I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guitar Hero III [Multi]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-11-09 01:59

Guitar Hero III [Multi]

Nu jävlar behövs en aktuell tråd, ett GHIII Launch Center.

Setlist enligt läcka

Tier 1:
Foghat - "Slow Ride"
Poison - "Talk Dirty to Me"
Pat Benatar - "Hit Me With Your Best Shot"
Social Distortion - "Story of My Life"

Encore: Kiss - "Rock and Roll All Nite"
Co-op Encore: Beastie Boys - "Sabotage"

Tier 2:
Mountain - "Mississippi Queen
Alice Cooper - "School’s Out"
Cream - "Sunshine of Your Love"
Heart - "Barracuda"

Boss: Tom Morello - Guitar Battle
Encore: Rage Against the Machine - "Bull’s on Parade"
Co-op Encore: The Strokes - "Reptilia"

Tier 3:
The Killers - "When You Were Young"
AFI - "Miss Murder"
The Who - "The Seeker"
Priestess - "Lay Down"

Encore: Rolling Stones - "Paint It Black"
Co-op Encore: Red Hot Chili Peppers - "Suck My Kiss"

Tier 4:
Black Sabbath - "Paranoid"
The Sex Pistols - "Anarchy in the UK"
Sonic Youth - "Kool Thing"
Weezer - "My Name Is Jonas"

Encore: Pearl Jam - "Evenflow"
Co-op Encore: Blue Oyster Cult - "Cities on Flame with Rock and Roll"

Tier 5:
The Dead Kennedys - "Holiday in Cambodia"
Scorpions - "Rock You Like a Hurricane"
Aerosmith - "Same Old Song and Dance"
ZZ Top - "La Grange"

Boss: Slash - Guitar Battle
Encore: Guns N Roses - "Welcome to the Jungle"
Co-op Encore: Bloc Party - "Hellicopter"

Tier 6:
Santana - "Black Magic Woman"
Smashing Pumpkins - "Cherub Rock"
White Zombie - "Black Sunshine"
Tenacious D - "The Metal"

Encore: Stevie Ray Vaughn - "Pride and Joy"
Co-op Encore: Matchbook Romance - "Monsters"

Tier 7:
Slipknot - "Before I Forget"
Disturbed - "Stricken"
Queens of the Stone Age - "3’s and 7’s"
Muse - "Knights of Cydonia"

Encore: Living Colour- "Cult of Personality"

Tier 8:
Slayer - "Raining Blood"
Eric Johnson - "Cliffs of Dover"
Iron Maiden - "Number of the Beast"
Metallica - "One"

Boss: Lou - Guitar Battle
Encore: "The Devil Went Down to Georgia"

Bonus Tracks:
An Endless Sporadic - "Impulse"
Backyard Babies - "Minus Celsius"
Bret Michaels Band - "Go That Far"
Die Toten Hosen - "Hier Kommit Alex"
Dragonforce - "Through the Fire and the Flames"
Fall of Troy - "FCP Remix"
Gallows - "In the Belly of a Shark"
The Hellacopters - "I’m in the Band"
Heroes del Silencio - "Avalancha"
In Flames - "Take This Life"
Kaiser Chiefs - "Ruby"
Killswitch Engage - "My Curse"
LA Slum Lords - "Down N Dirty"
Lacuna Coil - "Closer"
Lions - "Metal Heavy Lady"
NAAST - "Mauvis Garcon"
Prototype - "The Way It Ends"
Revolverhead - "Generation Rock"
Rise Against - "Prayer of the Refugee"
Scouts of St. Sebastian - "In Love"
Senses Fail- "Can’t Be Saved"
The Sleeping- "Don’t Hold Back"
The Stone Roses - "She Bangs the Drums"
Superbus- "Radio Song"

Senaste n

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-11-09 02:00
Senaste nytt (8:e nov)

"
Keen-eared gamers may have noticed that the TV commercial spot
promoting the recently released Guitar Hero III: Legends of Rock
prominently features a song that isn't actually in the rhythm game.
Activision is remedying that today, as the publisher is releasing a
downloadable content pack including that track--Velvet Revolver's
"Slither"--as well as two more from the rock supergroup, and a trio of
Foo Fighters songs in a separate pack.

The two packs are now available on the Xbox 360 version of the
game for 500 Microsoft points ($6.25). Activision is saying that the
same packs will be made available for the PlayStation 3 version of the
game later this month. However, a Sony representative told GameSpot
both packs will be going up with today's PlayStation Network release,
and will carry a price of $6.25 each.

In addition to "Slither," the Velvet Revolver pack contains
"She Builds Quick Machines" and "Messages," from the band's regular and
deluxe releases of
Libertad, respectively. The Foo Fighters pack includes "The Pretender" from Echoes Silence Patience & Grace, "All My Life" from One by One, and "This is a Call" from the band's self-titled album."

- Gamespot

Är det bara jag som går och räknar dagar, timmar, minuter och sekunder innan vi i Europa får uppleva GHIII?

Vad har ni för förväntningar? Till vilken platform ska ni inhandla detta till? Most Anticipated songs?

Jag lär punga ut de där extra kronorna för Foo Fighters packetet, mad med The Pretender!

Hangaround

2007-11-09 02:06
Jag har redan lirat igenom det och kan väl säga det är sjukt mycket svårare på expert. Jobbiga kombinationer...en aning tråkiga låtar..fast bra låtar.

La grange är roligaste låten att lira tycker jag.

Dragonforce - Through the Fire and the Flames
Kan vara 3:ans motsvarighet till Jordan.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-11-09 03:03
Slayer - "Raining Blood"
och dragonforce = gh3-orgasm? hehe fan va coolt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-11-09 03:06
Killswitch Engage - "My Curse

också bra skit :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-11-09 14:47
Stevie Ray Vaughn - "Pride and Joy" en skiiiiiiiiiit bra låt... Men GH covern suger... Suger... Su-Suger... Ba... Ba-Balle...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-11-09 16:10

2007-11-09 17:03
Fy fan sikket förfest lir med gubbarna! aldrig blitt mer taggad än när jag lirade 2:an på PS2...känner sig verkligen som en rockstar när allt går ens väg...funderar på ett köp asså :P

Då skall det liras på en 42+ tv, med ett fett hemmabio system...då känns det verkligen att man e rockstar, sikken känsla
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-11-09 21:54
Det är sjukligt svårt. Hade aldrig spelat GH innan detta spel, började på easy och de va riktigt lätt, sen gick jag upp till Medium och de va fan helt omöjligt i början. Nu har jag äntligen klarat medium, funderar på att försöka på hard, men det känns som jag kommer ha sjukt svårt med 5 knappar... Förstår inte hur folk kan klara banor som den i filmen som länkades ovan, helt sinnesjukt...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-11-10 00:35
Gogaku P21

alla är vi barn i början :D..

No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-11-10 01:10
Gogaku

Ge inte upp! Den dagen då du sätter din favoritlåt kommer du känna en obeskrivlig känsla!

2007-11-10 10:13

Ska ta och köpa spelet så fort jag får lite pengar. När jag spelade demot så kändes 3:an betydligt enklare än 2:an dock, särskilt HO/PO. Hur som helst så är låtlistan rätt fet men fortfarande inga låtar av Frank Zappa :(

2007-11-10 13:50
De är inte så många låtar som classas in som "Legends Of Rock" i den där Tracklisten... Fan... Trodde de skulle va nått av Hendrix, Lite Zeppelin... Inget...

2007-11-10 14:04
Sista låten borde vara Hotel California av Eagles...hehe.

2007-11-10 14:29
Inte sista låten... Men den borde vara med iaf ;)
Ville Se Voodoo Child(Slight Return) i den här tracklistan...

2007-11-10 17:15
haha det är klart att träning ger färdighet, märkte hur grymt mycket bättre man blev bara på några dagar. Testade Hard igår och jag kom typ 14% på första låten, efter 5 försök hade jag klarat 20 %... Däremot så va medium väldigt lätt när jag gick tillbaka till det sen!

2007-11-11 11:53
Gogaku P21:
You know what!? (Y)!

2007-11-12 16:09

Hade gärna sett något gammal metallicaklassiker som "master of puppets" eller " one" i något tier. Finns många låtar man gärna hade sett, men som har uteblivit.

2007-11-12 17:41
frost P20

"One" Finns med!

2007-11-12 23:47
fan ska jag bara ha gamla xbox för :( men får nog klara jordan på expert på ps2 först! kommer inte längre än 60 % :(
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-11-13 00:18
Johnny B Goode borde va med vafan...

2007-11-13 12:13
Ja jävlar ja. Mina ögon svek mig för en sekund. Whining solved then :D

2007-11-13 13:40
Skitsamma om många låtar saknas. Dom som är med är också nice! Sen vet man aldrig vad som kommer upp på xbox live om ett tag heller. Tror, eller vet snarare, att det kommer bli ett tvärfett spel!

En sak jag är skeptisk till är dom där "Boss Battles".. Men men, jag är en sån som inte gillar nya saker förens jag har testat dom så det är säkert bra!

2007-11-13 14:53
Avenged sevenfold är inte med :(

nämen jag har aldrig lirat GH. är det sant att det inte alls är till ens fördel om man kan spela riktig gitarr?

2007-11-13 15:07

Ja,det är sant.

2007-11-13 15:13
Jag har polare som inte lirar gura som är kungar på GH, så det spelar nog ingen roll. Har du taktkänsla och rhythm i dig ska det nog inte vara några problem!

2007-11-13 15:38
...Och har man inte det så får man det efter att ha spelat ett tag.
Hangaround

2007-11-14 00:56
Avenged sevenfold har ju med en låt i tvåan. "The beast and the harlot"

2007-11-14 22:14
aa men dom är värda en till! gitarrliret är helt otroligt

2007-11-15 00:37
Tänk er Eruption i GH... Coolt va?

2007-11-19 09:10
hur många kommer köra över live? ni får gärna maila eller gamertags till mig
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-11-19 10:29

Efter jul när flyttningen är klar så kommer jag att lira förfullt över live.

Många säger att bossarna ska vara corny, stämmer det?`Kommer det att vara några sköna låtar som motsvarar Carry on Wayward son?

2007-11-19 10:48
Rise against :O fan jag vill ha spelet ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-11-20 17:41
håll dig till tip the scales. :O

2007-11-21 00:12
Heh, sog GH delen i South park :P
"Mr Marsh, thats kinda gay... Real guitars are for Old People..."

2007-11-21 13:38

Hoppas inte webhallen strular nu, jag vill spela detta på fredag, annars får jag spader.

2007-11-21 15:07
Jag har det redan! Woho!:)
You'll never walk alone!

2007-11-23 22:50
ingen som skriver?=) alla är för upptagna med att lira, right?

2007-11-24 03:49
mdubbelc
Tänkte skriva exakt samma sak runt tre idag ;)

2007-11-24 09:01
grymt roligt spel.. jag som är i branschen, lyckades faktiskt få tag på ett recensionsex för lite över 2 veckor sedan, och har nött på live mot amerikanerna, men det är grymt att få lira med och mot polarna nu. någon ny gitarr fick jag inte i samband med att jag fick spelet, så var nere och köpte en bundle trots allt igår för att lira med den nya, och måste säga att den var riktigt skön att rocka lös på, men jag väntar några till speltimmar innan jag ger den slutliga domen om den är bättre eller sämre än explorern

hoppas det här håller i sig och att det inte bara är en fluga, de har ju lovat att släppa nya låtar med jämna mellanrum, och foo fighters-packen var ju ren fingertoppskänsla i låtvalet ur gruppens diskografi.

2007-11-24 10:29
Många som lirar på PC/tangentbord? Kan tänka mig att förutsättningarna blir rätt mycket sämre då.

2007-11-24 10:42

Fick spelet i Torsdags och var väl vad jag hade förväntat mig, Guitar Hero 2 med nya låtar helt enkelt. Förbannat kul hur som helst, kändes inte allt för svårt dock men det kan bero på att jag har lagt ner en hel del tid på Guitar Hero 2.

Halo Theme Mjolnir Remix, Black Magic Woman och Pride and Joy är kärlek :)

Skivsamlare

2007-11-24 11:22
mcdubbelc, du som vet: när kommer rockband ut? (sitter på jobbet och orkar inte söka :<)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-11-24 12:45
Raining blood+One=Omöjliga

2007-11-24 16:54
varförinte
Är dom ju inte alls! På Expert är dom rätt svåra, men Hard klarar man dom på relativt enkelt. Visst träffar man inte alla noter, men man klarar låten i alla fall!

2007-11-24 17:22
INOK P18

tror inte dom har sagt nåt mer än q1, februari kanske?

2007-11-24 19:40
Haha! Krossade just en av skaparna av Guitar Hero 3 totalt på Lay Down :D

2007-11-24 19:41
Mdubbelc

Ja jag har varit upptagen med GH3 hela natten. Gillar Les Paulen riktigt mycket.

Vad tycker ni om boss mode? Jag tycker att det är ett steg i rätt rikting men det kunde ha varit bättre.

Nåja, through the fire and flames til I die!

2007-11-24 19:42
SaXoR P17

man får achievment också om den du spöar har spöat nån som har spöat nån som har spöat nån som har spöat nån som har spöat en av utvecklarna =) jag blev också skitstolt första gången, men det är ingen big deal.. alla som vinner mot mig nu får ju den achievment också

2007-11-24 19:45
tycker d e kul, men många av låtarna är astrkiga, så jag tycker nog dom gamla låtarna (i tvåan menar jag) var bättre.

o whats up med skiten från 2007 osv? heter det inte legends lr har jag bara drömt det?

jaja. några bra låtar finns det. men inte såpass många som det borde :(

2007-11-25 00:35
mdubbelc
Vafan! Nu blev jag ledsen =( Jag som trodde jag hade mad skills nu!