I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-02 23:27

Halo DS

Say whaat?

Sjukt snyggt va det också för att vara på DS. Tråkigt att det inte kommer släppas dock...

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-10-02 23:57
haha ballt. Mjo som sagt, snyggt för att vara ds^^

2007-10-03 07:01
Jo såg helt ok ut,men har ingen spelat Metroid Prime Hunters till ds?
Det ser mycket bättre ut.
Enigma has spoken!

2007-10-03 11:08
Metroid Prime Hunters var även ett färdigt spel.

Stort misstag att inte släppa det här....

2007-10-03 20:08
Hmm...Jag tror inte på det. *-) Hmm...Inte spelat halo på skitlänge nu en kunde man dual vielda i ettan? Eller var det något som plockades upp i tvåan? Om det plockades upp itvåan så är alltså det där ett spel som skulle producerats efter halo2 och Ms köpte väl upp Bungie redan innan halo rfeleasen. har svårt att tro att Ms skulle tillåta att deras bästa killer app portades till andra maskiner än deras egna. Kan helt enkelt inte tro det. Speciellt inte om tidsaspekten stämmer, dvs att det skulle varit ungefär ett år sen, det är när 360n varit ute lite mindre än ett år och wii knackar på dörren. Känns inte som om Ms och Bill säger
Hey Nintendont! Why dont you borrow our best selling game ever? We dont really need him back in a year or so...

2007-10-03 20:29
Såg helt okej ut för en ofärdig produkt, undrar varför det gick så här långt och sen att de bestämde sig för att inte göra klart det?

NoWice,
Det här måste ha påbörjats långt efter att Microsoft köpte Bungie, Microsoft köpte Bungie nog innan ens Nintendo DSen fanns eller till och med innan det fanns mycket information om Nintendo DSen överhuvudtaget. Innan Microsoft köpte Bungie så skulle Halo vara ett PC/Mac spel först o främst.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-10-03 20:46
tycker att det är på tiden att MS släpper en egen portabel konsoll
Get Random!

2007-10-03 21:04
Hmm...Jag tror inte på det.

Du tror inte att spelet finns? Dom spelar det ju i videon :) Anledningen till att det inte kommer släppas lär ju vara att Microsoft äger Bungie och inte vill släppa spel till DS.

2007-10-03 22:21
Gok: :) Nejnej. ^^ Spelet kan mycket väl finnas, men jag tror inte att det är Bungie som utvecklat det, och jag tror inte att det är gjort med halo licensen, det är troligen någon/några demogrupper som satt sig ner och arbetat ganska hårt  för att ta fram en demo på spelet osv.

De säger ju hela tiden "stora utvecklare" osv, om det vore en officiell produkt skulle de utan problem kunna säga namnet på Teamet.

Finns inte en chans att Bungie själva skulle kunna godkänna en licensiering av spelet utan Ms godkännande. Hmm...Jag tror alltså på att det finns ett demo. :) Men inte på att det är officiellt. ^^

2007-10-03 22:32
NoWice X24

Ahh ok, hehe undrade lite där ett tag :)

Det kan vara ett dotterföretag till Bungie som utvecklat det. På reportern så låter det som att det var menat att det skulle släppas, men sen blev det en massa strul (som dom inte kunde prata om) så det blev aldrig så.

2007-10-03 23:53

står det något om hur länge sen det lades ner?

2007-10-04 15:49
Nintendo kommer aldrig få en del av Microsoft's kaka!

2007-10-04 16:07
På andra spelforum hävdar folk att det där är ett skinnat Goldeneye.

2007-10-04 17:45
it will forever be a mystery! ....

Get Random!

2007-10-09 00:53
de e bara en mod av golden eye, kolla gametrailers , finns tydliga bevis

2007-10-12 21:22
Ok, inget äkta alltså. :) trodde inte det heller. ^^

2007-10-15 18:04
NoWice X24,
äkta och äkta, det är ju troligtvis någon spelutvecklare som hade tillgång till Goldeneye motorn som gjorde detta. Att Bungie själva hade gjort det var det väl ingen som sa, och om nu ett Halo DS skulle göras tror jag inte att väldigt upptagna Bungie skulle ha börjat utveckla det för några år sedan.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."