3 var mitt liv ett tag hur sorgligt det än låter men det var faan så kul. Finns inget spel i världen som är så balanserat och gjort in i minsta detalj för onlineskills och teamplay. GAIA Precis, draw_gun 0 känner jag igen nu när du säger det. Är SÅ mycket jag glömt. Önskar som sagt bara jag hade cfg'n kvar, den hade gett mig stor nostalgikänsla. Psycholess Så ser det ut om nån duktig spelar =D, sjukt snabbt går det. Man skymtar ic-fox där i början nånstans. Kanske även nån EYE, eller det var kanske på en annan film. Ska försöka hitta lite godbitar sen, EYE for an EYE vore kul att se igen haha.
"Finns inget spel i världen som är så balanserat och gjort in i minsta detalj för onlineskills och teamplay." Joho! World of warcraft! .... ... Inte
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
QW är ju dock världens bästa onlinespel, utan konkurrens :)
Nämen Q3 var riktigt skoj förr i tiden. Sitta hos polarna på helgerna för att följa matcherna mellan IC, QPO, Allstars och alla andra klaner...fan vilken nörd man var. Sen självklart hem och plöja igenom 10-15 demos under veckan efter skolan.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
GAIA P25 Är en riktigt grym spelare, (Sveriges Bästa?)
han vann Sm och Vm flera ggr i rad.
Och kan chichohoppet, med targer flagsink.
Ruskig hur de ser ut asså.
Jag vet även av egen fantasi, att han är stenhård på andra slags slagsmåls spel med.
Så mycka inte grääl, i trådar ni inte fattar den rödalänken!
Han är som på nynorsk IMBA!